تبیان، دستیار زندگی
: تربیت بدنی نیروی مقاومت بسیج 4600 ایستگاه ورزش همگانی ایجاد خواهد كرد مدیركل تربیت بدنی نیروی مقاومت بسیج گفت: برنامه های ورزشی نیروی مقاومت بسیج در سال 82 هم از نظر كیفی و هم از نظر كمی رشد قابل توجهی خواهد یافت. به گزارش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردار صفار زاده:

تربیت بدنی نیروی مقاومت بسیج 4600 ایستگاه ورزش همگانی ایجاد خواهد كرد

مدیركل تربیت بدنی نیروی مقاومت بسیج گفت: برنامه های ورزشی نیروی مقاومت بسیج در سال 82 هم از نظر كیفی و هم از نظر كمی رشد قابل توجهی خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران( ایپنا) سردار علیرضا صفارزاده در نشست خبری خود، اهم برنامه های ورزشی سال 82 نیروی مقاومت بسیج را بازگو نموده و در ادامه تصریح كرد: درسال جاری سه برنامه كلان را به اجرا خواهیم گذاشت كه محور اول این برنامه ها، بعد ورزش همگانی بسیج است.در بحث ورزش های همگانی درجهات مختلف رشد داشتیم و از نظر شكل اجرا، دارای تجربه عملی بیشتری هستیم.

بر این اساس در سال جاری قصد داریم، 4600 ایستگاه ورزش همگانی نیروی مقاومت بسیج را ایجاد كنیم.

وی در توضیح ایجاد این 4600 ایستگاه ورزش همگانی گفت: 1802 ایستگاه به منظور ورزش دو همگانی صبحگاهی برادران، 201 ایستگاه ورزش صبحگاهی خاص خواهران ، 865 ایستگاه كوهپیمایی برادران، 522 ایستگاه كوهپیمایی خواهران و 1210 ایستگاه دوچرخه سواری خاص برادران ایجاد می شود.

مدیر كل تربیت بدنی نیروی مقاومت بسیج در ادامه بحث گسترش ورزش های همگانی، بیان داشت: در سال جاری سه همایش بزرگ همگانی را برنامه ریزی كرده ایم كه اولین همایش همگانی مربوط به دو و میدانی رهروان شهدا خواهد بود و در هفته بسیج برگزار می شود.

دومین همایش همگانی، برگزاری دوچرخه سواری امدادی به نام سبز شهدا است كه در این طرح دوچرخه سواران مسافتی حدود 11000 كیلومتر را ركاب می زنند، كه این برنامه از 7 شهریور ماه شروع می شود و اختتامیه آن 31 شهریور برگزار خواهد شد. سومین كار همایش نیروی مقاومت بسیج صعود 7050 نفر از بسیجیان و پرسنل نیروی مقاومت به قله سبلان است كه این طرح در مرداد ماه سال جاری به اجرا در می آید.

سردار صفارزاده محور دوم برنامه ورزش سال جاری را گسترش ورزش های قهرمانی بسیج كشور خواند و افزود: در این برنامه كلان قصد داریم پنج طرح را به اجرا بگذاریم كه گسترش مسابقات مختلف از پایگاه ها تا سطح استان، برگزاری مسابقات و جشنواره برای اقشار مختلف مردم، برگزاری مسابقات در سیزده رشته ورزشی برای خواهران و برادران، برگزاری مسابقات برای ده رشته ورزشی به صورت لیگ بسیج كشوری و تشكیل بیش از 900 تیم باشگاهی در سطح استان ها و شهرستان ها را شامل می شود.

وی در پایان تصریح كرد: سومین محور برنامه های سال جاری، فعالیت  فرهنگی بسیج ورزش كشور است كه طرح هایی همچون مراسم تجلیل از ورزشكاران فعالیت های آموزشی و فرهنگی ، شركت در مراسم مذهبی و ملی و فعالیت های تحقیقاتی و مطالعاتی پیش بینی شده است.