تبیان، دستیار زندگی
حتما قبل از خرید، تشكی را كه انتخاب كرده‌اید، تست كنید. برای این منظور حدود 10 دقیقه در وضعیتی كه بیشتر عادت به خوابیدن دارید، روی تشك دراز بكشید پس از مدت كوتاهی گزینه مناسب خود را انتخاب خواهید كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشك مناسب ‌كدام است؟

تشک


حتما قبل از خرید، تشكی را كه انتخاب كرده‌اید، تست كنید. برای این منظور حدود 10 دقیقه در وضعیتی كه بیشتر عادت به خوابیدن دارید، روی تشك دراز بكشید پس از مدت كوتاهی گزینه مناسب خود را انتخاب خواهید كرد.

در این مقاله تمام نكات مهمی كه باید برای انتخاب تشك مناسب جهت داشتن یك خواب بهتر و آرامش بیشتر بدانید، ارائه شده است. این نكات در مورد پر مصرف‌ترین انواع تشك‌ها و موارد استفاده از آنها متناسب با شرایط جسمی افراد مختلف است.

انواع این تشك‌ها عبارت اند از:

- تشك‌های فنردار

استفاده این تشك‌ها كه در سراسر جهان مصرف زیادی دارند برای افراد چاق توصیه می‌شود چون دراز كشیدن و برخاستن از روی آن آسان تر است. اما اگر هر روز با بروز كمردرد در قسمت تحتانی كمرتان مواجه هستید ترجیحاً از نوع سخت‌تر این تشك‌ها استفاده كنید.
تشک فنری

- تشك‌های لاتكس

این تشك‌ها، محافظ خوبی برای كمر و ستون فقرات هستند و در عین حال برای افرادی كه آلرژی دارند، مناسب ترند چون در برابر میكروب ها، گرده‌ها و باكتری‌ها مقاومت بیشتری دارند.

تشك‌های لاتكس مانند یك رسانای خوب عمل می‌كنند و شما را در فصل زمستان گرم نگه می‌دارند.

- تشك‌های هوا

این تشك‌ها برای مصارف موقتی مثلاً در پیك نیك‌ سفر مناسب اند اما برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی‌شوند چون مشكلات كمر را به مرور زمان تشدید می‌كنند و موجب بی خوابی‌های شبانه می‌شوند.

تأثیر تشك های سفت در افزایش كمردرد

- تشك ارتوپدی یا ارتو

این تشك‌ها نیز مخصوص حفاظت و نگهداری از مفاصل، كمر و به طور كلی ساختار اسكلتی و عضلانی بدن تهیه می‌شوند و این روزها طرفداران زیادی پیدا كرده‌اند.

علاوه بر این‌ها برای انتخاب تشك مناسب نكات زیر را نیز در نظر بگیرید:

- اگر تشك‌ خیلی سفت باشد بی تردید دچار بدن درد خواهید شد پس حتماً میزان سفتی و نرمی آن را پیش از خرید آزمایش كنید.

- برای راحتی بیشتر تشك باید شكل طبیعی ستون فقرات را داشته باشد.

- اگر تشك تان راحت نیست همین الان یك تشك جدید و مناسب خریداری كنید و در این كار سهل انگاری نكنید.

منبیع: سرویس سلامت ایسنا


باشگاه كاربران تبیان _ ارسالی از:  golabi45

مطالب مرتبط:

تشك‌های‌ ابری در درازمدت سبب درد گردن و ستون فقرات می‌شود

13 نکته درباره تختخواب کودک

آشنایی با بهـداشـت خواب