تبیان، دستیار زندگی
موسسه فرهنگی تبیان دوره‌های تربیت مبلغ جهت مقابله با وهابیت را با عنوان صد سوال از وهابیت برگزار می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعیه مسابقه "صد سوال از وهابیت"

وهابیت

لینک صفحه مطالب مسابقه

اسامی برندگان

دوران ما، ویژگی هایی دارد که آن را از قرن های پیشین متمایز می‌سازد. و نه قرنها که حتی سالیانی پیش از این نیز، وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشورهای جهان، خصوصیاتی متفاوت با زمان حاضر داشت. آغاز هزاره سوم به نوعی، زمان تقابل فرهنگها و ادیان گوناگون است. این تقابل از یک منظر – که همان ظهور حقانیت ادیان الهی است – مایه‌ی خرسندی است. اما سوء استفاده‌ی برخی از نحله های فکری از وضعیت موجود و استفاده از ابزارهای غیر فرهنگی برای پیشبرد مقاصد و نیّات خود، هشیاری در مقابله با اینگونه جریانات فکری را ایجاب می‌نماید.

ضرورت مقابله با وهابیت

از میان این فرقه‌ها، وهابیت اهمیتی ویژه دارد. از یک سو دلارهای نفتی و امکانات مادی، گسترش آن را سهل و آسان نموده و از سوی دیگر مشکلات موجود در کل جهان، زمینه برای تبلیغ آن را فراهم ساخته است. در این مسیر، وهابیان از هیچ ابزاری برای توسعه‌ی افکار منحط خود رویگردان نیستند. از قتل و غارت گرفته تا اتحاد با هر گروه و اندیشه‌ی غیر اسلامی و حتی ضد اسلامی.

صهیونیست‌ها، بعثی‌ها و هیچ گروه دیگری خط قرمزی برای معاملات پنهانی وهابیان محسوب نمی‌شوند. آنچه هدف است توسعه‌ی وهابیت به هر روش و شیوه‌ی ممکن است. ترور، مشخصه‌ی وهابیت شده و به گونه‌ای وهابیون آن را به کار می‌گیرند که در برخی کشورهای غربی، هر مسلمانی را تروریست می‌پندارند و حتی دین اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند و این یکی از جنایات و خیانتهایی است که وهابیان در روزگار معاصر، عامل آن بوده‌اند.

از سویی دیگر وهابیان با تکیه به دلارهای نفتی به تبلیغ وهابیت به عنوان اسلام راستین و خط اصیل اسلام اهل سنت پرداخته‌اند. در تبلیغات وهابیت، دیدگاههای خاص آنان به عنوان حقایقی مسلم و قطعی در نزد تمامی اهل سنت، مطرح می‌گردد.

آنچه هدف است توسعه‌ی وهابیت به هر روش و شیوه‌ی ممکن است. ترور، مشخصه‌ی وهابیت شده و به گونه‌ای وهابیون آن را بکار می‌گیرند که در برخی کشورهای غربی، هر مسلمانی را تروریست می‌پندارند و حتی دین اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند و این یکی از جنایات و خیانتهایی است که وهابیان در روزگار معاصر، عامل آن بوده‌اند

این تبلیغات نه تنها تفرقه میان تشیع و تسنن را دامن می‌زند بلکه وهابیان را از رویارویی فرهنگی با تشیع و تسنن، آسوده می‌سازد. در این میان، این  شیعیان و اهل تسنن هستند که به اشتباه هر یک به جای مقابله با دشمن اصلی به نقد طرف مقابل پرداخته و آنچه را وهابیان به هر یک از دو طرف القا نموده، مبنا قرار می‌دهند. غافل از این که بسیاری از مسائل مطرح شده، ساخته و پرداخته‌ی وهابیون است.

در این راستا ضرورتی احساس شد که حقیقت دین مبین اسلام را به کاربران عزیز معرفی کرده تا ایشان با معرفت یافتن به اسلام واقعی؛ وهابیت را بهتر شناخته و بنیان علمی خود را در این زمینه تحکیم بخشیده؛ تا بتوانند با این فرقه ساختگی مقابله کرده و نیز برای دیگران هم روشنگری داشته باشند.

لذا  موسسه فرهنگی تبیان دوره هایی را در محیط وب و به صورت مجازی برگزار می‌نماید که در طی دوره، مقالاتی ارائه شده و سوالاتی از وهابیت پرسیده می شود و توضیحاتی نیز در ذیل آن داده می شود و در پایان هر دوره مسابقه ای برگزار می گردد.

مقالات وهابیت شناسی در تاریخ شنبه 25/6/91 در سایت درج شده و تاریخ مسابقه روز دوشنبه 1/8/91 راس ساعت 11 صبح برگزار می گردد و تا روز 2/8/91 ساعت 11 صبح ادامه خواهد داشت

                                                                                                                              بخش اعتقادات شیعه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.