تبیان، دستیار زندگی
3 نشان مختلف برای ایران در روز نخست تیم ملی كشتی آزاد جوانان ایران در چهار وزن نخست مسابقات جهانی گواتمالا صاحب یك مدال طلا، یك نقره و یك برنز شد. در روز نخست رقابتهای كشتی آزاد جوانان جهان در گواتمالا ، در وزن 60 كیلوگرم مه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات كشتی آزاد جوانان جهان - گواتمالا

3 نشان مختلف برای ایران در روز نخست

تیم ملی كشتی آزاد جوانان ایران در چهار وزن نخست مسابقات جهانی گواتمالا صاحب یك مدال طلا، یك نقره و یك برنز شد.

در روز نخست رقابتهای كشتی آزاد جوانان جهان در گواتمالا ، در وزن 60 كیلوگرم مهدی تقوی در مصاف با ماخیشویلی از گرجستان به پیروزی رسید تا سرود ایران در سالن دامو شهر گواتمالا سیتی طنین انداز شود.

تقوی در این دیدار بسیار مسلط و با برنامه كشتی گرفت تا در دو تایم با نتایج 2 بر صفر و یك بر صفر به پیروزی برسد. وی در دورهای قبلی كشتی گیرانی از ژاپن، ارمنستان، كانادا و روسیه را شكست داده بود.

حریف روس تقوی، سلیم خان كوچایف ملی پوش وزن 55 كیلوگرم تیم ملی بزرگسالان این كشور در مسابقات جهانی بوداپست بود كه ملی پوش مازندرانی تیم آزاد 7 بر صفر او را مغلوب كرد.

اما، در وزن 74 كیلوگرم صادق گودرزی دیگر فینالیست ایران در روز اول بود كه در مصاف با «كاهابر هوبزتوی» از روسیه نتوانست كشتی های عالی خود در رقابت های صبح را تكرار كند و در دو تایم 3 بر یك و 6 بر صفر شكست خورد و به مدال نقره رسید. گودرزی در كشتی های قبل ملی‌پوشان پاناما، مجارستان، اوكراین و قزاقستان را برده بود.

عباس دباغی، ملی پوش وزن 50 كیلوگرم كشورمان دیگر مدال آور روز نخست بود كه با غلبه بر حریف قدرتمند خود از آفریقای جنوبی صاحب مدال برنز شد. دباغی در تایم اول در یك غافلگیری 6 بر صفر شكست خورد اما، از تایم دوم به خود آمد و با نتایج 8 بر 2 و 2بر یك به برتری رسید. سگك های دباغی و روی پل بردن های «وان درشیف» آفریقایی دیدنی بود. این كشتی گیر حریف پر قدرتی بود و ملی پوش روس به سختی از سد او گذشته بود.

دباغی در دورهای قبلی كشتی گیران گرجستان و كوبا را ضربه فنی كرده بود اما، به حریف روس خود باخت.

به گزارش ایسنا، در وزن 96 كیلوگرم بهنام تقی پور دیگر ملی پوش ایران بود كه شانس كسب مدال برنز را داشت اما، بر اثر اشتباه خودش به عنوان پنجمی بسنده كرد. تقی پور در مصاف با ویكتور كیكوت اوكراینی تایم اول را 4 بر صفر پیروز شد و در تایم دوم 4 بر یك شكست خورد. تقی پور در تایم سوم در حالی كه حریف خود را در خاك نشانده بود و می توانست با حفظ این برتری صاحب مدال برنز شود، قصد اجرای فتیله پیچ را داشت كه اجرای ناقص فن باعث شد تا روی پل گیر كند و ضربه شود.

بدین ترتیب در پایان روز اول مسابقات كشتی آزاد جوانان جهان تیم ایران توسط مهدی تقوی به مدال طلا، صادق گودرزی به مدال نقره و بوسیله عباس دباغی به مدال برنز رسید.


نتایج دورهای ابتدایی كشتی‌گیران ایران؛

در رقابتهای چهار وزن اول در وزن 50 كیلوگرم عباس دباغی كشتی خود را خوب آغاز كرد و «داویدووی» از گرجستان و «روچه خوئل» از كوبا را ضربه كرد. دباغی در نیمه نهایی برابر ویكتور لبدف از روسیه قرار گرفت. او تایم اول را 5 بر صفر شكست خورد. دباغی در تایم دوم تا 5 ثانیه پایانی یك بر صفر پیش بود كه در یك كش و قوس از تشك خارج شد تا فینال را از دست دهد.

در وزن 60 كیلوگرم مهدی تقوی در دور اول در سه تایم با نتیجه 9 بر 3 اوساوا از ژاپن را شكست داد. تقوی كه از دور دوم به بعد بدنش راه افتاد، آراكلیان ارمنستانی را مغلوب كرد. تقوی در دور سوم به راحتی با نتیجه 10 بر صفر «جك بوند» از كانادا را پشت سر گذاشت تا حریف سلیم خان كوچایف در نیمه نهایی شود. تقوی در این مسابقه حریف مطرح خود را كاملا در اختیار داشت و در دو تایم به پیروزی های 3 بر صفر و چهار بر صفر رسید. این پیروزی تقوی بسیار ارزشمند بود چرا كه باعث شد اختلاف امتیازی ایران با روسیه زیاد نشود.

به گزارش ایسنا، در وزن 74 كیلوگرم صادق گودرزی مانند تقوی درخشش بسیار خوبی داشت و تا دیدار فینال تمام رقیبانش را با اقتدار شكست داد. گودرزی در كشتی اول حریف پانامایی را ضربه كرد، در مبارزه دوم خود با نتایج 6 بر صفر و 7 بر صفر استوان ورب از مجارستان را برد. در دور سوم 4 بر صفر و 6 بر صفر چیخلادزه اوكراینی را برد و در نیمه نهایی با نتایج 4 بر صفر و 7 بر صفر نورلان آشكن قزاقستانی را مغلوب كرد. زیر گیری های گودرزی در این رقابتها دیدنی بود.

همچنین در وزن 96 كیلوگرم بهنام تقی پور با نتایج 9 بر صفر و 6 بر 2 به ترتیب «اوسامی» از ژاپن و «دوژیاك» از لهستان را شكست داد تا حریف كشتی گیر روس در نیمه نهایی شود. در این مسابقه تقی پور تایم اول را یك بر صفر ازآلان لوخوف شكست خورد اما، در تایم دوم بر روی بارانداز حریف ضربه شد تا برای مدال برنز مبارزه كند.