تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود با مصر در رقابت‌های زیرگروه لیگ جهانی توانست حریف خود را شکست دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال یک گام تا لیگ جهانی


تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود با مصر در رقابت‌های زیرگروه لیگ جهانی توانست حریف خود را شکست دهد.
نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و مصر برای کسب سهمیه حضور در بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات لیگ جهانی از ساعت 22:30 در قاهره آغاز شد و شاگردان ولاسکو توانستند در یک دیدار سنگین با حساب 3 بر صفر میزبان خود را از پیش‌رو بردارند تا آماده بازی دوم برابر مصر شوند.

والیبال

ملی‌پوشان ایران که به صورت مستقیم از اردوی تدارکاتی اسلوونی وارد قاهره شدند برای پیروزی بر میزبان خود انگیزه بسیار بالایی داشتند، چراکه در روزهای گذشته مصری‌ها شرایط خوبی را برای ملی‌پوشان ایران فراهم نکرده بودند.

جدال شاگردان ولاسکو با مصری‌ها در حالی آغاز شد که سال گذشته و در چارچوب رقابت‎های جام جهانی ژاپن، تیم ملی ایران در 3 گیم متوالی مقابل مصر پیروز شده بود و این موضوع انگیزه بازیکنان ایران را افزایش داده بود.

هرچند که شرایط محل برگزاری مسابقات ایده‌آل نبود، اما در گیم نخست این بازی شاگردان خولیو ولاسکو بازی سنگینی را تجربه کردند و موفق شدند با حساب 33بر 31 این گیم را به سود خود رقم بزنند و در ادامه کار راحت‌تر بازی کنند.

در گیم دوم مسابقه هم بازیکنان با انگیزه ایران بسیار بهتر بازی را شروع کردند و با رسیدن به امتیاز 16 بر 13 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی دوم کردند. عبدالعزیز، سرمربی مصری‌ها وقتی دید اختلاف بازی به 4 رسیده است درخواست وقت استراحت فنی کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد شود. در ادامه کار ملی‌پوشان ایران با استفاده از اشتباهات مصری‌ها و حمایت هواداران ایرانی موفق شدند امتیاز 23 بر 19 را هم به ارمغان بیاورند. زمانی‌ که مصری‌ها به امتیاز 21 رسیدند، ولاسکو احساس خطر کرد و مجبور شد با درخواست وقت استراحت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. امتیاز 24 را حمزه زرینی برای ایران به ارمغان آورد، اما در حمله بعدی مصری‌ها توانستند امتیاز 22 را کسب کنند و آخرین ضربه این گیم را هم حمزه زرینی به توپ زد و امتیاز 25 را برای ایران کسب کرد تا گیم دوم با حساب 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر 3 سال پیش هم در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی در 2 دیدار به مصاف هم رفتند که در هر 2 مسابقه مصری‌ها ایران را شکست دادند و شانس حضور ایران در لیگ جهانی را از ایران گرفتند

گیم سوم را سعید معروف برای ایران آغاز می‌کند و شهرام محمودی نخستین امتیاز را برای ایران به ارمغان می‌آورد و دومین امتیاز از دفاع خوب علیرضا نادی برای کشورمان به‌دست آمد. روند امتیازگیری شاگردان ولاسکو به خوبی ادامه پیدا کرد و نتیجه بازی 6 بر یک به سود ایران شد تا عبدالعزیز بازهم مجبور شود وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. گیم سوم مصری‌ها حرفی برای گفتن نداشتند و شاگردان ولاسکو 10 بر 4 از حریف خود پیش افتادند و اختلاف مطمئنی با حریف خود ایجاد کردند. خطای سرویس از سوی بازیکنان مصر امتیاز 12 را برای ایران به ارمغان آورد تا بازی 12 بر 6 به سود ایران شود. در گیم سوم بازیکنان ایران بسیار باهوش بازی می‌کردند، اما در مقابل مصری‌ها تمرکز کافی را نداشتند و با رسیدن به امتیاز 16 بر 9 تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی دوم شدند. این روند امتیاز گیری بازیکنان ایران تا انتهای مسابقه ادامه داشت و در امتیاز 21 بر 17 ولاسکو دست به دو تعویضه زد و مهدوی و غفور را وارد میدان کرد. این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

شاگردان ولاسکو در مجموع با نتیجه قاطع 3 بر صفر پیروز شدند و از حالا به فکر بازی دوم برابر مصر هستند.

تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر 3 سال پیش هم در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی در 2 دیدار به مصاف هم رفتند که در هر 2 مسابقه مصری‌ها ایران را شکست دادند و شانس حضور ایران در لیگ جهانی را از ایران گرفتند.

دلیل میزبانی مصری‌ها برای برگزاری این مسابقه رنکینگ فدراسیون جهانی است؛ طبق قوانین تیمی که در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه بالاتری داشت به عنوان میزبان انتخاب شده بود. حال مصری‌ها در حالی میزبان ایران شدند که جایگاه آنها تنها یک پله بالاتر از ایران است. در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی ملی‌پوشان ایران در جایگاه چهاردهم و مصری‌ها در رتبه سیزدهم قرار دارند.

بازی دوم تیم‌های ایران و مصر ساعت 22:30 یک‌شنبه، 12 شهریور ماه به میزبانی مصری‌ها برگزار خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: فارس