تبیان، دستیار زندگی
این موضوع که چگونه فرزندتان را برای روز اول مدرسه آماده کنید. اینکه فرزند شما در مقطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان هست، این آماده‌سازی می‌تواند متفاوت باشد. مهم است که فرزند خود را برای شرایط جدید، انتظارات جدید و محیط جدیدشان آماده کنید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت به مدرسه (2)

بازگشت به مدرسه 2

این موضوع که چگونه فرزندتان را برای روز اول مدرسه آماده کنید.

این که فرزند شما در مقطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان هست، این آماده‌سازی می‌تواند متفاوت باشد.

مهم است که فرزند خود را برای شرایط جدید، انتظارات جدید و محیط جدیدشان آماده کنید.

این که شما به محله جدیدی آمده‌اید و فرزندتان باید به مدرسه جدید برود یا این که در محله همیشگی‌تان هستید، می‌تواند احساس‌های متفاوتی در فرزند شما ایجاد کند.

آمادگی ذهنی برای دانش‌آموزان ابتدایی

بازگشت به مدرسه 2
بازگشت به مدرسه 2اولین و مهم از همه این است که شما به عنوان پدر و مادر چه احساسی از فرستادن فرزند خود به مدرسه دارید. مضطرب و عصبی یا هیجان‌زده هستید. این مسأله یک عامل کلیدی است که هیجانات منفی خود را به فرزندتان نشان ندهید.

بازگشت به مدرسه 2آن ها نیاز دارند تا بدانند که شما کجا هستید زمانی که آن ها در مدرسه هستند پس بنابراین صادقانه برخورد نمایید.

بازگشت به مدرسه 2اگر بچه‌ها پی ببرند که شما ناراحت هستید، بسیاری از کودکان خردسال نمی‌خواهند که شما را ترک کنند زیرا آن ها فکر می‌کنند که شما ناراحت این هستید که آن ها برای رفتن به مدرسه شما را ترک می‌کنند.

بازگشت به مدرسه 2این که آیا فرزند شما قبلاً دوستانی یا خواهر و برادری داشته است که به مدرسه رفته‌اند در آمادگی او تأثیرگذار است. زیرا اگر آن ها از جذابیت‌های مدرسه گفته باشند، وی راحت‌تر مدرسه را می‌پذیرد ولی اگر از مسائل و مشکلات مدرسه تعریف کرده باشند، تصور نامناسبی در ذهن فرزند شما در رابطه با مدرسه شکل گرفته است.

بازگشت به مدرسه 2اگر فرزند شما در آن مدرسه، دارای دوست یا خواهر و برادری باشد، همراه بودن با آنها می‌تواند برای بچه‌ها، جذاب باشد. بنابراین با یچه‌هایی که در همسایگی شما هستند و به آن مدرسه می‌روند، وی را آشنا کنید.

بازگشت به مدرسه 2فرزند خود را قبل از شروع مدرسه، با آ نجا آشنا کنید.

بازگشت به مدرسه 2ترتیبی بدهید که فرزند شما، در حیاط مدرسه، بازی کند. این مسأله می‌تواند، تداعی لذت‌بخشی برای او ایجاد شود.

بازگشت به مدرسه 2فرزند خود را در انتخاب لوازم مورد نیاز مدرسه شرکت دهید زیرا بدین‌گونه وی احساس می‌کند که رشد کرده و هم‌چنین وسایلی را با خود به مدرسه می‌برد که برای او دوست‌داشتنی است.

آماده‌سازی ذهنی دانش‌آموز راهنمایی

دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی و دبیرستان، کمی آسان‌تر برای مدرسه آماده می‌شوند. آن ها قبلاً تجربه مدرسه را داشته‌اند و نباید برای شروع مدرسه در پاییز خیلی هیجان‌زده باشند.

بازگشت به مدرسه 2

بازگشت به مدرسه 2مهم است برای دانش‌آموزان این سن، که محیط اطراف خود را تا آن جا که ممکن است بشناسند. آن ها در مدرسه راهنمایی، راه جدیدی از زندگی را تجربه می‌کنند، رفتن به یک کلاس دیگر و یک مقطع بالاتر می‌تواند در هفته‌های اول سخت باشد.

بازگشت به مدرسه 2در مورد تفاوت های مدرسه ابتدایی با راهنمایی -  معلم های متفاوت – برنامه درسی فشرده – فعالیت های اضافی و مسئولیت بیشتر با او صحبت کنید.

بازگشت به مدرسه 2وقت بگذارید و با فرزندتان درباره دیدار با بچه‌های جدید صحبت کنید.

بازگشت به مدرسه 2درست است که بچه های راهنمایی بزرگ تر شد ه اند اما خواب کافی باعث نشاط و تمرکز آن ها می شود بنابر این به این مورد توجه داشته باشید.

بازگشت به مدرسه 2اگر مدرسه برای آن ها جدید است.او را تشویق کنید تا دوستان جدید پیدا کند و اجتماعی‌تر باشد.

بازگشت به مدرسه 2فرزند خود را برای شرکت در فعالیت‌های مدرسه تشویق کنید.

بازگشت به مدرسه 2آن ها هنوز به وجود شما نیاز دارند. بنابراین به او اطمینان دهید که در کنارش هستید.

بازگشت به مدرسه 2در صوزت استفاده از وسیله نقلیه عمومی ‍ روز قبل از بازگشایی مدرسه با رفتن در آن مسیر زمان رسیدن به مدرسه را تخمین بزنید.

زیرا دیر رسیدن مخصوصا در اوایل سال باعث نگاه منفی معلم و کارکنان مدرسه به فرزند شما می شود.

بازگشت به مدرسه 2لیاس مناسبی که قرار است برای مدرسه استفاده شود از قبل انتخاب نمایید تا با دست پاچگی مواجه نشوند.

بازگشت به مدرسه 2در مورد فشار همسالان در این مقطع با او صحبت کرده و جرأت نه گفتن در مقابل خواسته های نابجای همسالان را آموزش دهید.

بازگشت به مدرسه 2می توانید از ایفای نقش استفاده کنید به گونه ای که شما نقش همسالی را بازی کنید که با ترفندهای مختلف می خواهد او را به کار نادرستی تشویق کند و او باید با جرأت مندی نه بگوید.

بازگشت به مدرسه 2در صورت تغییر در شخصیت فرزندتان با نمرات درسی او خیلی زود اقدام کنید تا علت را بیابید و از مشاور مدرسه کمک بگیرید.

بازگشت به مدرسه 2به فرزند خود بگویید که در صورت داشتن مشکل در یک درس از همان ابتدا جرات سوال کردن از معلم را داشته باشد در غیر این صورت شما را در جریان قرار دهد.

بازگشت به مدرسه 2فرزند شما در این مقطع باید دارای برنامه باشد او را در این مسیر کمک کنید.

آماده کردن دانش آمور دبیرستانی

بازگشت به مدرسه 2

بازگشت به مدرسه 2آماده کردن آن ها مانند دانش آموز راهنمایی است .

بازگشت به مدرسه 2در مورد خظرات موجود در این مقطع او را آگاه نمایید.

بازگشت به مدرسه 2در مورد حساس بودن این مقطع و هدف گذاری برای آینده با او صحبت کنید.

بازگشت به مدرسه 2آن ها را راهنمایی کنید تا با مشاور مدرسه در مورد مشکلاتشان به راحتی صحبت کنند.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه: اکرم محمدزاده فرهانی