تبیان، دستیار زندگی
شركت های امنیتی اعلام داشتند: هكرها روش های دیگری را برای كسب در آمد پیدا كرده اند و این امر تهدیدی بزرگ برای كاربران رایانه ای می باشد. هكرها با به كارگیری روش های جدید می توانند پول های كلانی را به جیب بزنند به این طریق كه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هكرها رایانه شما را گروگان می گیرند


شركت های امنیتی اعلام داشتند: هكرها روش های دیگری را برای كسب در آمد پیدا كرده اند و این امر تهدیدی بزرگ برای كاربران رایانه ای می باشد.

هكرها با به كارگیری روش های جدید می توانند پول های كلانی را به جیب بزنند به این طریق كه با ورود به رایانه قربانیان فایل های موجود در هارد دیسك آنها را قفل كرده و اجازه دسترسی به آنها را به كاربر نمی دهند. هكرها به قربانیان اعلام می كنند در صورتی كه می خواهند به فایل های خود دسترسی پیدا كنند مبلغی را باید بپردازند.

بسیاری از كاربران اینترنتی فایل های بسیار مهم و سری را در هارد دیسك خود ذخیره ساخته اند از این رو برای دسترسی دوباره به آن فایل ها حاضرند هر مقدار پولی كه از آنها خواسته می شود را بپردازند.این جرایم رایانه ای نوین كه RANSOMWARE نام دارد ، یك نرم افزار مخرب است كه در حقیقت وارد رایانه كاربران شده و فایل های موجود در هارد دیسك را كد گذاری و قفل می كند.هكرها می توانند با ارسال یك ایمیل به همراه ضمیمه ، رایانه كاربر را به اصطلاح گروگان بگیرند.هكرها پس از قفل كردن فایل های مورد نظر تنها یك پیغام برای كاربر ارسال می كنند و اطلاعات دقیقی را برای باز پس گیری آنها ارائه می دهند.گفتنی است، فایل های قفل شده توسط خود قربانیان دیده نمی شود و به نظر می رسد كه فایلها حذف شده است.

منبع : IRITN.COM

مطالب مرتبط :

1-جرایم رایانه ای آرپانت، هكرها، كركرها و فریكها

2- هكرها چگونه حمله می كنند (1)

3- انواع حملات در شبكه های كامپیوتری(قسمت2)