تبیان، دستیار زندگی
شنبه 11 شهریور 1385 دور مقدماتى جام ملت هاى آسیا - گروه B كره جنوبى یك گل: سئول كى هیون (45+1) ایران یك گل: وحید هاشمیان (90+3) ورزشگاه سئونگنام سئول تماشاگر: 65 هزار نفر داور: ماتیو كریستوفر بریز كمك ها: جیم اولیاریس و مات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تساوی امیدوارکننده ایران در سئول


شنبه 11 شهریور 1385

دور مقدماتى جام ملت هاى آسیا - گروه B

كره جنوبى یك

گل: سئول كى هیون (45+1)

ایران یك

گل: وحید هاشمیان (90+3)

ورزشگاه سئونگنام سئول

تماشاگر: 65 هزار نفر

داور: ماتیو كریستوفر بریز

كمك ها: جیم اولیاریس و ماتیو كرام از استرالیا

كره جنوبى: كیم یون كوانگ، كیم نام ایل، لى یونگ پیو، سونگ جونگ گوك (چوون هى)، چوجائه جین، لى هو، كیم دوهون، پارك جى سونگ، سئول كى هیون، لى دو هون (لى یول جونگ) و چوى سونگ گوك

سرمربى: پیم وربیك

ایران: ابراهیم میرزاپور، رحمان رضایى، محمود فكرى، محمد نصرتى، مهدى مهدوى كیا، جواد نكونام، علیرضا واحدى نیكبخت (حسین كعبى 75)، آندرانیك تیموریان (سیاوش اكبرپور 90 )، على كریمى، مهرزاد معدنچى (فرهاد مجیدى 52) و وحید هاشمیان

سرمربى: امیر قلعه نویى

ملی فوتبال کشورمان با کسب نتیجه تساوی مقابل کره جنوبی به صعود از گروه B رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا امیدوار شد.

تیم فوتبال کره جنوبی که نیمه نخست این دیدار را با پیروزی یک برصفر در وقت اضافه به رختکن رفته بود در واپسین ثانیه های وقت اضافه نیمه دوم گل تساوی را از روی ضربه وحید هاشمیان دریافت کرد تا این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.

امیرقلعه نویی در نیمه دوم این دیدار دست به تعویض هایی زد که این امرسبب شد تیم ملی فوتبال کشورمان شکلی تهاجمی تر به خود گرفته و روند بازی را به دست بگیرد. فرهاد مجیدی در دقیقه 50 به جای مهرزاد معدنچی وارد زمین شد و تیم ملی ازاین پس با دو مهاجم به کارخود ادامه داد. قلعه نویی در ادامه حسین کعبی را به جای واحدی نیکبخت به زمین فرستاد و بدین ترتیب ضریب اشتباهات تیم ملی در منطقه چپ زمین کاهش یافت.

کره ای ها در نیمه دوم بیش از نیمه اول به سمت دروازه تیم ملی کشورمان حمله کردند و در دقیقه 65 در آستانه گشودن دروازه تیم ملی ایران بودند که با واکنش خوب میرزاپور این موقعیت برای میزبان از دست رفت.

تیم ملی کشورمان دو بار دیگر در دقایق 70 و 75 تا مرز گل خوردن از کره پیش رفت که این اتفاق روی نداد تا بازی با همان نتیجه ادامه پیدا کند. در دقیقه 80 بهترین موقعیت گلزنی ایران توسط علی کریمی از دست رفت. در این لحظه او نتوانست سانتر ارسالی مهدوی کیا را با ضربه سر به گل تبدیل کند. کریمی در دقیقه 85 هم یک موقعیت مسلم گلزنی را از روی پاس هاشمیان از دست داد. در دقیقه پایانی این دیدار سیاوش اکبرپور به جای تیموریان وارد زمین شد . در واپسین دقیقه این دیدار و زمانی که کریستوفر بریز استرالیایی قصد داشت در سوت خود بدمد وحید هاشمیان از روی اشتباه مسلم مدافعان و دروازه بان کره با یک ضربه قوسی شکل بازی را به تساوی کشید.

تیم ملی کشورمان با این تساوی پنج امتیازی شد و بعد ازکره جنوبی با هفت امتیاز در رده دوم گروه B قرار گرفت. دیدار بعدی تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه 15 شهریور در دمشق مقابل سوریه برگزارخواهد شد.