تبیان، دستیار زندگی
این روز‌ها، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، حال و روز خوشی ندارد؛ روز پنجشنبه اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت‌های گوناگون داخلی و خارجی گرفت. روز گذشته، اردوغان فقط عصبانی بود، ولی امروز (روز جمعه) سخنان محیر لعقولی بر زبان رانده است که دیگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردوغان:تکرارکربلا درسوریه!!!!


این روز‌ها، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، حال و روز خوشی ندارد؛ روز پنجشنبه اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت‌های گوناگون داخلی و خارجی گرفت. روز گذشته، اردوغان فقط عصبانی بود، ولی روز جمعه سخنان محیر لعقولی بر زبان رانده است که دیگر باید اساسا از آن در شگفت ماند!
اردوغان

روز پنجشنبه، اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت‌های داخلی و خارجی گرفت و هر یک را به گونه‌گون متهم یا تهدید کرد. در همان روز در مطلبی با نام حال اردوغان خوب نیست، دلایل عصبانیت اردوغان را نوشتیم؛ اما روز گذشته اردوغان فقط عصبانی بود، ولی امروز (روز جمعه) سخنان محیر لعقولی بر زبان رانده است که دیگر باید اساسا از آن در شگفت ماند!

به گزارش «تابناک»، اردوغان در سخنرانی روز جمعه خود، آنچه را در سوریه در حال روی دادن است، به حادثه کربلا تشبیه کرده و گفته است: کشتن غیر نظامیان در سوریه همانند کشتار اهل بیت پیامبر عظیم‌الشان اسلام در کربلاست.

وی که در نشست «بهار عربی و صلح خاورمیانه؛ از چشم‌انداز مسلمانان و مسیحیان»، سخنرانی می‌کرد، افزود: حادثه کربلا، حادثه‌ای دردآور و فراموش ناشدنی است و همه ما باید از آن درس بگیریم. وی سپس رخدادهای سوریه را به حادثه کربلا شبیه دانست.

اما در این باره باید گفت، نخست‌وزیر ترکیه یا واقعا نمی‌داند در کربلا نبرد و شهادت، آل الله برای چه بود یا خود را به ندانستن زده است. آنچه در کربلا رخ داد، نبرد بین حق مطلق به رهبری امام معصوم و فرزند امیرالمومنین علی (ع) با باطل مطلق به رهبری یزید و پیروانش بود.

آنچه که در کربلا امام معصوم می‌خواست، اصلاح امت جدش رسول خدا بود و نه فساد و طغیان‌گری.

آقای نخست‌وزیر احتمالا خود را به ندانستن زده است، وگرنه می‌داند که اهل بیت رسول خدا، با استناد به قرآن و سیره رسول اکرم، خواستار جلوگیری از انحراف در دین خدا بودند.

اردوغان در سخنرانی روز جمعه خود، آنچه را در سوریه در حال روی دادن است، به حادثه کربلا تشبیه کرده و گفته است: کشتن غیر نظامیان در سوریه همانند کشتار اهل بیت پیامبر عظیم‌الشان اسلام در کربلاست

وی گویا نمی‌داند که امام حسین (ع) تا دقایق واپسین نیز یزیدیان را امر به معروف می‌کرد و خواستار بازگشت آنان به دین خدا بود.

نخست‌وزیر که اکنون به هر کسی می‌شورد، گویا نمی‌داند، قصد فسادی که اکنون در سوریه توسط نیروهای تروریستی که از سوی‌‌ همان ترکیه و عربستان و قطر و آمریکا پدید آمده، همانی است که امام حسین برای آن تا سر مرز شهادت خود و خانواده‌اش جنگید.

جناب نخست‌وزیر اشتباه کرده‌اند؛ آنچه کربلا و عاشورا را ماندگار کرده، نه کشتار و به شهادت رساندن اهل بیت صرف، بلکه ایستادگی بر اصلاح و جلوگیری از انحراف در دین خدا بود.

حال اردوغان با تفسیری نادرست از حادثه عاشورا و مقایسه آن با رخدادهای سوریه، از یک سو می‌کوشد بزرگی حادثه کربلا را کمرنگ کند و از سویی نیز دوستان تروریست خود در سوریه را بالا بکشد و سرانجام هم بتواند احساسات علویان را برانگیزاند.

آقای نخست‌وزیر این روز‌ها عصبانی است و به هر خاشاکی چنگ می‌زند تا غرق نشود؛ اما آیا با جعل تفسیر هم می‌توان خود را نجات داد؟

بخش سیاست تبیان


منبع : تابناک