تبیان، دستیار زندگی
بخش کتاب و کتاب خوانی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به معرفی کتابی با عنوان «تاملی در نشانه های حتمی ظهور» پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیان بررسی کرد:

کتاب «تاملی در نشانه های حتمی ظهور»

کتاب تاملی در نشانه های حتمی ظهور

بخش کتاب و کتاب خوانی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به معرفی کتابی با عنوان «تاملی در نشانه های حتمی ظهور» پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در بخش کتاب و کتاب خوانی خود به معرفی کتب مختلف می پردازد که به نوعی آشنایی و مطالعه این کتب برای جامعه به نوعی امری ضروری محسوب می شود و این بار نیز رویا فهیم برای این بخش به معرفی کتابی در خصوص نشانه های ظهور با عنوان «تاملی در نشانه های حتمی ظهور» پرداخته است.

کتاب تاملی در نشانه های حتمی ظهور به قلم نصرت الله آیتی و همت و همکاری موسسه آینده روشن منتشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: درباره نشانه‌های ظهور کتاب‌های بسیاری نوشته شده است و مجموعه‌های بزرگ و کوچکی از روایات علائم‌ظهور گردآوری شده است. اما آن چه در این میان کمتر بدان پرداخته شده و خلاء آن هنوز احساس می‌شود بررسی سندی و دلائلی و تحلیل این روایت است و امروزه با گسترش دامنه فعالیت مدعیانی که گه‌گاه از گوشه و کنار سر بلند کرده و به ادعای پیشگویی و نزدیک بودن ظهور و یا تحقق فلان نشانه ظهور و دعاوی دیگر جمعی را به خود می‌خوانند و باعث ایجاد اشتهای کاذب و در نهایت سرخوردگی و یاس می‌شوند ضرورت نگاه عالمانه به روایات علائم ظهور و نیز جداسازی روایات صحیح از سقیم و معتبر از غیر معتبر بیش از پیش احساس می‌شود.

در این کتاب سعی شده است که تمام روایات مربوط از نظر سند و دلالت بررسی شوند و در مقام قضاوت، به روایات معتبر استناد جسته شود. تعدد روایات، گزارش آن‌ها در منابع دست اول حدیثی و دیگر قرینه‌هایی که باعث وثوق به روایت می‌شوند نیز ملاک‌های دیگری بوده‌اند که در قضاوت به آن‌ها اعتماد شده است.

گفتنی است علاقه مندان می توانند اطلاعات بیشتر در خصوص این کتاب را در بخش کتاب و کتاب خوانی مطالعه بفرمایند.

تنظیم: هومن بهلولی