تبیان، دستیار زندگی
در مقالات قبلی، برخی از علائم و صفاتی که وجود آنها در فرد مقابل، زندگی زناشویی را تهدید می کنند ذکر کردیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند(4)

برای ازدواج با اینها دست نگه‌دارید!


در مقالات قبلی(1و2و3)، برخی از علائم و صفاتی که وجود آنها در فرد مقابل، زندگی زناشویی را تهدید می کنند ذکر کردیم. البته نکته بسیار مهم در اینجا این است که در بین انسانها، فرد کامل و بدون عیب و نقص وجود ندارد و هر یک از ما دارای نقاط ضعف هایی در زندگی و در روابط اجتماعی هستیم؛ اما برخی از این عیوب، خطر چندانی برای زندگی زناشویی ما ندارند و زندگی زناشویی ما را خیلی تهدید نمی کنند. لذا از ذکر آنها خودداری می کنیم بلکه در اینجا فقط به ذکر عیوبی می پردازیم که وجود آنها قطعا زندگی مشترک آینده را تهدید می کنند، وتحمل آنها غیرممکن می باشد.

در این مقاله، افرادی که از نظر روحی غیر قابل دسترس هستند و افرادی که هنوز به نامزد یا همسر قبلی خود فکر می کنند را مورد بررسی قرار می دهیم.

 ازدواج نامناسب

افرادی که از نظر روحی غیر قابل دسترس هستند

« از کسانی که احساسات و عواطف شان کرخت است، دوری کنید.»

جمله بالا به خوبی می تواند توصیف کننده افرادی باشد که از نظر روحی قابل دسترس نیستند. همه ما در زندگی خود با افرادی از این تیپ شخصیت برخورد داشته ایم. این افراد هیچ گونه عواطف و احساساتی از خود در رابطه با دیگران نشان نمی دهند. تصور کنید که داشتن زندگی مشترک با این افراد چقدر مشکل است.

این افراد دارای نشانه های زیر هستند:

الف- نمی توانند احساسات و عواطف خود را نشان دهند

انسان از زندگی و هم نشینی با کسی که نمی تواند احساسات خود را نشان دهد هیچ گونه لذتی نمی برد، همه ما انسان ها در غمگینیِ دوست خود، غمگین و از شادیِ او شادمان می شویم. وقتی که دوست ما غمگین باشد. غمگینی ما، غم او را کاهش نمی دهد اما به او احساس آرامش خواهد داد و همچنین با شادمان بودن ما، دوستانمان نیز احساس شادی بیشتری خواهند نمود. اما کسی که نمی تواند این احساس شادی و غم خود را نشان دهد، بود و نبودش هیچگونه لذتی به ما نخواهد داد. لذا از زندگی با چنین افرادی برحذر باشید و هرگز خود را درگیر چنین روابطی نکنید.

ب- نمی تواند یا نمی خواهند درباره احساسات خود صحبت کنند

در زندگی مشترک آنچه باعث تحکیم روابط می شود در میان گذاشتن احساسات، نظرات و نگرش های مختلف با نامزدتان می باشد. افرادی که نمی توانند درباره احساسات خود با دیگران صحبت کنند، نمی توانند با دیگران رابطه برقرار کنند. این افراد اگر ازدواج هم کنند، فقط در زیر یک سقف و در یک خانه مشترک زندگی می کنند اما هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.

بین یک زن و شوهر هیچ چیز مخفی و محرمانه ای نباید وجود داشته باشد و زن و شوهر باید تمام اسرار و احساسات خود را با هم در میان بگذاریم و همین عامل باعث تحکیم روابط زناشویی آنها می شود.

افرادی که از نظر عاطفی خشک و بی احساس هستند، نمی توانند به دیگران اعتماد کنند و به علت این بی اعتمادی نمی توانند رازهای خود را برای دیگران بیان نمایند؛ به همین علت از بودن در کنار دیگران لذت نمی برند

ج- نمی توانند به راحتی به دیگران اعتماد نمایند

افراد غیرعاطفی و خشک معمولا احساس شکاکیت و بدبینی نیزدارند و به جامعه و افراد دیگر خوشبین نیستند بلکه معمولا تصور می کنند که دیگران برای آنها نقشه می کشند لذا به دلیل همین بی اعتمادی با دیگران احساس راحتی نمی کنند این دسته از افراد ممکن است تمایل به کنار گذاشتن این حالت خود داشته باشند؛ اما نمی دانند چگونه باید این حالت را کنار بگذارند.

اصولا انسان وقتی از همنشینی با دیگران لذت می برد که با آنها رازها و احساسات مشترکی داشته باشد، اما لازمه به وجود آمدن این حالت این است که هر دو طرف احساسات درونی خود را برای همدیگر بیان کنند اما افرادی که از نظر عاطفی خشک و بی احساس هستند، نمی توانند به دیگران اعتماد کنند و به علت این بی اعتمادی نمی توانند رازهای خود را برای دیگران بیان نمایند؛ به همین علت از بودن در کنار دیگران لذت نمی برند و همواره فردی تنها و منزوی هستند واز دیدگاه روان شناسی، هیچ گاه نمی توانند به تخلیه روانی برسند و همیشه انبوهی از مشکلات را در درون خود سرکوب می کنند که اینها معمولا به یک عقده تبدیل می شوند. حال تصور کنید که داشتن زندگی مشترک با این افراد چقدر مشکل است.

سرور حاجی سعید

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.