تبیان، دستیار زندگی
کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که کیندل فایر همچنان عرضه شود، چه رسد به اینکه بهبود یافته و قیمتش نیز کاهش یابد. در سوی دیگر عرضه کیندل فایر HD هفت اینچی، رقیبی مستقیم برای نکسوس 7 (محصول مشترک ایسوس و گوگل) تراشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز درباره تبلت های جدید آمازون


کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که کیندل فایر همچنان عرضه شود، چه رسد به اینکه بهبود یافته و قیمتش نیز کاهش یابد. در سوی دیگر عرضه کیندل فایر HD هفت اینچی، رقیبی مستقیم برای نکسوس 7 (محصول مشترک ایسوس و گوگل) تراشید؛ آن هم با امکاناتی رقابتی. سومین غافلگیری بزرگ زمانی رخ داد که کیندل فایر HD با نمایشگر 8.9 اینچی معرفی شد که می‌توان از آن به رقیبی مستقیم برای تبلت‌های 10 اینچی رده بالای بازار نام برد.

آمازون همیشه در زمینه ارایه ابزارهای الکترونیکی کتابخوانی پیشرو بوده است و بزرگترین شرکت در ارائه این نوع محصولات می‌باشد. حال با یک نوآوری بی‌نظیر تجربه خواندن روی کاغذ را دوباره با امکانی جدید بهبود داده است. صفحه کاغذ نورانی به واقعیت مبدل شده است. این محصول برای خواندن طراحی شده است نه برای بازی و سرگرمی.

همه چیز درباره تبلت های جدید آمازون

آمازون کتابخوان Paperwhite را معرفی نمود که دارای صفحه نمایش لمسی خازنی است و این صفحه می‌تواند در تاریکی از طریق نور پس زمینه شرایط را برای مطالعه، بدون نیاز به منبع خارجی نور تامین کند. این سیستم اختراع آمازون است و از یک منبع نور در جلوی صفحه نمایش برای این کار استفاده می‌نماید. همچنین به جای سیستم IR مقاومتی، این بار از سیستم خازنی برای تکنولوژی لمسی استفاده شده است.

Jeff Bezos مدیر عامل آمازون گفت که این نسل از کیندل 25 درصد کنتراست بیشتری نسبت به نسل گذشته دارد که از صفحه نمایش Pearl استفاده می‌نمود و با‌ تراکم پیکسل 212 پیکسل در اینچ ، 62 درصد رزولوشن آن بالاتر است

ضخامت دستگاه 9.1 میلیمتر است و باتری آن به گفته سازنده تا 8 هفته دوام می‌آورد. هیچ دکمه فیزیکی در جلوی تبلت قرار ندارد و برای عوض کردن صفحه شما کاملا وابسته به صفحه لمسی هستید که باز هم به گفته مدیر این شرکت 15 درصد سریع‌تر از مدل‌های گذشته صفحه را تغییر می‌دهد. سیستم نور پس زمینه این کتابخوان الکترونیکی از تکنولوژی همانند فیبر نوری استفاده می‌‌نماید و نسبت به رقبا رنگ سفید را بسیار بهتر و یکنواخت‌تر نشان می‌‎دهد.به علاوه این سیستم نوردهی بسیار بهینه عمل می‌کند و تنها با 4 LED روشنایی تصویر را تامین می‌نماید، همین موضوع باعث می‌شود که شما تمام 8 هفته را بتوانید با نور پس زمینه روشن به کتاب خواندن بپردازید که در نوع خود نظیر ندارد.

همه چیز درباره تبلت های جدید آمازون

رابط کاربری این کتابخوان الکترونیکی نیز تا حدی نسبت به مدل‌های گذشته تغییر کرده است. متون به دلیل وجود رزولوشن بالاتر، شفاف‌تر به نظر می‌رسند و شما می‌توانید با یک نوار اسلایدر، میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید.

نرم‌افزار این کتابخوان سرعت خواندن شما را تخمین می‌زند و سپس پیش‌بینی می‌کند که شما چقدر زمان لازم دارید تا آن بخش از کتاب را تمام کنید.

قیمت این محصول 119 دلار برای نسخه WiFi اعلام شده است و در روز 1 اکتبر به بازار خواهد رسید. اگر نسخه 3G این تبلت را می‌خواهید باید 179 دلار بپردازید.

همه چیز درباره تبلت های جدید آمازون

کیندل فایر HD هفت اینچی مشخصاً برای رقابت با نکسوس 7 پا به میدان گذاشته. بیایید در زمینه نمایشگر، نرم‌افزار، سخت‌افزار، عملکرد، و عمر باتری آنها را با هم مقایسه کنیم.

مورد اول: نمایشگر

هر دو تبلت دارای نمایشگری با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل هستند. نمایشگر نکسوس 7 تراکم 215 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. چنین تراکمی آنقدر زیاد است که در استفاده عادی از دستگاه هرگز متوجه پیکسل‌ها نخواهید شد. اشباع رنگ‌ها نیز در این نمایشگر واقعاً عالی است.

همه چیز درباره تبلت های جدید آمازون

در مقابل کیندل فایر HD هم با نمایشگر IPS خود که مستقیماً به شیشهء محافظ چسبیده (تا از انعکاس نور بیرونی کاسته شود) تصویر عالی و زوایای دید فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. در اینجا باید آمازون را برنده دانست.

مورد دوم: نرم‌افزار

داشتن نکسوس 7 که یکی از اعضای خانواده نکسوس است، معنایی واضح دارد: «شما پیش از دیگران آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کنید.» و این را دست کم نگیرید، چون در دنیای چند پاره اندروید شما را جلوتر از خیلی‌ها قرار خواهد داد. و از یاد نبرید که در اینجا، سخت‌افزار قابی است برای ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری بالا به شما. در نکسوس 7، هر چیزی را که دلتان بخواهد در صفحه خانگی قرار می‌دهید و همه چیز انعطاف‌پذیر است. دلتان می‌خواهد تجربه کاربری شما روی ایمیل متمرکز باشد؟ به راحتی شدنی است!

همه چیز درباره تبلت های جدید آمازون

اما در مقابل کیندل فایر HD حق انتخاب کمتری در این موارد به شما می‌دهد. یک نسخه اندرویدی قفل شده با تمرکز بر مصرف محتوا. این البته فی نفسه چیز بدی نیست ولی به هر حال شما را در سر و سامان دادن به تجربه نرم‌افزاری‌تان محدود می‌کند. البته خیلی زود ROM های غیر رسمی برای کیندل فایر HD از راه می‌رسند، ولی خب قبول کنید که نکسوس 7 با پشتیبانی مستقیم گوگل در این زمینه برنده است.

مورد سوم: عمر باتری

بزرگتر و سنگین‌تر بودن کیندل فایر HD مزایایی هم دارد که از آن جمله می‌شود به عمر بهتر باتری آن اشاره کرد. 11 ساعت؛ این یعنی یک ساعت بیشتر از نکسوس 7.

با در نظر گرفتن قیمت، می‌توان کیندل فایر HD را برنده این کارزار دانست. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر هم داشته باشیم به نقاط قوت و ضعف این تبلت. فکر می‌:کنید کیندل فایر HD چه کمبودهایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، نارنجی