تبیان، دستیار زندگی
اصغر حاجیلو درباره دوران حضورش در سمت سرپرستی تیم ملی در زمان افشین قطبی اظهار داشت: «این دوران هم برای من پر از خاطرات خوب و خوش بود. این را هم بگویم كه در ابتدا افشین زیاد موافق حضور من نبود چون از من شناختی نداشت و بعد از شش ماه همكاری، لقب‌هایی كه افش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2بازیکن به قطبی خیانت کردند


اصغر حاجیلو درباره دوران حضورش در سمت سرپرستی تیم ملی در زمان افشین قطبی اظهار داشت: «این دوران هم برای من پر از خاطرات خوب و خوش بود. این را هم بگویم كه در ابتدا افشین زیاد موافق حضور من نبود چون از من شناختی نداشت و بعد از شش ماه همكاری، لقب‌هایی كه افشین قطبی برای من گذاشت، جالب بود. او به من می‌گفت چسب عشق. این دوستی‌ها و مهربانی‌ها یكسری از افراد را ناراحت می‌كرد.»

افشین قطبی

وی ادامه داد: «در مدت دو سال، قطبی را یكی از صادق‌ترین و باگذشت‌ترین شخصیت‌ها شناختم. در این مدت دو نفر از بازیكنان به قطبی خیانت كردند ولی او آنها را بخشید. البته باید اینجا هم بگویم بی‌انصاف‌ترین فدراسیونی كه در این دوران 40 ساله ورزشی‌ام دیدم، فدراسیون كفاشیان بود و هر چقدر حضور قطبی لذت‌بخش بود، در رابطه با فدراسیون باید بگویم سیاه‌ترین سال‌های كاری‌ام همكاری با فدراسیون كفاشیان بود. ما كمترین امكانات را داشتیم و برای نتیجه‌گیری كارمان را سخت می‌كرد. محل اسكان ما اصلا جالب نبود و حتی كمپ‌هایی كه می‌رفتیم را ایجنت‌ها جور می‌كردند. اردوی اتریش ما واقعا بد بود.»

حاجیلو درباره شایعاتی که از انتساب قطبی به خانواده پهلوی حکایت داشت عنوان کرد: «شایعات زیادی پشت‌سر افشین قطبی بود كه می‌خواست او را به خانواده‌های پهلوی بچسباند در صورتی كه او از یك خانواده شیرازی ساده بود. ایشان الان به ایران ممنوع‌الورود هستند به دلیل بدهی مالیاتی و این چیز‌ها باعث گریز افراد می‌شود. این بدهی‌های مالیاتی خودش معضل شده و انگار سریالی ساخته شده است كه دامن مربیان فوتبالی مثل علی دایی و برانكو و قطبی را بگیرد و كاملا هم هدفدار است.»

در مدت دو سال، قطبی را یكی از صادق‌ترین و باگذشت‌ترین شخصیت‌ها شناختم. در این مدت دو نفر از بازیكنان به قطبی خیانت كردند ولی او آنها را بخشید. البته باید اینجا هم بگویم بی‌انصاف‌ترین فدراسیونی كه در این دوران 40 ساله ورزشی‌ام دیدم، فدراسیون كفاشیان بود و هر چقدر حضور قطبی لذت‌بخش بود، در رابطه با فدراسیون باید بگویم سیاه‌ترین سال‌های كاری‌ام همكاری با فدراسیون كفاشیان بود. ما كمترین امكانات را داشتیم و برای نتیجه‌گیری كارمان را سخت می‌كرد. محل اسكان ما اصلا جالب نبود و حتی كمپ‌هایی كه می‌رفتیم را ایجنت‌ها جور می‌كردند. اردوی اتریش ما واقعا بد بود

وی درباره قانون سقف قراردادها گفت: «این قیمت‌هایی كه مطرح می‌شود، برای چند نفر بیشتر نیست اما شرایط حرفه ای شامل همه می‌شود. عمر حرفه ای برای بازیكنان كوتاه است اما صدمات ورزشی یك عمر همراه آنان است. بیمه ندارند و گاهی در پی مصدومیتی مثل پارگی رباط صلیبی از خانواده خودشان هم طرد می‌شوند. فوتبالیست‌ها مثل یاس هستند. زمان كوتاهی ‌میهمان جامعه هستند و دیگر نمی‌توانند مثل افراد عادی زندگی كنند. یك زمانی تمام نگاه‌ها به سوی آنها بود و حالا هیچ و آنها می‌مانند و درد و ضربه و تنهایی. این پرده دوم زندگی بسیار دردناك است. از شما یك سوال دارم؛ الان كسی جرات دارد بپرسد آقایان خودشان چقدر درآمد دارند؟ یك نماینده مجلس آیا فقط با حقوق نمایندگی زندگی می‌گذراند؟ به نظر شما باید درآمد یك بازیكنی كه صد متر را زیر یازده ثانیه طی می‌كند، با بقیه یكسان باشد؟ متاسفانه این لیگ و فدراسیون بیكارند و در مواقع بیكاری، قوانین عجیب تصویب می‌كنند. چون كار بلد نیستند و تخصص لازم را ندارند. فقط با آبروی اشخاص بازی می‌كنند. اگر یك فرد منشوری است و كار خلافی انجام داده، به‌طور كل كنارش بگذارید نه اینكه یك سال بیرون گود باشد و بعد دوباره بیاید و تیم بهتر بگیرد و همین طور جلو برود اما آن آدم‌هایی كه خوب زندگی می‌كنند همیشه در كنار گود هستند و مهجورند.»

حاجیلو درباره وضعیت تیم استقلال اظهار داشت: «مدیر استقلال فرد محبوبی است و سعی كرده بهترین امكانات را برای تیم فراهم كند و دوست‌داشتنی است چون هم ساده است و هم بمب به دست است. در مورد امسال استقلال باید بگویم یك جا اشتباه كردند و آن هم آوردن امیر قلعه‌نویی در كنار این بازیكنان بزرگ است.

حاجیلو درباره وضعیت تیم استقلال اظهار داشت: مدیر استقلال فرد محبوبی است و سعی كرده بهترین امكانات را برای تیم فراهم كند و دوست‌داشتنی است چون هم ساده است و هم بمب به دست است. در مورد امسال استقلال باید بگویم یك جا اشتباه كردند و آن هم آوردن امیر قلعه‌نویی در كنار این بازیكنان بزرگ است

به نظر من اگر امیر را آوردید، باید بازیكنانی جذب می‌كردید كه امیر قلعه‌نویی آنها را بسازد و ستاره‌های آینده را رو كند. امیر قلعه‌نویی مربی جوانگرا و ستاره‌ساز و در یك كلام سازنده است. امیر باید بازیكنانی را جذب می‌كرد كه آرزویشان استقلال است و حواشی‌شان كم و گوش به فرمان امیر قلعه‌نویی باشند. این بازیكنان مستعد فقط افرادی مثل قلعه‌نویی را می‌خواهند تا به قول ما فوتبالی‌ها بتركند. اگر این همه بازیكن طراز اول را دست دكتر نوروزی هم بدهند تیم را قهرمان می‌كند. نمی‌خواهم منكر توانایی‌های قلعه‌نویی شوم اما برای بازیكن‌سازی بهتر از قلعه‌نویی سراغ دارید تا امثال برهانی و اكبرپور و.... را تحویل این فوتبال بدهد؟ به فجر سپاسی نگاه كنید كه چطور با محمود یاوری یقه تیم‌های بزرگ را می‌گیرد. این كار ماندنی و ارزشمند است. الان در دو تیم بزرگ پایتخت كلكسیون بازیكنان بزرگ داریم. اما چه فایده كه زیر ساخت فراموش‌مان شده است. در پرسپولیس آقای مربی پرتغالی ژوزه مانوئل هم رزومه كاری‌اش را یكسری آورده‌اند اما امیر قلعه‌نویی نیاز به این كار‌ها ندارد و باید بازیكنان فجر و سایپا و... زیر نظرش باشند و فرصت بدهند تا صد‌ها بازیكن مثل فرهاد مجیدی بسازد. اما این استقلال كهكشانی و پرستاره حاشیه‌‌هایش نیز فراوان است و فشار روانی و عصبی دوچندانی به امیر قلعه‌نویی وارد می‌كند. برایش دعا می‌كنم چون نشاندن بازیكن بزرگ بسیار سخت است.»

بخش ورزشی تبیان

منبع:مجله اینترنتی جهان و ورزش