تبیان، دستیار زندگی
قسمت اول 11 راز باقیمانده در مورد استفاده بهتر از سایت گوگل را در این مقاله بیاموزید. 14 - ماشین‌حساب گوگل گوگل برای حل معادلات ریاضی هم، ابزاری دارد که بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند. این ابزار علاوه بر حل معادلات ریاضی، ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

25 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیاقسمت دوم


قسمت اول

11 راز باقیمانده در مورد استفاده بهتر از سایت گوگل را در این مقاله بیاموزید.


14 - ماشین‌حساب گوگل

گوگل برای حل معادلات ریاضی هم، ابزاری دارد که بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند. این ابزار علاوه بر حل معادلات ریاضی، قابلیت تبدیل انواع واحدها به یکدیگر را نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار کارآمد به آدرس زیر مراجعه کنید:  HTTP://WWW.GOOGLE.COM/HELP/FEATURES.HTM#CALCULATOR


15 - معنی کلمات

اگر معنی یا بهتر بگوییم، تعریف کلمه‌ای را نمی‌دانید، در کادر جستجو <کلمه موردنظر: DEFINE> را نوشته و کلیدENTER را بزنید. در جواب این جستجو، علاوه بر تعریف کلمه، لینکی نیز نمایش داده می‌شود که با کلیک روی آن، به جزییات بیشتری می‌رسید.


16 - ترجمه کنید

در حال حاضر، ماشین ترجمه‌ گوگل می‌تواند انگلیسی را به 5 زبان زنده دنیا ترجمه کند (امکان ترجمه بالعکس نیز وجود دارد). برای استفاده از این مترجم ماشینی به آدرسHTTP://WWW.GOOGLE.COM/LANGUAGE_TOOLS?HL=EN بروید.


17 – تصویریاب

من شخصاً همیشه گوگل را به خاطر ابزار تصویریاب‌اش ستوده‌ام. این ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن‌هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می‌کند. برای استفاده از این ابزار به آدرس WWW.GOOGLE.COM/IMGHP  مراجعه نمایید.


18 - پرسش و پاسخ

تحقیق و جمع‌آوری مطالب از اینترنت، کار وقت‌گیری است. اگر برای انجام این‌کار وقت کافی در اختیار ندارید. سری به آدرس HTTP://ANSWERS.GOOGLE.COM/ANSWERS  بزنید و با مطرح کردن سوالاتتان و بررسی جواب‌ها، سریع‌تر به هدف‌تان برسید.


19 - نمایش پنجره تنظیمات

‌گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش نتایج را مطابق میل‌تان تنظیم کنید. به عنوان مثال با مراجعه به آدرس WWW.GOOGLE.COM/PREFERENCES  می‌توانید تعداد نمایش نتایج در هر صفحه را تعیین نمایید. علاوه براین در قسمت تنظیمات امکانات دیگری نظیر SAFE SEARCHING نیز وجود دارد. با فعال کردن این گزینه، گوگل از نمایش سایت‌هایی که به هر دلیلی غیرمجاز هستند، پرهیز می‌کند.


20 - آمار استفاده از گوگل

در سایت WWW.GOOGLE.COM/PRESS/ZEITGEIST.HTML  آمار جهانی استفاده از گوگل موجود است. در این سایت جزییاتی از چگونگی استفاده ملل مختلف از گوگل و الگوهای جستجوی آن‌ها وجود دارد.


21 - جستجو در دسته‌بندی‌ها

علاوه بر جستجوی کلی وب، گوگل امکان جستجو در دسته‌بندی‌ها (CATEGORIES) را نیز می‌دهد. به عنوان مثال برای یافتن اطلاعاتی درباره هنر، تجارت، ورزش و ... می‌توانید ضمن مراجعه به نشانی WWW.GOOGLE.COM/DIRHP، جستجویی را در دسته‌بندی‌های گوگل ترتیب بدهید و سریع‌تر به هدف‌تان برسید.


22 - برای بلاگرها

وبلاگ داشته باشیم یا نه؟ ایده داشتن یک وبلاگ شخصی، بسیار جالب است و این‌که با در اختیار داشتن یک وبلاگ شخصی حرف دلمان را به گوش جهانیان برسانیم، فکر بسیارخوبی است. برای ساخت یک وبلاگ شخصی، به آدرس WWW.BLOGGER.COM/START مراجعه نمایید. این سایت متعلق به گوگل است.


23 - جستجوی داخل فایل‌ها

با کمک گوگل می‌توان داخل فایل‌های مشخصی را برای یافتن کلمه‌ای دلخواه جستجو کرد. مثلاً عبارت FILETYPE:DOC IRAN> > گوگل را برآن می‌دارد تا تمامی فایل‌های DOC (مربوط به برنامه MICROSOFT WORD) را به منظور یافتن واژه‌ی IRAN جستجو کرده و آن‌هایی که دارای چنین کلمه‌ای هستند را فهرست کند.


24 - کلمات عمومی

برخی کلمات عمومی نظیر THE ،TO ،AT و غیره، زمانی که در عبارت مورد جستجو ذکر می‌شوند، توسط گوگل نادیده انگاشته می‌شوند و تاثیری در نتیجه ندارند. حال اگر می‌خواهید چنین کلماتی در نتیجه جستجو موثر باشند کافی است یک علامت <+> در مقابل آن‌ها بگذارید.


25 - موتورهای جستجوی تخصصی

با این ترفند می‌توانید ضمن معرفی منابع موردنظرتان به گوگل، از آن بخواهید که نتایج جستجو را فقط از همان منابع بیاورید. مثلاً برای جستجو در سایت مایکروسافت به روش زیر عمل می‌شود: HTTP://WWW.GOOGLE.COM/DIRHP،


منبع : ماهنامه شبکه


مطالب مرتبط :

1- موتور های جستجو

2- گوگل دسك تاپ چگونه كار میكند

3- مرورگر گوگل؛ اجبار نه اختیار

4- نحوه جستجوى اساسى در گوگل