تبیان، دستیار زندگی
داریوش ارجمند برای ایفای نقش دكتر وزیری به جمع بازیگران مجموعه تلویزیونی تاریخی معمای شاه پیوست و ایرج سنجری و چنگیز وثوقی از دیگر بازیگرانی هستند كه حضورشان در این سریال قطعی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگر جدید معمای شاه


'داریوش ارجمند' برای ایفای نقش 'دكتر وزیری' به جمع بازیگران مجموعه تلویزیونی تاریخی 'معمای شاه' پیوست و 'ایرج سنجری' و 'چنگیز وثوقی' از دیگر بازیگرانی هستند كه حضورشان در این سریال قطعی شده است.

بازیگر جدید معمای شاه

ابتدا قرار بود ارجمند در نقش آیت الله بروجردی در این سریال ایفای نقش كند كه این تصمیم منتفی شد و در نهایت این بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در نقش دكتر وزیری بازی می‌كند و 'ژیلا سهرابی'‌ نیز ایفاگر نقش 'طوبا ' همسر دكتر وزیری است.

از دیگر بازیگرانی كه به تازگی برای بازی در سریال تاریخی 'معمای شاه' با آنها قرار داد همكاری بسته شده است، می‌توان به 'ایرج سنجری' در نقش پرویز ثابتی مقام دوم ساواك، 'چنگیز وثوقی' در نقش تیمور بختیار بنیانگذار ساواك و 'اكبر معززی' در نقش علی امینی نخست وزیر نام برد.

'محمدرضا ورزی' درباره روند تولید این سریال گفت: سریال 'معمای شاه' در 45 قسمت داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت می‌كند؛ مرحله اول از سال 1317 آغاز می‌شود كه با بازگشت او از سوییس همزمان است و این بخش تا جدایی از 'ثریا' همسرش ادامه می‌یابد.

وی افزود: مرحله دوم و سوم این مجموعه تلویزیونی به نفوذ 'اشرف' خواهر محمدرضا شاه بر وی همچنین وابستگی وی به كشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران اختصاص دارد.

به گفته 'محمدرضا ورزی' كارگردان این مجموعه تلویزیونی، مرحله اول تصویربرداری 'معمای شاه' با آغاز فصل پاییز كلید می‌خورد.

'محمدرضا ورزی' درباره روند تولید این سریال گفت: سریال 'معمای شاه' در 45 قسمت داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت می‌كند؛ مرحله اول از سال 1317 آغاز می‌شود كه با بازگشت او از سوییس همزمان است و این بخش تا جدایی از 'ثریا' همسرش ادامه می‌یابد.

در این سریال كه به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبكه یك سیما ساخته می‌شود، حدود 400 بازیگر بازی خواهند داشت كه از میان آنان می‌توان به 'حسین محب اهری' در نقش دكتر ایادی، 'عبدالرضا اكبری' در نقش سپهبد زاهدی، 'عباس شادروان' در نقش عبدالحسین هژیر، 'سعید امیر سلیمانی' در نقش اسدالله علم، 'سپند امیر سلمیانی' در نقش جوانی اسدالله اعلم، 'شهرام قائدی' در نقش دكتر حسین فاطمی، 'رضا فیاضی' در نقش قوام السلطنه، 'علی رامز' در نقش محمود جم، 'احمد نجفی' در نقش رزم آرا، 'حسین نورعلی' در نقش شاه جوان، 'امیرمهدی كیا' در نقش شاه میانسال، 'اصغر معینی صالح' در نقش دكتر مصدق، 'حمید منوچهری' در نقش آیت الله كاشانی، 'كامران تفتی' در نقش شهید نواب صفوی، 'انوش نصر' در نقش حسین علا، 'رضا فیاضی' در سه نقش چرچیل، ژنرال هایزر و نماینده مجلس انتخاب شده‌اند.

بازیگر جدید معمای شاه

كارگردان سریال 45 قسمتی معمای شاه درباره عوامل پشت دوربین هم گفت: علی لدنی تهیه كننده این مجموعه است و هادی پویان مدیر تصویربرداری، شهرام خلج طراح گریم، داریوش پیرو طراح صحنه و دكور، داود علی اكبری دكوراتور،

مسعود عجمی دستیار اول كارگردان و عكاس، تینو صالحی دستیار دوم كارگردان، محسن صادقی نسب مدیر برنامه ریزی و مارال جیرانی طراح لباس اشاره كرد.

قرار است احسان جعفری تدوین این مجموعه را بر عهده داشته باشد و علی علویان صداگذاری، تینا پاك روان مدیر تولید و افشین گودرزی نورپرداز 'معمای شاه'‌خواهند بود و بابك زرین آهنگسازی آن را بر عهده دارند.

سریال معمای شاه كه پیش از این قرار بود در 30 قسمت ساخته شود، كاری از گروه مجموعه های تلویزیونی شبكه یك است كه به دلیل گستردگی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای و برای سال 92 روی آنتن خواهد رفت.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایرنا