تبیان، دستیار زندگی
کتاب «با کودک بدقلق و ناآرام چه کنیم؟» با ارایه توضیحاتی درباره مشکلات کودکان ناآرام و ارایه راهکارهای درمانی برای آن‌ها به کتابفروشی‌های کشور راه یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرامش کودکان ِ ناآرام در کتابفروشی‌ها


کتاب «با کودک بدقلق و ناآرام چه کنیم؟» با ارایه توضیحاتی درباره مشکلات کودکان ناآرام و ارایه راهکارهای درمانی برای آن‌ها به کتابفروشی‌های کشور راه یافت.

با کودک بدقلق و ناآرام چه کنیم؟»

یاسمن بانکی، یکی از مترجمان این اثر، در توضیح ویژگی‌های آن توضیح داد: «با کودک بدقلق و ناآرام چه کنیم؟» عنوان کتابی است که در آن تمرین‌ها و توضیحاتی برای درمانگران و همچنین والدین کودکان «سخت» یا به زبان ساده‌تر ناآرام آمده است.

بانکی افزود: هر فصل از این کتاب به مشکل خاصی در کودکان اشاره دارد و فصل انتهایی کتاب هم تکنیک‌هایی را به طور کاربردی به مخاطبان ارایه می‌دهد.

وی این کتاب را با سایر آثار موجود در بازار کتاب متفاوت دانست و درباره این تفاوت توضیح داد: پیش از این کتاب‌هایی درباره این مساله تالیف و ترجمه شده اما این کتاب‌ها مخاطبان کاملا تخصصی و زبانی آکادمیک دارند و یا کاملا عامیانه‌اند.

زمانی که کودکان با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند مهم‌ترین مساله‌ای که آزارشان می‌دهد درک نشدن از سوی والدین و اطرافیان است، به همین دلیل والدین باید با این مشکلات بیشتر آشنا شوند تا واکنش مناسبی به مساله داشته باشند و به بهبود کودک خود کمک کنند.

این درمانگر کودک ادامه داد: برخی مطالب و مثال‌هایی که در کتاب ذکر شده‌اند در ترجمه رنگ و بوی بومی به خود گرفته‌اند و کوشیده‌ایم با تغییراتی جزیی مطالب را به‌گونه‌ای منتقل کنیم که مخاطب ایرانی مفاهیم را بهتر درک کند. مخاطبان این کتاب هم لازم نیست تمام بخش‌های اثر را مطالعه کنند و می‌توانند بر اساس نیازهای خود به بخشی خاص مراجعه کنند.

وی آگاهی والدین را در درمان مشکلات این کودکان بسیار موثر دانست و گفت: زمانی که کودکان با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند مهم‌ترین مساله‌ای که آزارشان می‌دهد درک نشدن از سوی والدین و اطرافیان است، به همین دلیل والدین باید با این مشکلات بیشتر آشنا شوند تا واکنش مناسبی به مساله داشته باشند و به بهبود کودک خود کمک کنند.

بانکی در توضیح ویژگی‌های کودکان بدقلق گفت: این گروه کودکان از لحاظ هوشی مشکل ندارند و اتفاقا برخی از آن‌ها بسیار هم باهوشند اما فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که می‌توانند دردسرآفرین باشد.

کتاب «با کودک بدقلق و ناآرام چه کنیم؛ مهارت‌های عملی برای والدین و مشاوران» با ترجمه سولماز جوکار و یاسمن بانکی و با مقدمه‌ای از دکتر کتایون خوشابی در 456 صفحه، با شمارگان یک هزار و 650 نسخه و به بهای 12 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار کتاب ایران شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران