تبیان، دستیار زندگی
«نیاز خانه آسمانیان» عنوان ویژه نامه الکترونیکی است که در سایت اطلاع رسانی مۆسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نیاز خانه آسمانیان تبیان مسافر بقیع شوید

ویژه نامه نیاز خانه آسمانیان

«نیاز خانه آسمانیان» عنوان ویژه نامه الکترونیکی است که در تارنمای اطلاع رسانی مۆسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی، بخش تاریخ و سیره معصومین (ع) مۆسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان ویژه نامه‌ای الکترونیکی تحت عنوان «نیاز خانه آسمانیان» را منتشر کرده است.

در این ویژه نامه بخش‌هایی نظیر کلیپ‌ها، نوآهنگ‌ها، تصاویر ویژه ، موبایل اسلامی، قفسه، مقالات، بغض قلم، ویژه نامه های پیشین ، وجود دارد که در خصوص تمامی این بخش ها توضیحاتی داده شده است .

در این ویژه نامه آمده است: اینکه بقیع از چه تاریخی محلی برای دفن درگذشتگان شد معلوم نیست. گزارشهای تاریخی می گویند: قبل از اسلام بقیع قبرستان مردم یثرب بوده و یهودیان مردگان خود را در قسمت جنوب شرقی محل فعلی که «حش کوکب» نام داشت، دفن می کردند. با استقرار رسول خدا صلی الله علیه وآله در مدینه و دفن عثمان بن مظعون به توصیه آن حضرت در بقیع، این مکان به شکل رسمی، نام قبرستان مسلمانان را به خود گرفت و از آن به بعد مسلمانانی که در مدینه از دنیا می رفتند در این محل به خاک سپرده می شدند و یهودیان و غیر مسلمانها مردگان خود را در همان «حش کوکب» دفن می کردند.

این ویژه نامه توسط ابوالفضل صالح صدرتهیه و فرحناز قمصری طراحی آن را برای بخش تاریخ و سیره معصومین (ع) به عهده داشته است.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند این ویژه نامه را در بخش تاریخ و سیره معصومین (ع) مطالعه بفرمایند.

تنظیم: هومن بهلولی