تبیان، دستیار زندگی
این مطلب برای پسرهایی مفید است كه می خواهند به زودی زندگی مشترك را با همسر خود شروع كنند ولی بسیاری از نكاتی كه برای آغاز یك زندگی ضروری است را نمی دانند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانانی كه قصد ازدواج دارید، حتما بخوانید
ازدواج


این مطلب برای آقا پسرهایی مفید است كه می‌خواهند به زودی زندگی مشترك را با همسر خود شروع كنند ولی بسیاری از نكاتی كه برای آغاز یك زندگی ضروری است را نمی‌دانند!

1. اگر ماشین شخصی دارید وقتی با همسرتان درون ماشین هستید مراقب رفتار و احوالات تان باشید و مطلقا از رفتارهای خصوصی درون ماشین بپرهیزید، زیرا همیشه كسی هست كه به شما چشم دوخته باشد. حتی اگر مطمئن هستید پشت قله قاف پارك كردید و هر چند اگر همسرتان با شما همراهی كند، اما بعدها قضاوت خوبی در موردتان نخواهد داشت و شما در ذهنش فردی موقع نشناس و بی مبالات محسوب می شوید. آقایی‌تان را حفظ كنید.

2. اگر با همسرتان با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد می‌كنید باز مراقب نوع نشستنتان باشید.

3. در خیابان‌های شلوغ خواهشا دست همسرتان را نگیرید. خیابان، پارك نیست! دختران و پسران دم بخت زیادی در خیابان‌ها در حال رفت و آمدند كه به هر دلیلی، فعلا امكان ازدواج ندارند. پس با توضیح منطقی این موضوع، از همسرتان بخواهید از اینكار صرف نظر كنند.

4. دوران عقد را با هزینه های سنگین رستوران و تفریح نمی توانید شاد نگه دارید بلكه با شناخت بیشتر از جنس مخالف و روحیات و احوالاتش به شادی و نشاط تان بیافزایید.

٥. از تلفن زدن‌های بی موقع و خیلی طولانی بپرهیزید، چون مسلما در خانه همسرتان افراد دیگری هم زندگی می‌كنند.

٦. اگر در منزل همسرتان پسر یا دختر مجردی هست و یا همچنین اگر خودتان خواهر یا برادر مجرد یا ... اطراف تان هست، خواهشا برای پاك ماندن خیالات آن‌ها بیشتر مراقب باشید. خصوصا مراقب لباس پوشیدن همسرتان جلوی افراد فوق الذكر باشید.

٧. تا دیروز كه منزل پدرتان تشریف داشتید پدرتان مسئول خانه شما بود، پس اگر مادرتان برخی مسائل شرعی مانند مراقبت از حجاب كامل یا عدم آرایش جلوی نامحرم را رعایت نمی‌كرد، بدانید این موضوع از شما سلب مسئولیت نمی‌كند. شما حالا مرد یك خانه‌اید و یك پدر بالقوه.

ازدواج٨. تأكید می‌كنیم همسر شما فقط مجاز است برای شما خود را بیاراید، اینكه بعضی از افراد متأسفانه بعد از ازدواج به یك باره بی ضابطه، دست به آرایش می‌شوند در همه جا خلاف شرع است. پس از همسرتان بخواهید فقط درون منزل برایتان آرایش كند. این اشتباه است كه كسی بگوید خجالت می‌كشم به همسرم بگویم آرایش نكن یا مراقب لباس پوشیدنت باش، چون بعدا با این سوال همسرتان مواجه می‌شوید كه چرا قبلا نمی‌گفتی؟

٩. مراقب خدا باشید. یعنی اینكه اگر تا دیروز روزی یك صفحه قرآن می‌خواندید، حالا به خاطر صحبت با همسرتان، نباید از قرآن خواندن غافل شوید.

10. گذشته را فراموش كنید. بسیاری از مسائلی كه در مجردی با آن‌ها سر و كار داشتید و برایتان جذاب بوده، احتمالا برای همسرتان جذاب نیست. مثلا اگر بفهمد شما در مجردی در فلان پارك دو شب با دوستان تان چادر زده بودید، یا به خواستگاری دختر همسایه رفته اید ...

١١. از معجزه‌ی هدایای ارزان به ویژه گل سرخ غافل نباشید. از همین ابتدا به اندازه توان مالی‌تان هدیه بخرید و البته سعی كنید به مناسبت‌های مختلف تقدیم همسرتان كنید.

١٢. مراقب پدر و مادرتان باشید. اصولا اوایل زندگی چون تمام تمركزتان روی همسرتان است و وقت زیادی برایش می‌گذارید، احتمال اینكه از وظایف فرزندی‌تان غافل شوید، وجود دارد در نتیجه حواس تان به پدر و مادرتان باشد. در ایام عقد به پدر  و مادرتان بیشتر محبت كنید.

13. از همان اول زندگی سعی كنید نمازتان را به جماعت بخوانید. چون كسی كه شان امام جماعت پیدا می كند بیشتر مراقب احوالات خود است.

١٤. مراقب حافظه‌ی همسرتان باشید. مطلقا دروغ نگویید چون دیری نمی‌پاید كه رسوا می‌شوید. خانم ها حافظه ای به مراتب قوی تر از ابر رایانه ها دارند.

١٥. مراقب چشمان تان باشید البته برای رضا و طاعت از خدا. چشم تان را پاك نگه دارید.

ازدواج

١٦. اگر دیدید خانه پدری‌تان در دوران عقد ناآرام و متلاطم است و حرف‌ها در امور مختلف همراه با جار و جنجال است، خیلی تعجب نكنید! استرس‌ها و عدم شناخت‌ها عامل این موضوع است. صبور باشید چون این موضوع طبیعی است.

17. از برخی از دوستان مجردی‌تان فاصله بگیرید.

١٨. رفت و آمد با خیلی از دوستان متأهل هم مشكل زا است، چون این روابط در خیلی از موارد می‌تواند شما را دچار مشكل كند.


باشگاه كاربران تبیان - ارسالی از: یادگاری

مطالب مرتبط:

ازدواج

سن ازدواج دختران (2)

ده اصل مهم در انتخاب همسر

ازدواج موقّت، واقعیت‏ها و راهكارها

ازدواج، نکات کلیدی و راهکارها

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

آیا ازدواج خوب است ؟ برای ازدواج کردن چه زمانی مناسب است ؟

برای ازدواج کردن چه زمانی مناسب است و اساسی ترین معیارهای ازدواج چیست ؟

فلسفه ازدواج در اسلام