تبیان، دستیار زندگی
كاخ سعد آباد كنسرت دف نوازان مشتاق ششمین دوسالانه نقاشی معاصر ایران امسال برگزار خواهد شد سرقت مهتاب در جنگل از كاخ سعد آباد تابلو نقاشی " مهتاب در جنگل" متعلق به قرن نوزدهم میلادی كه در موزه هنرهای زیبا مجموعه سعد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار هنری 25 اردیبهشت

سرقت مهتاب در جنگل از كاخ سعد آباد

تابلو نقاشی " مهتاب در جنگل" متعلق به قرن نوزدهم میلادی كه در موزه هنرهای زیبا مجموعه سعد آباد نگهداری می شد، عصر روز یكشنبه 21 اردیبهشت به سرقت رفت.

به گزارش " میراث خبر" سرقت این تابلو بین ساعت های 15 تا 16 و در شرایطی اتفاق افتاد كه تعداد محدودی بازدید كننده در موزه هنرهای زیبا حضور داشت . در این رابطه" سید رحمت الله رئوف"، مدیر پاسداران میراث فرهنگی در اولین اظهار نظر گفت كه تابلو نقاشی " شب های مهتاب" با وجود حضور تعدادی بازدید كننده و به دلیل غفلت پرسنل و نیروهای امنیتی، از موزه سرقت شده است.

"رئوف" افزود: تحقیقات اولیه در مورد این سرقت ، ساعاتی پس از اعلام آن آغاز شد و نیروی انتظامی مشغول بررسی تصاویر دوربینهای این موزه است. این مقام مسئول، كمبود نیروهای مجرب و آموزش دیده و سهل انگاری نگهبانان برای حفاظت از اشیای این موزه را مهم ترین دلیل سرقت اخیر ذكر كرد و افزود: این موزه تنها یك نگهبان رسمی داشته و سایر نگهبانانی كه مسئولیت حفاظت از طبقات را بر عهده داشتند از توانایی و تخصص لازم برای حفاظت از میراث فرهنگی برخوردار نیستند.

مدیر پاسداران میراث فرهنگی همچنین با اشاره به خلاهای موجود در زمینه استخدام نیروهای كارآمد و مجرب در حوزه حفاظت و پاسداری از میراث فرهنگی و موزه ها تصریح كرد: این سرقت وتجربه های تلخی كه پیش از این داشتیم، یكی از پیامدهای منفی به كارگیری سربازان وظیفه است كه هیچ شناختی از حساسیت ها و ضرورت های پاسداری ازمیراث فرهنگی ندارند.

كنسرت دف نوازان مشتاق

به مناسبت تولد رسول اكرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) مركز موسیقی حوزه هنری ، كنسرت دف نوازان مشتاق را به سرپرستی مهرداد كریم خاوری شبهای 25 و 26 اردیبهشت در چهار سانس در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می كند.

عواید این كنسرت به نفع بیماران سرطانی است.

علاقه مندان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر با تلفن 8820023 تماس بگیرند.

ششمین دوسالانه نقاشی معاصر ایران امسال برگزار خواهد شد

ششمین دوسالانه ی نقاشی معاصر ایران، آذرماه در تهران برگزار می شود، به گزارش ایسنا، این دوسالانه با هدف اعتلای فرهنگی جامعه معاصر ایران از طریق تعالی بخشیدن به خلاقیت های هنری و ارج نهادن به نیروهای مستعد جوان ، برگزار می شود. مهلت دریافت آثارهنرمندان و علاقه مندان ِ شركت در نمایشگاه از 1 تا 10 تیرماه از سوی دبیر خانه دائمی این نمایشگاه اعلام شده است.

بنا به این گزارش، جایزه ی نخست این دوسالانه« تندیس دوسالانه، سه ماه بورس مطالعاتی فرانسه» جایزه دوم« تندیس دوسالانه و دو ماه بورس مطالعاتی فرانسه» و جایزه سوم« تندیس دوسالانه و یك ماه بورس فرانسه به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت». همچنین به پنج نفر از برگزیدگان، لوح افتخار اهدا خواهد شد. در بخشی دیگر از اساسنامه این دوسالانه آمده است كه خسارات آثار صدمه دیده پس از تحویل به دبیر خانه با نظر كارشناسان هنری تجسمی در صورت بیمه نبودن جبران خواهد شد. گفتنی است، این دوسالانه از 10 آذر تا 22 دی ماه در یكی از مراكز فرهنگی هنری تهران برگزار خواهد شد.