تبیان، دستیار زندگی
یک زبان برنامه نویسی یک زبان مصنوعی و روشی برای ارتباط انسان و رایانه است چرا که رایانه‌ها به دستورات دقیقا مشخص نیاز دارند .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار دنیای جاوا


یک زبان برنامه نویسی یک زبان مصنوعی و روشی برای ارتباط انسان و رایانه است چرا که رایانه‌ها به دستورات دقیقا مشخص نیاز دارند.

اخبار دنیای جاوا

اولین زبان برنامه نویسی به قبل از اختراع رایانه باز می‌گردد، و برای هدایت رفتار ماشین‌هایی مانند دستگاه‌های نساجی اتوماتیک و نوازنده‌های پیانو به کار می‌رفته است. هزاران زبان برنامه نویسی خلق شده‌اند، بیشتر در زمینه رایانه، زمینه‌ای که هر ساله فرایندهای ایجادی را به خود می بیند.

جاوا  یک زبان برنامه‌نویسی شیء ‌گراست که در سال 1995 منتشر شد. در واقع جاوا یک پلتفرم نرم‌افزاری است .

در گذشته جاوا محصول اصلی sun بود به همین خاطر مورد توجه بیشتری قرار می گرفت، اما امروزه در اروکل «یکی» از محصولات اصلی به حساب می آید و باید در کنار بقیه محصولات توسعه پیدا کند. اوراکل پیش از خرید sun در توسعه این پلتفرم نقش داشته  است.

از ویژگی های جاوا آن است که کدهای جاوا تنها یکبار کامپایل می‌شوند و همه جا اجرا می‌شوند.

یكی از دلایل اهمیت جاوا مستقل بودن آن از سخت افزار است

اما مستقل بودن از سخت افزار زمانی بی ارزش تلقی می شود كه چیزی به نام اینترنت وجود نداشته باشد. ولی با ظهور اینترنت و حرکت به سوی ایجاد دهکده جهانی، مستقل از سخت افزار بودن ارزش زیادی پیدا می کند. بنابر این پس از ظهور اینترنت زبان برنامه نویسی جاوا اهمیت خود را پیدا کرده است.

جاوا چند سالی است که اوپن سورس است و اوراکل نمیتواند محدودش کند. در حال حاضر روی لینوکس ها نسخه کاملا متن باز جاوا نصب می شود.

قابلیت خاصی در جاوا بنام اپلت وجود دارد. اپلت‌ها امکانات فراوانی برای نوشتن برنامه‌های تحت وب در اختیار برنامه‌ نویسان قرار می‌دهند که دیگر زبان‌های برنامه ‌نویسی فاقد آن هستند.

اخبار دنیای جاوا

در همه جا مشكلات امنیتی وجود دارد حتی در زبان های برنامه نویسی همچون جاوا...

نویسندگان بدافزار دوست دارند برای انجام حملاتشان از رابط هایی (پلاگین هایی) استفاده نمایند كه بین پلت فرم های مختلف جابه جا می شوند زیرا این روش به آن ها اجازه می دهد تا بیش از یك سیستم عامل را مورد هدف قرار دهند و به این ترتیب كاربران بیشتری آلوده می شوند.

جاوا و نقاط آسیب آن

تولیدكنندگان امنیت یك نمونه بدافزار جدید را كشف كردند كه كامپیوترهای شخصی و سیستم های مكینتاش را مورد حمله قرار داده است. این بدافزار از همان آسیب پذیری امنیتی جاوا سوء استفاده می كند كه بدافزار Flashback  توسط آن هزاران سیستم مكینتاش را آلوده كرد.

شرکت های امنیتی از این آلودگی با عنوان Super dangerous  یا مافوق خطرناک یاد می کنند. برای آلوده شدن به این كد مخرب كافی است که کاربران به یک وب سایت آلوده مراجعه کنند تا کامپیوتر آنها مورد حمله قرار گیرد.

در واقع به خاطر بعضی از روش‌های برنامه نویسی ایجاد شده در کدها، جاوا قادر به تشخیص کد امن نمی‌شود و اجازه دسترسی به بعضی از کدهای دیگر نیز داده می‌شود که در حالت عادی این امر امکان پذیر نیست.

راه كارهای امنیتی

از آنجایی که هنوز آپدیت امنیتی برای جاوا توسط شرکت اوراکل ارائه نشده، به تمامی کاربران این سه سیستم عامل (ویندوز، لینوكس، مك) پیشنهاد می شود تا زمان عرضه آپدیت لازم، جاوا را در کامپیوتر خود غیر فعال کنند .

قابلیت خاصی در جاوا بنام اپلت وجود دارد. اپلت‌ها امکانات فراوانی برای نوشتن برنامه‌های تحت وب در اختیار برنامه‌ نویسان قرار می‌دهند که دیگر زبان‌های برنامه ‌نویسی فاقد آن هستند

منظور از غیر فعال کردن، غیر فعال كردن گزینه  Java Runtime Environment است، چرا كه رخنه امنیتی کشف شده مربوط به Java  یا Java Runtime Environment است و تنها باید همین گزینه را غیر فعال کرد.

در صورت داشتن نیاز واجب به جاوا از دو مرورگر استفاده کنید، یکی با قابلیت جاوا و دیگری بدون آن که اولی تنها در شبکه داخلی استفاده شود.

استفاده از Firewall ها برای جلوگیری از برنامه‌های جاوایی که نمی‌شناسید حائز اهمیت است.

برای غیر فعال كردن جاوا برروی فایرفاكس می توانید از روش زیر استفاده كنید :

**کلیک بر روی آیکون Home  و در ادامه گزینه(Tools) Settings  را خواهید دید که با کلیک روی آن منوی Options باز می شود.

**در تب General گزینه Manage Add-ons را انتخاب کنید. در ستون سمت چپ ، بر روی تب Plugins کلیک کنید تا تمامی پلاگین های فعال نمایش داده شوند. به دنبال پلاگین Java(TM) Platform SE 7 U4 بگردید. بر روی دکمه disable کلیک کنید تا پلاگین جاوا غیر فعال شود. سپس فایرفاکس را ریستارت کنید.

اخبار دنیای جاوا

غیر فعال کردن جاوا در اینترنت اکسپلورر9

كلیك بر روی آیکون چرخ دنده و انتخاب Internet Options  . تب  Programs را کلیک کرده و دومین گزینه صفحه را که Manage add-ons نام دارد، انتخاب کنید . با این کار پنجره ای باز می شود که حاوی لیستی از تمامی add-ons های فعلی مرورگرتان است.

اخبار دنیای جاوا

در این پنجره به دنبال عبارت Java(tm) Plug-In بگردید. بر روی Java(tm) Plug-In کلیک کنید.  کادر جدیدی آشکار شده و گزینه غیر فعال کردن add-ons را نمایش می دهد. برای هر یک از add-ons های جاوا بر روی عبارت Disabled کلیک کرده و آنگاه تمام پنجره های اکسپلورر را ببندید.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Security companies are recommending you disable Java, or just uninstall it

"By Emil Protalinski"

Java Update Clobbers 29 Security Flaws

yehoodi