تبیان، دستیار زندگی
تشنه هستید و می‌خواهید كه یك نوشیدنی گورا بنوشید، اما رژیم غذایی شما مانع از این كار می‌شود؟ اگر اینطور است این مطلب را بخوانید و یكی از این نوشیدنی‌ها را با خیال راحت میل كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این‌ها را بنوش و چاق نشو!


تشنه هستید و می‌خواهید كه یك نوشیدنی گورا بنوشید، اما رژیم غذایی شما مانع از این كار می‌شود؟ اگر اینطور است این مطلب را بخوانید و یكی از این نوشیدنی‌ها را با خیال راحت میل كنید.


نوشیدن شربت آبلیوی خنک در گرمای شدید تابستان، ممکن است خیلی برای شما مفید و حیاتی باشد اما به آب کردن چربی‌های اضافه دور کمر شما هیچ کمکی نمی‌کند، زیرا حدود 250 کالری و 60 گرم شکر دارد.

اما خوشبختانه نوشیدنی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید بدون احساس ترس از چاق شدن میل کنید و حتی برخی از این نوشیدنی‌ها ممکن است به کاهش وزن شما هم کمک کنند. در اینجا چند نوشیدنی مفید که تشنگی شما را برطرف می‌کنند، ولی وزنتان را افزایش نمی‌دهند معرفی می‌کنیم.

آب

وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، خیلی مهم است که بدنتان به میزان کافی آب داشته باشد. نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به بدن شما کمک می‌کند تا تعادل مایعات خود را حفظ كرده و علاوه بر این باعث می‌شود که شما بیشتر احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

چای سبز

این نوشیدنی علاوه بر اینکه خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، برای بدن نیز مفید است و مطالعات جدید نشان داده است که آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به کم کردن چربی‌های شکم کمك می‌کند. حتی اگر قبل از انجام تمرینات ورزشی، چای سبز بنوشید، این ترکیبات به شما کمک می‌کند که چربی بیشتری بسوزانید.

خوشبختانه نوشیدنی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید بدون احساس ترس از چاق شدن میل کنید و حتی برخی از این نوشیدنی‌ها ممکن است به کاهش وزن شما هم کمک کنند.

چای سرد نعنایی

این نوشیدنی علاوه بر اینکه تشنگی شما را برطرف می‌کند و در فصل تابستان به شما طراوت و شادابی می‌دهد، برای صاف کردن شکم هم مفید است. نعناع کمک می‌کند که چربی‌ها را بسوزانید و غذاهای پرچرب مثل برگرها و استیک‌ها را به سرعت هضم می‌كند و به این ترتیب مانع از نفخ کردن شکم می‌شود.

آب هندوانه

از آنجایی که آب هندوانه مانند شربت نیست و در ترکیبات آن شکر و یا مواد شیرین کننده بکار نرفته است، یک نوشیدنی مفید برای تأمین آب مورد نیاز بدن محسوب می‌شود.

و علاوه بر این، آب هندوانه بسیار کم کالری است. اما داشتن آب بسیار زیاد و کم کالری، تنها مزیت هندوانه نیست. این میوه تابستانی دارای مواد بسیار مغذی است که از بروز برخی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کند و یک اسید آمینه شناخته شده و مفید با نام آرژین نیز در ترکیبات آن وجود دارد.

آب آناناس

آناناس دارای آنزیمی با نام بروملین است که به شکستن پروتئین‌ها، هضم غذا و از بین بردن نفخ شکم کمک می‌کند.


باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از: golabi45

مطالب مرتبط:

آیا بستنی شکم می‌آورد؟

زیاد آب نوشیدن لاغر می‌کند؟

گرسنگی زیاد هم چاقی می‌آورد!

کدام ورزش‌ها ما رابیشتر لاغر می‌کند؟