تبیان، دستیار زندگی
یکی از نفوذی‌های رژیم صهیونیستی درون کاخ سفید، جک‌لیو است. وی سال 2012 به سمت مدیر کارمندان کاخ سفید انتخاب شد. به احتمال بسیار زیاد باراک اوباما لیو را به عنوان وزیر خزانه‌داری خود در دولت جدید به سنا معرفی خواهد کرد. امری که موجب خشنودی روزنا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرچین نتانیاهو در کاخ سفید+عکس


یکی از نفوذی‌های "رژیم صهیونیستی" درون کاخ سفید، "جک‌لیو" است. وی سال 2012 به سمت "مدیر کارمندان کاخ سفید" انتخاب شد. به احتمال بسیار زیاد "باراک اوباما" لیو را به عنوان "وزیر خزانه‌داری" خود در دولت جدید به "سنا" معرفی خواهد کرد. امری که موجب خشنودی روزنامه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

خبرچین نتانیاهو در کاخ سفید

جک‌لیو کیست؟

برخلاف دیگر کارکنان "کاخ سفید" که پیشینه‌ای مشخص از آن‌ها وجود دارد، جک‌لیو دارای سوابق مجهولی است، به‌طوری که حتی کسی آمار دقیقی از زندگی شخصی و حتی تعداد فرزندان او ندارد. مدیر کارمندان کاخ سفید، گرچه در رسانه‌ها و افکار عمومی آمریکا زیاد مطرح نبوده است، اما روابط پشت پرده وی حاکی از نقش کلیدی او در روابط کاخ سفید و رژیم صهیونیستی دارد.

"یاکوب جوزف جک لیو" ((Jacob Joseph "Jack" Lew سیاست‌مدار آمریکایی و بیست و پنجمین مدیر کارکنان کاخ سفید، متولد آگوست سال 1955 است. وی پیش از این مدیر دفتر مدیریت و بودجه کلینتون و اوباما بوده است. شایعاتی مبنی بر انتخاب او به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا در دولت جدید وجود دارد. گرچه از او اطلاعات زیادی مانند دیگر افراد سیاسی کاخ سفید در دست نیست، اما وی شخصی بسیار کلیدی در روابط اسراییل و آمریکا بوده و به نوعی رابط میان نتانیاهو و اوباما است.

"ناتان شارانسکی" Sharansky ، رییس سازمان یهودیان آمریکا درباره جک‌لیو می‌گوید: "برای او، اسراییل تنها یک کشور دیگر نیست. ایمان و پیمان لیو با اسراییل و یهودیان بخش مهمی از زندگی وی به شمار می‌رود. اتحادیه ارتدوکس از این انتخاب اوباما بسیار خوشحال است."

لیو یک "یهودی افراطی ارتدوکس" است، به‌طوری که "بیل‌کلینتون" درباره او می‌گوید: یک بار تماس فوری با وی داشتم، اما هرچه زنگ زدم او پاسخ نداد. بعدا که موضوع را از وی جویا شدم، گفت که مشغول انجام مراسم مذهبی بوده است.

کار جک‌لیو در کارخ سفید از سال 1973 آغاز شد. او به مدت 8 سال مشاور ارشد سیاست داخلی سخنگوی کاخ سفید و هم‌چنین، از سال 1998 تا 2001، رییس بودجه و مدیریت کاخ سفید شد.

لیو که دارای دو پسر بوده و یهودی ارتدوکس است، چیز زیادی از زندگی شخصی خود بروز نداده است.

خبرچین نتانیاهو در کاخ سفید

لیو چگونه مدیر کارمندان کاخ سفید شد؟

به گزارش opednews ، بیل‌دیلی مدیر اسبق کارمندان کاخ سفید، نمی‌توانست انتظارات لابی‌های صهیونیستی را برآورده کند، او نمی‌توانست حمایت افرادی که روی اوباما تاثیرگزار هستند را به دست بیاورد. بنابراین وقتی که دیلی، به طور ناگهانی استعفا داد، جک‌لیو کسی که در اسراییل شناخته شده و کسی که یک یهودی است به سرعت جانشین وی شد.

بنا به این گزارش، رییس‌جمهور آمریکا از اینکه لیو یک فرد یهودی است و روابط خوبی می‌تواند با اسراییل پیدا کند بسیار خرسند است. یکی از دلایلی که مدیر قبلی مجبور به استعفا شد، عقاید مخالف صهیونیستی او بود.

آیا لیو، مامور نتانیاهو در کاخ سفید است؟

به گزارش هافینگتون‌پست، لیو روابطی قوی با جامعه صهیونیستی یهودیان آمریکا دارد و او رابط میان نتانیاهو و اوباما است، گرچه تاکنون گزارشی از رابطه مستقیم وی با نتانیاهو بدست نیامده است.

