تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه IFA یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های اختصاصی برای صنایع، لوازم خانگی و فناوری است که در شهر برلین آلمان برگزار می شود. نمایشگاه امسال نیز برگزار شد و شرکت های کوچک و بزرگ از سراسر جهان به معرفی جدیدترین دستاوردها و محصولات پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولترابوک‌های نمایشگاه IFA


نمایشگاه IFA یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های اختصاصی برای صنایع، لوازم خانگی و فناوری است که در شهر برلین آلمان برگزار می شود. نمایشگاه امسال نیز برگزار شد و شرکت های کوچک و بزرگ از سراسر جهان به معرفی جدیدترین دستاوردها و محصولات پرداختند.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

این نمایشگاه که از سال 1924 شروع به کار کرده، محلی برای معرفی بسیاری از فناوری های جدید و پیشگام بوده و همیشه تازه های متفاوت و جالبی در آنجا می بینیم.

اولترابوک 11.6 اینچی Duo11 و کامپیوتر 20 اینچی Tap20

به نظر می رسد که سونی حسابی از ایده سرفیس مایکروسافت خوشش آمده و تصمیم دارد که به پیروی از این شیوه (و شاید رقابت با آن) بپردازد. سونی در کنفرانس خود علاوه بر عرضه یک تبلت با کیبرد لغزنده با نام VAIO Duo 11، یک کامپیوتر All-in-one با نام VAIO Tap 20 هم معرفی کرد که می توان آن را یک تبلت-پی سی هیبریدی دانست.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

Duo 11 صفحه 11.6 اینچی با کیفیت 1080p چند لمسی داشته و از یک قلم دیجیتالی استایلوس هم بهره می برد که با کمترین تاخیر، امکان یادداشت با دست خط تان را به شما می دهد. پردازنده مرکزی این محصول دوگانه، از اینتل های Core i3 و i5 و i7 خواهد بود. حافظه داخلی این تبلت-اولترابوک از نوع SSD و در حجم های 128 و 256 گیگابایت است. از دیگر امکانات این گجت جذاب می توان به NFC، جی پی اس و دوربین جلو و عقب با قابلیت فیلم برداری اچ دی اشاره کرد. سونی امیدوار است این محصول را تا پایان اکتبر (اوایل آبان) روانه بازار کند. و البته درباره مهم ترین بخش ماجرا، یعنی قیمت هنوز چیزی نمی دانیم.

VAIO Tap 20

به نظر می رسد که این محصول سونی، چیزی ایده گرفته از ideaCentre A720 لنوو باشد. یک صفحه نمایش چند لمسی 20 اینچی با رزولوشن 1600 در 900 پیکسل که دارای باتری قدرتمندی هم هست. شما می توانید این کامپیوتر 5.2 کیلوگرمی را از جای خود برداشته و به صورت افقی روی میز نهارخوری قرار دهید تا یک میز تمام لمسی 20 اینچی در اختیار داشته باشید. پردازنده های این محصول هم همانند Duo 11 بوده و قرار است با هارد درایو 750 گیگابایتی و یک ترابایتی عرضه گردد.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

این تبلت عظیم الجثه قرار است از یک دوربین جلوی 1.3 مگاپیکسلی به همراه چیپ NFC و ارتباط وای فای بهره ببرد. درباره قیمت این یکی هم سونی هنوز چیزی اعلام نکرده است. اما می دانیم که همزمان با تبلت-اولترابوک 11 اینچی Duo 11 عرضه خواهد شد. نظرتان درباره یک تبلت 20 اینچی برای بازی چیست؟

نمایشگاه IFA یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های اختصاصی برای صنایع، لوازم خانگی و فناوری است که در شهر برلین آلمان برگزار می شود

اچ پی و اولترابوک های ویندوز 8 با نمایشگر چند لمسی

درست است که تب محصولات هیبریدی (لپ تاپ-تبلت) در نمایشگاه IFA امسال حسابی بالا گرفته اما لپ تاپ های رایج نیز هنوز جذابیت خاص خود را دارند. به خصوص اینکه شرکتی مانند اچ پی به دنبال محصولی کاملا سازگار با محیط کاربری ویندوز 8 باشد و دست به کار تولید لپ تاپ هایی با صفحه لمسی شود.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

اچ پی این دو مدل را که در واقع نمونه ارتقا یافته محصولات قبلی اش هستند در دو اندازه 14 و 15 اینچ عرضه کرده است. اولترابوک چند لمسی Envy 4، مدل 14 اینچی است و مدل 15 اینچی هم اولترابوک چندلمسی با نام Spectre XT TouchSmart است. قرار است هر دو این محصولات در تعطیلات زمستانی سال میلادی جاری به بازار عرضه شوند.

Envy TouchSmart Ultrabook 4

این محصول یک اولترابوک 14 اینچی است که بدنه ای قرص و محکم و طراحی صنعتی جذابی همچون دیگر اولترابوک و اسلیک بوک (Sleekboook) های سری Envy دارد. اما تفاوت عمده ظاهری این مدل با موارد ذکر شده، ضخامت 23 میلیمتری و وزن 2.1 کیلوگرمی آن است. بر خلاف Spectre XT TouchSmart که بدنه ای فلزی داشت، انوی 14 اینچی بدنه ای از پلاستیک مستحکم دارد.

رزولوشن صفحه نمایش اولترابوک تاچ اسمارت انوی، 1366 در 768 پیکسل است. نکته مهم سخت افزاری آن برای بازی خورهای حرفه ای هم می تواند واحد پردازش گرافیک 2 گیگابایتی AMD باشد. این اولترابوک قرار است با سیستم صدا و ساب ووفرهای Beats به بازار عرضه شود.

گمان می رود که Spectre XT TouchSmart از ماه دسامبر با قیمت 1400 دلار وارد بازار فروش زمستانی گردد. اما در خصوص قیمت و زمان ارائه Envy TouchSmart Ultrabook 4 هنوز چیزی نمی دانیم.

اولترابوک IdeaPad U510 از لنوو

لنوو که در حال حاضر دومین کمپانی بزرگ سازنده PC در سطح دنیا است، لپ‌تاپ‌های زیادی را با خود به نمایشگاه امسال آورده. مشخصات سخت‌افزاری این اولترابوک عبارتند از: نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل، پردازنده ایوی بریج Core i7، گرافیک GeForce 625M، هاردهای 500 یا 750 گیگابایتی یا 1 ترابایتی، به همراه امکان انتخاب SSD در ظرفیت‌های 16 یا 32 به عنوان cashe، رم 8 گیگابایتی، درایو نوری (بسته به انتخاب DVD یا Blu-ray). پورت‌های USB2 و USB3 به همراه VGA ، HDMI و اترنت، و نیز شکاف SD Card.

این لپ‌تاپ 2.2 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن 21 میلی‌متر است. قیمتش نیز از 679 دلار شروع می‌شود.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

رونمایی از دو اولترابوک صفحه لمسی جدید ایسر: Aspire M3 و Aspire V5

ایسر هم با عرضه دو مدل اولترابوک تاچ، آمادگی خود را برای استقبال از ویندوز 8 اعلام نمود. این لپ تاپ های فوق سبک و بسیار نازک تازه وارد Aspire M3 و Aspire V5 نامگذاری شده اند.

ایسر اسپیر ام 3 یک اولترابوک 15.6 اینچی است که بدنه ای آلومینیومی دارد. این محصول تنها 22 میلی متر ضخامت داشته و وزنی معادل 2.3 کیلوگرم دارد. پردازنده آن از نوع ایوی بریج اینتل بوده و کارت گرافیک جی فورس GT640M شرکت انویدیا آن را همراهی می کند.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

لپ تاپ لمسی Aspire V5 هم طراحی جذابی دارد. این اولترابوک 23 میلی متر ضخامت داشته و تاچ پد آن از اندازه معمول سری اسپیر بزرگتر است. این اولترابوک در دو اندازه 14 و 15 اینچ عرضه خواهد گردید که به ترتیب 2.1 و 2.4 کیلوگرم وزن دارند. اسپیر وی 5 هم از پردازنده ایوی بریج و گرافیک انویدیا بهره می برد. اما نسبت به M3 در رده پایین تری قرار داشته و کارایی پایین تری دارد.

متاسفانه هنوز هیچ چیز درباره زمان ارائه یا قیمت احتمالی این گجت های زیبا نمی دانیم.

نمایش نسخه اولیه اولترابوک سری 9 سامسونگ در IFA

سامسونگ در IFA امسال مرتبا با عرضه محصولات جدید باعث شگفتی همگان می شود. به گونه ای که پس از اسمارت فون ها، تبلت ها و دوربین دیجیتال معرفی شده در مراسم افتتاحیه اش، حتی آخرین روز نمایشگاه هم محصول جدیدی را برای رو کردن در آستین دارد. اولترابوک 13 اینچی Series 9 WQHD سامسونگ به ویندوز 8 و صفحه نمایش خارق العاده 2560 در 1440 پیکسل مجهز است. با توجه به صفحه نمایش لپ تاپ قبلی سری 9 با رزولوشن 1600 در 900 پیکسل، می توان این سوگلی جدید را گامی بلند و رو به جلو برای سامسونگ محسوب کرد.

اولترابوک‌های نمایشگاه ifa

این صفحه نمایش دقیقا شانه به شانه لپ تاپ ویژه بازی جدید ایسوس می زند و با فاصله کمی بالاتر از صفحه نمایش رتینای مک بوک پرو قرار می گیرد. البته فعلا نمونه مهندسی این اولترابوک به نمایش گذاشته شده و سامسونگ درباره زمان عرضه و یا نام تجاری این تکنولوژی صفحه نمایش چیزی نگفته است.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نارنجی