تبیان، دستیار زندگی
یکی از بزرگترین اختراعات قرن، تلفن همراه می باشد. حتی فکر کردن به یک دنیای بدون تلفن‌های همراه غیرممکن است. مطالعات نشان می دهند تشعشعات گوشی‌های موبایل افراد را به مرز سرطان می کشاند اما باز هم مردم از آن استفاده می‌کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنچه باید در مورد تشعشعات موبایل بدانیم

موبایل‌هایی عنکبوتی


یکی از بزرگترین اختراعات قرن، تلفن همراه می باشد. حتی فکر کردن به یک دنیای بدون تلفن‌های همراه غیرممکن است. مطالعات نشان می دهند تشعشعات گوشی‌های موبایل افراد را به مرز سرطان می کشاند اما باز هم مردم از آن استفاده می‌کنند.


اگر شما یکی از دارندگان این دستگاه‌ها می‌باشید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، متن زیر را مطالعه نمایید.

از جمله مهمترین عوارضی را که در اثر استفاده از تلفن همراه به وجود می‌آیند می‌توان سرطان، کندی در انجام حرکات فیزیکی و.. اشاره کرد.

همچنین استفاده بیشتر از سه ساعت از گوشی‌ها موجب عوارضی همچون سردردهای مداوم ، احساس درد در ناحیه گوش، بی‌خوابی و حتی پایین آمدن سرعت گوارش در بدن می‌شود. پس باید هرچه زودتر به فکر راه چاره‌ای باشیم.

راه‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا عوارض مربوط به تشعشعات تلفن های همراه را تا حد زیادی پایین بیاورید:

1- از هدفون استفاده کنید

از قطعاتی همچون هدفون و هندزفری بلوتوث استفاده کنید تا تلفن همراه همیشه از کنار گوش شما دور باشد. یکی از موثرترین راه‌ها در کاهش عوارض تلفن‌های همراه همین است.

2- بیشتر پیامک دهید
موبایل‌هایی عنکبوتی

سعی کنید به جای زنگ زدن، پیامک دهید و تا حد ممکن از برقراری تماس‌های صوتی دوری کنید. با انجام این کار نیز اشعه‌های رادیواکتیو و تشعشعات تلفن همراه شما تا حد بسیار زیادی کم می‌شوند.

3- کوتاه صحبت کنید

کسانی که با تلفن همراه خود ساعت‌ها صحبت می‌کنند در خطر بزرگی هستند. درصد بروز سرطان‌های گوش و... در این گونه افراد بسیار بیشتر از افراد دیگر است. پس تا می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را کوتاه کنید.

4- از دکل های اپراتورهای موبایل دور شوید

متاسفانه در برخی از شهرها دیده شده که دکل‌های اپراتورها در داخل شهر قرار گرفته‌اند و این یک خطر بزرگ برای تمامی افراد تا شعاع‌های دور می‌باشد.

عوارض این دکل‌ها بر روی کودکان و زنان حامله به مراتب بیشتر می‌باشد. پس تا می‌توانید از این دکل‌ها فاصله بگیرید.

این 4 راه ذکر شده ، بسیار ساده و پیش‌پا افتاده می‌باشند اما رعایت آنها عوارض تشعشعات رادیواکتیو تلفن‌های همراه را تا حد زیادی پایین می‌آورد.


باشگاه كاربران تبیان – ارسالی از : میثم ومپایر

مطالب مرتبط:

از سیر تا پیاز امنیت در موبایل‌های اندروید

موبایل ، خطرناک مثل سیگار

ممنوعیت فعالیت نسل چهارم موبایل

افزایش امنیت در سیستم موبایل‌بانك

نقدی بر خدمت و خیانت تلفن همراه

ده نکته جالب در مورد گوشی‌های موبایل

عمر طولا‌نی‌تر برای باتری موبایل