تبیان، دستیار زندگی
یك تاجرایرانی نقش اساسی در انتقال بازیكنان برزیلی به "وستهام" داشته است باشگاه وستهام در لیگ برتر انگلیس، طی قراردادی دو بازیكن سرشناس آرژانتینی را به استخدام خود درآورده كه كیا جورابچیان یك تاجر ایرانی مقیم انگلیس، نقش اسا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک ایرانی کارلوس توس را به لیگ برتر برد


یك تاجرایرانی نقش اساسی در انتقال بازیكنان برزیلی به "وستهام" داشته است

باشگاه وستهام در لیگ برتر انگلیس، طی قراردادی دو بازیكن سرشناس آرژانتینی را به استخدام خود درآورده كه كیا جورابچیان یك تاجر ایرانی مقیم انگلیس، نقش اساسی در این انتقال داشته است.

شبكه خبری بی‌بی‌سی روز شنبه با بیان این مطلب گفت: كارلوس توس و خاویر ماسچه رانو هر دو ? 22 ساله از باشگاه برزیلی كورینتیانس به وستهام منتقل شده‌اند. پیش از این گفته می‌شد كه این دو بازیكن به تیم‌های منچستر یونایتد ، آرسنال و یا چلسی فروخته خواهند شد.

در فصل نقل و انتقالات فوتبال انگلیس گفته می‌شد كه توس طی قراردادی 20 تا ? 60 میلیون پوندی به چلسی منتقل خواهد شد.

جزییات قرارداد و مبلغ آن فاش نشده، اما روزنامه گاردین در بخش ورزشی خود نوشت گروه سرمایه‌گذاری مدیا اسپورتس M.S.I? كه توسط جورابچیان بازرگان ثروتمند ایرانی اداره می‌شود، حق فروش و نقل و انتقال این دو بازیكن آرژانتینی را بر عهده دارد.

جورابچیان پیش از این خاطر نشان كرده بود كه هر باشگاهی كه تمایل به تصاحب كارلوس توس دارد، باید 69 تا ? ?  83میلیون پوند بپردازد.

گروه سرمایه‌گذاری ? M.S.I?فصل پیش تلاش كرده بود تا باشگاه وستهام را به تصاحب خود درآورد، اما در تلاش خود ناكام ماند.

مدیریت باشگاه وستهام از انتقال این دو بازیكن بین‌المللی آرژانتینی استقبال كرده و گفته است كه جزییات قرارداد توز و ماسچه رانو، محرمانه باقی خواهد ماند.

باشگاه وستهام كه در سال 1895 ?(1274 ?شمسی) تاسیس شده، ابراز امیدواری كرده كه با این دو بازیكن بین‌المللی خود بتواند با تیم‌های طراز اول لیگ برتر به رقابت بپردازد.

از كارلوس توس مهاجم آرژانتینی به عنوان یكی از بهترین مهاجمان جوان جهان یاد می‌شود كه در دسامبر ? 2004 آذر ? 1383 ?از بوكاجونیورز آرژانتین طی قراردادی گران قیمت به باشگاه كورینتیانس برزیل منتقل شد.


جورابچیان کیست؟

كیا جورابچیان متولد ایران است ولی دارای گذرنامه انگلیسی است و تحصیلات خود را در این كشور به پایان رسانده، وی كه 35 سال دارد نخستین بار در 1999 با خرید 85 درصد از سهام روزنامه‌ روسی كومرسانت در قالب یك شركت سرمایه‌گذاری بریتانیایی نام خود را مطرح كرد. وی چند سال بعد سهام خود را به بوریس برزوفسكی، غول رسانه‌ای روسیه فروخت تا بنا به ادعای خود تنها معامله تجاری‌اش را با وی انجام داده باشد.

در آگوست 2004 ، جورابچیان نخستین گام‌های خود را برای ورود به عرصه فوتبال برداشت و از طریق شركت MSI قرارداد 10 ساله‌ای را با كورینتیانس به امضا رساند تا در ازای تزریق سرمایه‌ای 18 میلیون پوندی به باشگاه و دریافت 51 درصد از سود آینده این تیم ریاست كورینتیانس را برعهده بگیرد. وی چهار ماه بعد در اولین اقدام خود كارلوس توز آرژانتینی را با قراردادی 11 میلیون پوندی به برزیل آورد تا گرانقیمت‌ترین انتقال تاریخ فوتبال این كشور انجام شود. سال گذشته نیز پیشنهاد 90 میلیون پوندی وی برای خرید باشگاه وستهام انگلیس توسط ترنس براون، رئیس این باشگاه رد شد. دفتر اصلی MSI در لندن قرارداد و از جورابچیان و نوژن بدرود، دیگر ایرانی مقیم انگلیس به‌عنوان دو مدیر اصلی آن نام برده می‌شود.