تبیان، دستیار زندگی
قصد داریم تا در طی چهار مقاله، برخی از علائم و صفاتی که وجود آنها در فرد مقابل، زندگی زناشویی را تهدید می کنند ذکر نمائیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند(3)

زندگی با یک کودک قدکشیده


قصد داریم تا در طی چهار مقاله(١و٢)، برخی از علائم و صفاتی که وجود آنها در فرد مقابل، زندگی زناشویی را تهدید می کنند ذکر نمائیم. البته نکته بسیار مهم در اینجا این است که در بین انسانها، فرد کامل و بدون عیب و نقص وجود ندارد و هر یک از ما دارای نقاط ضعف هایی در زندگی و در روابط اجتماعی هستیم ؛ اما برخی از این عیوب، خطر چندانی برای زندگی زناشویی ما ندارند و زندگی زناشویی ما را خیلی تهدید نمی کنند. لذا از ذکر آنها خودداری می کنیم بلکه در اینجا فقط به ذکر عیوبی می پردازیم که وجود آنها قطعا زندگی مشترک آینده را تهدید می کنند، وتحمل آنها غیرممکن می باشد.

در این مقاله، افرادی که اختلال جنسی دارند و افرادی که هنوز به بلوغ نرسیده اند را مورد بررسی قرار می دهیم:

ازدواج نامناسب

افرادی که اختلال جنسی دارند

تمام روان شناسان و متخصصان روابط انسانی با هم اتفاق نظر دارند که داشتن روابط جنسیِ خوشایند یکی از ملزومات زندگی زناشویی است، اما اختلالات جنسی یکی از عوامل بازدارنده روابط جنسی بین زوجین می باشد.

اختلالات جنسی باعث از بین رفتن روابط جنسی می شوند و یا اینکه آن را از حالت طبیعی خود خارج می کنند لذا قبل از ازدواج باید نسبت به سالم بودن همسر خود از نظر ابتلاء به این اختلال مطمئن شوید و از ازدواج کردن با افرادی که مبتلا به اختلالات جنسی هستند خودداری نمائید.

گروه دیگری که برای ازدواج مناسب نیستند افرادی اند که هنوز به بلوغ نرسیده اند و در واقع رفتار کودکانه دارند

همه ما در زندگی خود با افرادی برخورد داشته ایم که علیرغم این که از لحاظ سنی بالغ می باشند اما رفتارهایی بسیار کودکانه دارند. زندگی با چنین افرادی بسیار دشوار است و این افراد به هیچ وجه نمی توانند مسئولیت یک خانواده را برعهده بگیرند. در واقع اگر با چنین افرادی ازدواج کنید باید برای آنها نقش پدر یا مادر بودن را ایفاء کنید نه نقش همسر بودن. چون این افراد بیشتر از آنچه که به یک همسر نیاز داشته باشند به یک پدرومادر خوب نیاز دارند.

یکی از بهترین نشانه های افرادی که هنوز بالغ نشده اند این است که برای وضعیت مالی واقتصادی خود هیچگونه برنامه ریزی ندارند. این افراد نه توانایی کسب درآمد دارند و نه می توانند برای خرج کردن آن برنامه ریزی نمایند

این افراد ویژگیهای زیادی دارند که به تعدادی از آنها اشاره می نمائیم.

الف- عدم مسئولیت پذیری مالی و اقتصادی

یکی از بهترین نشانه های افرادی که هنوز بالغ نشده اند این است که برای وضعیت مالی واقتصادی خود هیچگونه برنامه ریزی ندارند. این افراد نه توانایی کسب درآمد دارند و نه می توانند برای خرج کردن آن برنامه ریزی نمایند.

نشانه های زیر معمولا در این افراد دیده می شود:

افرادی که چک های شان برگشت می خورد.

افرادی که حساب چک ها و موجودی شان را ندارند.

افرادی که مرتبا از شما و دیگران پول قرض می کنند.

افرادی که صورت حساب ها را به موقع پرداخت نمی کنند ؛ دست روی دست می گذارند تا برایشان اخطار بیاید.

افرادی که از لحاظ اقتصادی برای آینده هیچگونه برنامه ریزی ندارند و تمام پول خود را روی اجناس لوکس و احیانا غیر ضروری مانند لباس، لوازم صوتی ، جواهرات و... خرج می کنند ؛ به جای آنکه برای مخارج خود پس انداز کنند.

افرادی که سوابق اعتباری و حساب بانکی شان چندان خوب نیست.

افرادی که ظاهرا نمی توانند هیچ شغلی را به مدت قابل ملاحظه ای حفظ کنند و مدام بی کار می شوند.

افرادی که منتظر می مانند تا تمام پول شان تمام شود ؛ پیش از آنکه دوباره به فکر کار و تلاش باشند.

افرادی که بر روی شما حساب می کنند که از ورشکستگی نجات شان دهید یا ضمانت شان را بکنید.

افرادی که مدتی است به مردم مقروض هستند ولی پول شان را پس نمی دهند.

چنانچه هر یک از موارد فوق برایتان آشنا است، آن ها را نادیده نگیرید. عدم مسئولیت پذیری اقتصادی نامزد شما، نه تنها او بلکه شما را نیز متاثر خواهد ساخت. از آنجا که دست آخر صورت حساب هایشان گردن شما خواهد افتاد و احساس خواهید کرد که وظیفه دارید به او کمک کنید.

ازدواج نامناسب

ب- غیر قابل اعتماد بودن

قابل اعتماد بودن یکی از ویژگیهایی است که لازمه زندگی اجتماعی است و بدون آن فرد نمی تواند روابط اجتماعی سالمی با دیگران داشته باشد اما افرادی که هنوز به بلوغ نرسیده اند قابل اعتماد نیستند.

افراد غیر قابل اعتماد دارای ویژگیهای زیر هستند:

نامزد شما مدام قول هایی به شما می دهد که به آن ها عمل نمی کند.

نامزد شما مکررا به قرار ملاقات ها و جاهایی که می خواهید بروید دیر می رسد.

نامزد شما چیزهای مهمی را که به او گفته اید، فراموش می کند.

نامزد شما موافقت می کند کارهایی را برای شما انجام دهد ( مثلاخرید برای شام) با این حال بیشتر فراموش می کند.

نامزد شما یک « مسامحه کار » واقعی است که انجام هر کاری را تا آنجا که ممکن است به تعویق می اندازد. نمی توانید بر روی نامزدتان حساب کنید ؛ از آنجا که در گذشته به دفعات شما را مایوس کرده است.

وقتی که با شخصی غیر قابل اتکاء درگیر رابطه ای هستید، ناگزیر نقش « والد » را برای او ایفا خواهید کرد: مدام باید کارهایش را به او یادآوری کنید. کارهایش را برای او انجام دهید و مدام نزد دوستان و خانواده تان به دلیل « ندانم کاری هایش » عذر و بهانه بتراشید. در این چنین شرایطی هرگز نمی توانید به اواعتماد کنید در نتیجه احترام چندانی نیز برای او قائل نخواهید بود و قطعا خشم و انزجار فوق العاده ای نسبت به او در خود انباشته خواهید نمود.

ج- عدم هدفمندی و بی انگیزه بودن

افرادی که در زندگی هدفمند نیستند و برای آینده خود انگیزه ندارند دارای نشانه های زیر هستند:

هیچ هدف و سمت به خصوصی را در زندگی خود دنبال نمی کنند.

منتظر دیگران هستند تا به آنها انگیزه بدهند.

به سختی برای آینده برنامه ریزی می کنند.

تصمیم گیری درباره هر چیز را همواره به بعد موکول می کنند.

در مقاله ی بعد به بررسی دو گروه دیگر از افراد می پردازیم: افرادی که دارای کرختی عاطفی و بی تعادلی احساسی هستند و افرادی که هنوز به نامزد یا همسر قبلی خود فکر می کنند.

سرور حاجی سعید

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.