تبیان، دستیار زندگی
ایران نایب قهرمان كشتی آزاد جوانان جهان با كسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز ایران نایب قهرمان كشتی آزاد جوانان جهان شد. مسابقات كشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا به پایان رسید كه تیم ملی ایران با درخشش جوانانش موفق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با كسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز؛

ایران نایب قهرمان كشتی آزاد جوانان جهان


با كسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز ایران نایب قهرمان كشتی آزاد جوانان جهان شد.

مسابقات كشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا به پایان رسید كه تیم ملی ایران با درخشش جوانانش موفق شد پس از روسیه در مكان دوم قرار گیرد.

در فینال وزن 84 كیلوگرم محمد حسین زاده بسیار با غیرت و جنگنده ظاهر شد تا در دو تایم متوالی با نتایج 2 بر صفر و 3 بر صفر لاگودسكیس از لتونی را شكست دهد و قهرمان جوانان جهان شود. در این وزن كشتی گیران ارمنستان و كوبا به مدال برنز رسیدند.

در وزن 120 كیلوگرم سید محمدرضا آذرشكیب علی رغم سبكی وزن حریفان خوبی را تا دیدار فینال پشت سر گذاشته بود و برای كسب مدال طلا در حالی به مصاف بلال ماخوف از روسیه رفت كه 15 كیلو از حریف خود سبك تر بود. آذر شكیب در دو تایم یك بر صفر و 3 بر صفر شكست خورد و به مدال نقره رسید كه این مدال هم بسیار با ارزش بود.

اما، در وزن 66 كیلوگرم سعید توكل كه با تشخیص معزی پور از تیم ملی نوجوانان به جوانان آمده بود پاسخ اعتماد مربیان را داد و در مصاف با لی یون سئوك از كره جنوبی در سه تایم به پیروزی رسید. توكل پس از پیروزی 3 بر یك در تایم اول، در خم گیری 3 بر صفر شكست خورد تا كار به تایم پایانی برسد. توكل در تایم آخر در حالی كه حریف را در خاك نشانده بود با شش فتیله پیچ پی در پی لی سئوك را عاجز كرد تا به مدال با ارزش برنز برسد.

در پایان این رقابت ها تیم ملی كشتی آزاد جوانان ایران با دو مدال طلای مهدی تقوی و محمد حسین زاده، دو مدال نقره صادق گودرزی و سید محمد رضا آذر شكیب و دو مدال برنز عباس دباغی و سعید توكل با 60 امتیاز پس از روسیه نایب قهرمان شد.

روسها با شش مدال طلا و 70 امتیاز قهرمان شدند و اوكراین با یك نقره و دو برنز و كسب 43  امتیاز سوم شد.

در این رقابت ها 176 كشتی گیر از 44 كشور حضور داشتند.