تبیان، دستیار زندگی
قایقرانان ایرانی توانستند برای اولین بار طی رقابتی بی سابقه با حضور کشورهای قدرتمند اروپایی و آسیایی در رشته های کانو کانادایی یکنفره ، کایاک یکنفره زنان و کایاک دو نفره مردان در مسافت هزار متر به فینال A مسابقات جهانی راه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قایقرانان ایرانی در فینال A مسابقات جهانی

رشد قایقرانی ایران و المپیك


قایقرانان ایرانی توانستند برای اولین بار طی رقابتی بی سابقه با حضور کشورهای قدرتمند اروپایی و آسیایی در رشته های کانو کانادایی یکنفره ، کایاک یکنفره زنان و کایاک دو نفره مردان در مسافت هزار متر به فینال A مسابقات جهانی راه پیدا کنند.

غلامرضا امینی سرپرست تیم اعزامی به مسابقات کاپ 3 جهانی چین و نائب رئیس فدراسیون با اعلام این مطلب افزود: در کانو کانادایی مسافت هزارمتر، شاهو ناصری پس از راهیابی به نیمه نهایی در رقابتی تنگاتنگ به مقام سوم رسید و به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

در کایاک دو نفره مسافت هزارمتر، امیرمهدوی و پویان حق شمار نیز پس از راهیابی به نیمه نهایی به فینال رسیدند و درکایاک یک نفره هزار متر زنان الهه خوارزمی و سونیا نوری زاده در نیمه نهایی پس از پشت سرگذاردن رقبا با کسب عناوین اول و دوم به فینال اصلی مسابقات راه یافتند.

امینی ادامه داد: در کایاک یک نفره هزارمتر، حسین طهماسبی و بهادرشیرین چشمه پس از راهیابی به نیمه نهایی به ترتیب مقام های 4 و 8 را از آن خود کردند ولی از رسیدن به فینال بازماندند.

همچنین درمسافت 500 متر، تیم کایاک 4 نفره مردان متشکل از امین محمدیان، هوتن طهماسبی ، پویان حق شمار و امیر مهوی پس از راهیابی به فینال به مقام ششم دست یافتند و درکایاک 2 نفره مسافت 500 متر زنان نیز تیم ملی ایران متشکل از الهه خوارزمی و سونیا نوری زاد پس از راهیابی به فینال مقام هشتم این رقابتها را از آن خود کردند.

نایب رئیس فدراسیون درخصوص وضعیت تیمهای شرکت کننده نیز اظهار کرد: درخشش قایقرانان ایرانی در شرایطی بود که حضور تیم های قدرتمندی نظیر استرالیا، روسیه، کانادا ، فنلاند ، آلمان ، چین ، آمریکا ، ژاپن و هنگ کنگ و ... کار را سخت تر نموده بود. لذا نتایج بدست آمده برایمان بسیار حائز اهمیت بوده و از ارزش دوچندانی برخوردار است.

مسابقات جهانی کاپ 3 چین، با حضور 16 کشور از 10 لغایت 12 شهریور در شهر (هوان جو) کشور چین در حال برگزاری است.