تبیان، دستیار زندگی
یادواره نخستین شهید دانشگاهی کشور استاد شهید کامران نجات‌اللهی، پیشگامان انقلاب، سرداران و 400 شهید شهرستان بیجار گروس 22 شهریورماه جاری برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادواره شهدا


یادواره نخستین شهید دانشگاهی کشور استاد شهید کامران نجات‌اللهی، پیشگامان انقلاب، سرداران و 400 شهید شهرستان بیجار گروس 22  شهریورماه جاری برگزار می‌شود.


یادواره شهدا

خلیل جمشیدی فرماندار بیجار با بیان این مطلب،افزود: عزت امروز کشور مدیون ایثارگری و از جان گذشتگی هزاران شهید والامقامی است که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب بدون هیچ چشمداشتی خون پاک خود را اهدا کردند. تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های آنان و توسعه وترویج افکار و آموزه‌های شهدا در جامعه به ویژه میان جوانان می‌تواند اهداف شهدا را در جامعه زنده كند.

وی اظهار کرد: عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا است و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی که حاصل تقدیم هزاران شهید گلگون‌کفن است، تنها با تبعیت محض از ولایت‌فقیه و حرکت در مسیر اهداف نورانی و آموزه‌های شهدا امکان‌پذیر خواهد بود.

جمشیدی یادآور شد: تمامی شهدای عزیز ایران اسلامی از جمله 430 شهید گرانقدر شهرستان بیجار گروس و شهاب ثاقب این امت بودند كه بر سر ستمگران و كینه توزان این انقلاب فرو ریختند و خود نیز به ستارگان آسمان پیوستند.

وی خاطرنشان کرد: دلاوری‌ها، رشادت‌ها و مجاهدت‌های این بزرگان صفحات نورانی تاریخ این منطقه خواهد بود و خون پاك آنان نوای حقانیت و سعادت این كشور شد.

دومین یادواره 24 شهید تبلیغات زرند

دومین یادواره "24 شهید تبلیغات زرند در دفاع مقدس"، سه شنبه بیستم شهریور ماه، در سقاخانه ابوالفضل العباس(ع) در زرند برگزار  شد.رئیس بنیاد شهید شهرستان زرند با بیان این خبر گفت: دومین یادواره شهدای بشیران حماسه ؛ "24 شهید تبلیغات زرند در دفاع مقدس"، سه شنبه بیستم شهریور ماه، همزمان با شب شهادت امام صادق (ع) در سقاخانه ابوالفضل العباس(ع) در زرند كرمان برگزار شد.

یادواره نخستین شهید دانشگاهی کشور استاد شهید کامران نجات‌اللهی،پیشگامان انقلاب، سرداران و 400 شهید شهرستان بیجار گروس 22  شهریورماه جاری برگزار می‌شود.دومین یادواره "24 شهید تبلیغات زرند در دفاع مقدس"، سه شنبه بیستم شهریور ماه، در سقاخانه ابوالفضل العباس(ع) در زرند برگزار شد

محمود زارعی افزود: در این یادواره كه به همت ستاد یادواره شهدا، متشكل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران، شهرداری، امام جمعه، فرمانداری، ارگان های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و... حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده؛ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان، به سخنرانی  پرداختد.

زارعی ادامه داد: پخش نماهنگ، مداحی، پخش سرود جمهوری اسلامی، اجرای برنامه های هنری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در سال گذشته نخستین یادواره شهدای تبلیغات شهرستان زرند و شهدای گمنام عرصه تبلیغات با عنوان بشیران حماسه برگزار شد. در دوران دفاع مقدس، وسعت كار تبلیغات جبهه، بسیار زیاد بود. از تابلونویسی، دیوارنویسی تا حمل امكانات صوتی، تجهیز نمازخانه ها و امكانات تبلیغاتی، عكاسی و تصویربرداری به عهده نیروهای تبلیغات بود.در كنار نیروهای تبلیغات روحانیان رزمی تبلیغی، مداحان، موذنان، قاریان قرآن و هنرمندان در دفاع مقدس به عنوان بشیران و سفیران حماسه فعالیت می كردند و شمار زیادی از این رزمندگان جزو ایثارگران نظام و انقلاب هستند.اسلحه این شهدا دوربین، پرچم و بیرق بود و تا امروز كسی از این عزیزان كمتر یاد كرده است و بخش عظیم دفاع مقدس كه امروز برای ما به یادگار مانده حاصل تلاش این بزرگواران است.

فراوری عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: شهدای گلگون کشو ،نوید شاهد