تبیان، دستیار زندگی
مرحوم حجة الاسلام، آقا نجفى اصفهانى در كتاب خود مرقوم فرموده است: مـرتـبـه اول كـه بـه محضر مولایم مشرف شدم این بود كه در كشتى نشسته بودم . دیدم شخصى آهسته بر روى آب دریا راه مىرود و امواج دریا را همچون زمین هموار مىپیماید. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشرف حجة الاسلام آقا نجفى اصفهانى

مرحوم حجة الاسلام، آقا نجفى اصفهانى در كتاب خود مرقوم فرموده است: مـرتـبـه اول كـه بـه محضر مولایم مشرف شدم این بود كه در كشتى نشسته بودم .

دیدم شخصى آهسته بر روى آب دریا راه مىرود و امواج دریا را همچون زمین هموار مىپیماید.

در اثناء مشاهده ایـن امـر عـجـیـب، به خاطرم رسید كه شاید این بزرگوار حضرت بقیة اللّه عجل اللّه تعالى فرجه الشریف باشد.

به مجرد خطور این مطلب به ذهنم آن بزرگوار ناپدید شد.

مـرتـبـه بـعدى تشرفم این بود كه شبى بعد از اداء فریضه و نوافل، از مسجدالحرام به سمت منزل مـىرفتم. در بین راه كه خالى از رفت و آمد بود، بزرگوارى خود را به من نشان دادند و فرمودند: شـیـخ مـحـمـدتـقى انت فقیه اصفهان (تو فقیه و عالم اصفهانى‌ها هستى).

از استماع این سخن روح افـزا جانم تازه و شادیم بى اندازه گشت، ولى در حیرت ماندم كه در این شب تار، این غریب از شهر و دیار، كه را مىشناسد و چه كسى نام و حال مرا مىداند.

و متعجب بودم كه ایشان از كجا علم و موقعیت مرا مىداند! در دل خیال كردم كه شاید حضرت ولى عصر و ناموس دهر عجل اللّه تعالى فـرجـه الـشـریـف بـوده بـاشـد، چون نظر كردم هیچ كس را ندیدم .

پس دانستم كه بیش از این، قابلیت تشرف به خدمت آن سرور را نداشته‌ام.

منبع:

كتاب العبقرى الحسان که داراى پنج بخش است كه جلد اول آن سه بخش و جلد دوم دو بخش است. مطالب ارائه شده مربوط به جلد اول، بخش دوم (المسك الاذفر) و جـلـد دوم، بـخـش اول (الـیـاقوت الاحمر) مىباشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.