تبیان، دستیار زندگی
بخش گردشگری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مقاله ای را تحت عنوان« سفر به دنیای خوراکی ها» در سایت این موسسه منتشر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان منتشر کرد

سفر به دنیای خوراکی ها

خوراکی

بخش گردشگری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مقاله ای را تحت عنوان «سفر به دنیای خوراکی ها» در سایت این موسسه منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در بخش گردشگری خود مقاله ای تحت عنوان«سفر به دنیای خوراکی ها» را منتشر کرد.

این مقاله به 3 قسمت با عناوین آشپزی آسیای میانه، آشپزخانه ملل، غذا های فراموش شده، تقسیم شده است.

در این مقاله به معرفی و توضیحاتی در خصوص آشپزی کشور های مختلفی مانند انگلستان، پرتغال، آفریقا، ایران، پاکستان، هند، سنگاپور، مصر، مراکش، ژاپن، ایتالیا، تایلند و ... پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: خیلی از مردمی که به شرق آسیا، هندوستان، آفریقا یا مکزیک سفر می کنند، دوست دارند طعم واقعی غذاهای این کشورها را بچشند. غذا در واقع بخش مهمی از فرهنگ هر کشور است که تاریخ و طبیعت و آداب و رسوم مردم آن منطقه را نشان می دهد. به همین دلیل است که یكی از انواع گردشگری دنیا که امروز هم رواج زیادی پیدا کرده، گردشگری Food & Drink است.

ایران در این زمینه هم گردشگران را به سوی خود می‌خواند. مسافران از میوه‌های شگفت‌انگیز و از انگور و خربزه و گرمك و انواع هندوانه و خرما و پسته و بادام و حتی بادمجان ایران صحبت به میان آورده‌اند. تا آنجا که«شاردن» تا به شربت معطری كه عطش تب‌آلوده او را فرو‌می‌نشاند، بسیار ارزش می‌نهاد.

گفتنی است این ویژه نامه در بخش گردشگری قابل دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

تنظیم: هومن بهلولی