اما لیو، از طرفی دیگر، یک ارتدوکس یهودی بوده و مسئول نگهداری یک مکان مذهبی یهودی است. حتی گفته می‌شود کلینتون گاهی اوقات مجبور میشد از او خواهش کند تا تلفن خود را جواب بدهد. او فردی متعهد نسبت به مرکز یهودی Riverdale‌ است. این مرکز کاملا به رژیم صهیونیستی وابسته بوده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

رییس این مرکز، خاخام "یتز گرینبرگ" "Rabbi Yitz Greenberg" است که رابطه بسیار گرمی با اسراییل داشته و یکی از دوستان نزدیک لیو هم هست.

در زمان انتصاب جک به عنوان مدیر کارمندان کاخ سفید، خاخام شمتوف، لیو را یک یهودی متعهد و متواضع دانسته است که به اسراییل عشق می‌ورزد. به گفته شمتوف،لیو با نفر قبلی متفاوت است، او رابطه‌ای قوی با اسراییل دارد و بدون شک مردی است که مردم اسراییل و رژیم صهیونیستی را عشق می‌ورزد

پیمان ناگسستنی میان لیو و رژیم صهیونیستی

"ناتان شارانسکی" Sharansky ، رییس سازمان یهودیان آمریکا درباره جک‌لیو می‌گوید: "برای او، اسراییل تنها یک کشور دیگر نیست. ایمان و پیمان لیو با اسراییل و یهودیان بخش مهمی از زندگی وی به شمار می‌رود. اتحادیه ارتدوکس از این انتخاب اوباما بسیار خوشحال است."

شارانسکی که یکی از مقامات ارشد بیناد راسشیلد در سرزمین‌های اشغالی است درباره لیو چنین می‌گوید:‌

درحالی که لیو یک دموکرات بوده، اما قلبش همواره مملو از عشق اسراییل و یهود است. این خاخام افراطی صهیونیستی حضور لیو در کاخ سفید را نشانه بهبود روابط آمریکا و اسراییل دانسته می‌افزاید: لیو طرفدار بسیار مناسبی برای اسراییل بوده و همیشه خود را متعهد کمک به ما دانسته است.

خبرچین نتانیاهو در کاخ سفید

اما هدف انتخاب لیو چه بوده است؟‌

به نظر می‌رسد، انتخاب یاکوب لیو به عنوان مدیر کارمندان اوباما، راهی است برای حل مسائل اوباما و اختلافات او با اسراییل.

او یک یهودی است و قطعا روابط مستحکمی با اسراییل برقرار خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت colive، وقتی لیو در یکی از مجالس مذهبی یهودیان طرفدار اسراییل شرکت کرده بود و پیام دوستی اوباما با اسراییل را به رهبران این گروه با نام chapad، رساند. در این جلسه از او سوالی درباره تنش‌های میان اوباما و نتانیاهو در برابر ایران پرسیده می‌شود که وی اینچنین پاسخ می‌دهد: تفاوت‌هایی وجود دارد، اما رسانه‌ها این تفاوت ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند، تحریم‌ها تاثیر خود را روی ایران گذاشته‌اند، اسراییل حق دارد از خود دفاع کند.

به گزارش این پایگاه صهیونیستی، لیو با خاخام Levi Shemtov نیز روابط حسنه‌ای دارد. شمتوف نیز که بارها در اسراییل حضور داشته از حامیان این رژیم و از صهیونیست‌های تاثیرگذار در بیشتر دولت‌های آمریکا بوده است.

در سال 2010، خاخان شتموف صهیونیستی در کنار لیو با هم شمعدان معروف یهودی منورا در کاخ سفید را روشن کردند.

به گزارش israelnationnews، در زمان انتصاب جک به عنوان مدیر کارمندان کاخ سفید، خاخام شمتوف، لیو را یک یهودی متعهد و متواضع دانسته است که به اسراییل عشق می‌ورزد. به گفته شمتوف،لیو با نفر قبلی متفاوت است، او رابطه‌ای قوی با اسراییل دارد و بدون شک مردی است که مردم اسراییل و رژیم صهیونیستی را عشق می‌ورزد.

آیا لیو امضای خود را تغییر خواهد داد؟

به احتمال بسیار زیاد، جک‌لیو به عنوان نامزد پست وزارت خزانه‌داری اوباما معرفی خواهد شد. یکی از مطالبی که این روزها نظر رسانه‌های آمریکایی را جلب کرده، امضای لیو است. از آنجا که امضای مدیر کارمندان کاخ سفید بسیار بد خط و ناخوانا بوده و از آنجایی که در صورت تایید لیو به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا امضای وی در پای پول این کشور خواهد بود، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که لیو باید امضای خود را تغییر دهد.

بخش سیاست تبیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان