تبیان، دستیار زندگی
آندرس ایینستا، ستاره اسپانیایی باشگاه بارسلونا با کسب 19 رای توانست با پیشی گرفتن از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، به عنوان بهترین بازیکن سال گذشته اروپا برگزیده شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژست رونالدو پس از انتخاب اینیستا


ژست ناراضی رونالدو بعد از رسیدن جایزه یوفا به اینیستا


رونالدو و مسی

درمراسم انتخاب بهترین بازیکن سال یوفا، سه نامزد نهایی یعنی رونالدو،مسی و اینیستا روی سن بودند وبلافاصله بعد از اعلام نام اینیستا به عنوان برنده این عنوان، لیونل مسی، با لبخندی برلب به هم تیمی اش در بارسا تبریک گفت ولی ستاره پرتغالی رئال، واکنش دیگری داشت. چهره رونالدو در هم رفت و ژستهای عجیب او که چندان خوشایند هم نبود، باعث شد تا تنها دقایقی بعد شبکه های اجتماعی مملو از سیل تبریک ها به اینیستا و درعین حال انتقادات به سمت رونالدو شود .

رونالدو با قهرمانی در لالیگا همراه با رئال مادرید، مطمئن بود که این جایزه مال خودش است و همراه با نامزدش دراین مراسم شرکت کرده بود .

رونالدو و مسی

او اصلا توقع شنیدن نام اینیستا را نداشت و از این انتخاب اصلا خوشش نیامد و با درهم بردن چهره اش این نارضایتی را اعلام کرد

همین اتفاق باعث شد تا کسانی که به صورت زنده شاهد پحش این مراسم بودند، بلافاصله شبکه های اجتماعی را از عکس های چهره درهم رونالدو پر کنند و او با چهره بی تفاوت و درهم «مک کیلا مارونی» دختر ژیمناست17 ساله  آمریکایی که بعد از کسب مدال نقره بازیهای المپیک لندن چهره اش به همین شکل درآمده بود مقایسه کردند.

آندرس اینستا، ستاره اسپانیایی باشگاه بارسلونا با کسب 19 رای توانست با پیشی گرفتن از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، به عنوان بهترین بازیکن سال گذشته اروپا برگزیده شود و در سالن یوفا در شهر موناکو و بعد از برگزاری قرعه کشی رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، این جایزه را مال خود نمود.

انتخاب بهترین بازیکن یوفا، با آرای 53 روزنامه نگار ورزشی که هریک نماینده یکی از کشورهای عضو یوفا هستند انجام می پذیرد و بعد از اینیستا که 19 رای از این 53 رای را به خود اختصاص داد، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، هر یک با 17 رای، در جایگاه برابری قرار گرفتند.

اینیستا

خبرنگاران ارمنستان، بلژیک، قبرس، انگلستان، فرانسه، آلمان، یونان، لیختن اشتاین، مولداوی، ایتالیا، قزاقستان، لیتوانی، لتونی، مالت، مونته نگرو، روسیه، صربستان، هلند و لهستان به اینیستا رای دادند.

17 رای مسی آرای خبرنگاران ورزشی کشورهای آلبانی، آندورا، بوسنی و هرزگوین، بلاروس، کرواسی، استونی، فنلاند، ایسلند، لوگزامبورگ، ایرلند شمالی، نروژ، رومانی ، سوئد، ولز ، اسکاتلند و اسلواکی بود.

و خبرنگاران ورزشی آذربایجان، بلغارستان، اسپانیا، جمهوری چک، دانمارک، جزایر فارو، گرجستان، مجارستان، ایرلند، مقدونیه، پرتغال، سن مارینو، سوئیس،اسلوونی، اوکراین، اسرائیل و ترکیه رونالدو را برگزیدند.

نکته ای که بیش از همه چیز جلب توجه می کرد، رای فرانسیسکو خوستیسیا، خبرنگار مارکا به نمایندگی از اسپانیا بود که به کریستیانو رونالدو تعلق گرفت. خبرنگاران ورزشی انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا همگی به اینیستا رای داده بودند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : گل