تبیان، دستیار زندگی
? قهرمان جهان متوقف شد مسابقات مقدماتی جام ملتهای اروپا در سال ? 2008 شنبه شب در نقاط مختلف این قاره با هدف تعیین تیمهای صعودكننده به مرحله نهایی برگزار شد . در این بازیها ایتالیا قهرمان جهان با تساوی خانگی 1 – 1 متوقف شد. ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج مسابقات فوتبال مقدماتی یورو ??????

قهرمان جهان متوقف شد


مسابقات مقدماتی جام ملتهای اروپا در سال ? 2008 شنبه شب در نقاط مختلف این قاره با هدف تعیین تیمهای صعودكننده به مرحله نهایی برگزار شد . در این بازیها ایتالیا قهرمان جهان با تساوی خانگی 1 – 1 متوقف شد.

ایتالیا در این بازی که در شهر ناپل برگزار شد ، برابرِ لیتوانی تن به تساوی 1 – 1 داد .

دانیلویسیوس در دقیقه 21 برای لیتوانی و فیلیپو اینزاگی در دقیقه 30 برای ایتالیا در این بازی گلزنی کردند.

دفاع دونادونی و کاناوارو از تساوی ایتالیا برابر لیتوانی

روبرتو دونادونی سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از تساوی شگفت انگیز یك بر یك تیمش در نخستین دیدار مقدماتی یورو 2008 با لیتوانی حریف سطح پایین خود اظهار داشت كه هنوز فضای كار زیادی برای بهبود تیم وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری رویترز از ناپل ، این دیدار گروه دوم كه با حضور? 60 هزار هوادار برگزار شد كه برای استقبال از لاجوردی پوشان در نخستین دیدار رسمی از زمان فتح جام جهانی به ورزشگاه آمده بودند ، به بن بست كشید.

دو گل فیلیپو اینزاگی برای ایتالیا و توماس دانیلوسیوس برای لیتوانی در نیمه اول یكدیگر را باطل كردند .

دونادونی گفت : من از نتیجه تساوی ناامید شدم ولی به محض بازگشت بازیكنان به رختكن ، من به آنان گفتم كه به عقیده من آنان خوب بازی كردند.

وی افزود : آنان ( لیتوانی ) بازی را خوب شروع كردند و در بیست دقیقه اول بهتر از ما بودند ، ولی به عقیده من ، با كمی خوش شانسی می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم

دونادونی گفت : روحیه خوبی در تیم بود . با این روحیه ما می‌توانیم پیش برویم .

این دیدار دومین دیداری بود كه تحت رهبری دونادونی از زمان به عهده گرفتن سمت رهبری تیم ملی ایتالیا از مارچلو لیپی چند روز پس از فینال جام جهانی برگزار شد .

سرمربی جدید ایتالیا در نخستین دیدار خود در اواسط ماه اوت كه یك دیدار دوستانه بود دو برصفر از كرواسی شكست خورد ولی در این دیدار از تیم دوم استفاده كرد .

شروع دیرهنگام فصل جدید فوتبال ایتالیا به دلیل رسوایی تبانی در فوتبال و تبعات آن باعث شد تا دونادونی چند بازیكن تیم خود را كه احساس می كرد فاقد آمادگی لازم هستند ، كنار بگذارد.

لوكا تونی ، الساندرو دل پیرو ، فرانچسكو توتی و وینچنزو یاكوینتا در تیم نبودند ولی دونادونی این موضوع را كه غیبت آنان باعث شده است تا سلسله موقعیتهای ایتالیا در نیمه دوم از بین برود رد كرد .

فابیو كاناوارو هم این برداشت را كه تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از فتح جام جهانی مغرور و از خود راضی شده است رد كرد . كاپیتان تیم ایتالیا تاكید كرد كه آنان نمی‌توانند همیشه طرف پیروز باشند.

***

اما در دیگر بازیها انگلیس برد خیره کننده ای داشت ، فرانسه هم بدون زیدان به یک پیروزی با ارزش دست یافت و آلمان هم با تک گل پودولسکی به یک پیروزی شیرین اما ضعیف رسید.

نتایج به دست آمده به این شرح است :


گروه یك

* لهستان ? 1 فنلاند 3

نیمه اول بدون گل

* صربستان ? 1 آذربایجان 0

نیمه اول بدون گل


گروه دو

* گرجستان ? 0 فرانسه 3

نیمه اول 0 - 2

* اسكاتلند ? 6 جزایر فارو 0

نیمه اول ?5 – 0


گروه سه

* مولداوی ? 0 یونان 1

نیمه اول 0-0

* مجارستان ? 1 نروژ 4

نیمه اول 0– 3

* مالت ? 2 بوسنی 5

نیمه اول 1– 3


گروه چهار

* آلمان ? 1 ایرلند 0

نیمه اول 0 – 0

* جمهوری چك ? 2 ولز 1

نیمه اول 0 – 0

* اسلواكی ? 6 قبرس 1

نیمه اول 0 – 3


گروه پنج

* استونی ? 0 تیم رژیم صهیونیستی 1

نیمه اول 0 – 1

* انگلیس ? 5 آندورا 0

نیمه اول 3 - 0


گروه شش

* اسپانیا ? 4 لیختن اشتاین 0

نیمه اول 2 - 0

* لتونی ? 0 سوئد 1

نیمه اول 0- 1