تبیان، دستیار زندگی
جانشین فرمانده ناجا از كشف 113 سلاح جنگی در تورهای ایست و بازرسی خبرداد و گفت: تامین امنیت تهران چهار لایه داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشف 113 سلاح‌جنگی حین برگزاری اجلاس


جانشین فرمانده ناجا از كشف 113 سلاح جنگی در تورهای ایست و بازرسی خبرداد و گفت: تامین امنیت تهران چهار لایه داشت.

رادان

سردار احمدرضا رادان صبح امروز در مراسم تقدیر و تشكر از كمیته‌های اجرایی برگزار كننده شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها با بیان اینكه این عملیات ترافیكی و امنیتی یكی از بزرگترین عملیات‌های جهان بود گفت: این اجلاس نشان‌دهنده اقتدار، ثبات و امنیت ایران است كه امروزه از زبان تعداد كثیری از مهمانان این اجلاس مهم نیز اتلاق شد كه ایران با توجه به همسایگانی كه در پیرامون خود دارد جزو امن‌ترین كشورها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینكه پس از ابلاغ ماموریت، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت و قرار گاه امام علی (ع) به عنوان اولین اقدام عملی تامین امنیت تشكیل شد گفت: در این راستا 15 كمیته نیز تشكیل شد.

رادان با بیان اینكه سه اقدام قبل، حین و بعد از اجلاس در نظر گرفته شد گفت: هر سه اقدام حساس، سنگین و بی‌نظیر بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه یكی از بزرگترین كارهایی كه نیروی انتظامی قبل از شروع اجلاس انجام داد پاكسازی چهره شهرها به خصوص تهران بود كه با حساسیت و سنگینی انجام شد، گفت:‌ نیروی انتظامی قبل از اجلاس برای پاكسازی شهر اقدام به جمع‌آوری چندین هزار معتاد، ولگرد، كارتن‌خواب، متكدی و افراد آسیب را كرد كه ما مجبور بودیم برای ایجاد ظرفیت برای نگهداری این افراد چانه‌زنی كنیم و این مهم نه تنها در تهران بلكه در شهرهایی كه مهمانانی به آنجا می‌رفتند، انجام شد.

وی با بیان اینكه كمیته ایست‌های بازرسی و گلوگاه‌ها و همچنین هماهنگی فرودگاه به بهترین نحو انجام شد گفت: دقت پرسنل در تورهای ایست و بازرسی به گونه‌ای بود كه به عنوان مثال كشفیات در این چند روز به نوبه خود بی‌نظیر بود و به عنوان مثال 113 سلاح جنگی كشف شد

وی با بیان اینكه برای پوشش هرچه بهتر اجلاس دو قرارگاه امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌ها نیز وارد عمل شد گفت: قرارگاه امنیت تهران كه به فرماندهی سردار ساجدی‌نیا مدیریت می‌شد، زحمت‌های فراوانی در قبل و حین اجلاس متحمل شد كه توانست یكی از بی‌نظیرترین عملیات‌های ترافیكی و امنیتی را به رخ بكشند. به گونه‌ای كه در كمیته راهور قرارگاه امنیت تهران محاسبه كردیم كه اگر تنها رفت و مدها را یكبار حساب كنند بیش از 30 هزار كیلومتر پیمایش ترافیكی در شهر تهران انجام گرفته است.

اجلاس

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه هفت مسیر ویژه برای انتقال مهمانان پیش‌بینی و شناسایی شد گفت: اقداماتی كه باید در طول مسیر و همچنین شعاع مطمئنه صورت می‌گرفت در جای خود حساس و زمان‌بر بود كه به خوبی اجرا شد.

وی با بیان اینكه تامین امنیت تهران چهار لایه داشت گفت: سعی شد با توجه به فرمایشات فرمانده ناجا كمترین مزاحمت برای مردم ایجاد شود كه شاید در جهان سابقه نداشته باشد كه ماموران پلیس در هنگام انجام یك عملیات عظیم انتظامی، امنیتی ملاحظه مردم را داشته باشند و اگر قصوری در این مورد انجام شد از مردم عذرخواهی می‌كنم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه سامانه پایش تصویری از فرودگاه تا هتل و پس از ن، ورود به اجلاس بسیار مهم بود گفت: این سامانه پایش تصویری در نوع خود عالی و بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینكه پس از قرارگاه امنیت تهران، قرارگاه حفاظت از شخصیت‌ها به فرماندهی سردار البرزی كار بسیار سنگینی را بر عهده داشت گفت:‌ در این قرارگاه 960 در موضوعات مختلف و تخصصی موزش‌های لازم را دیدند و قبل از شروع اجلاس بیش از 4 بار كل عملیات جابجایی و كنترل مسیرها را تمرین كردند.

رادان با بیان اینكه بالغ بر 33 هزار گشت در مدت زمان برگزاری اجلاس در مرزها صورت گرفته گفت: این در حالی است كه 17 هزار كمین به پشتیبانی انسداد مرزها وارد صحنه شده بود

رادان عملیات جابجایی شخصیت‌ها را كاری بسیار مهم و سنگین عنوان كرد و گفت: با افتخار عنوان می‌كنم كه اقدامات انجام شده در دو قرارگاه امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌ها بسیار دقیق، همچون یك ساعت بود و به هیچ عنوان بازپس ترافیكی نداشتیم.

اجلاس

جانشین فرمانده ناجا در تشریح اقدامات كمیته مرز گفت: یكی از سنگین‌ترین كمیته‌های انجام شده كمیته مرز بود كه حساسیت‌های ویژه‌ای در مرزها بخصوص مرزهای شمال غرب و جنوب شرق وجود داشت اما با اقداماتی كه در كمیته مرز انجام گرفت ما مطمئن بودیم كه هیچ خللی در مرزها نیست.

وی با بیان اینكه در این مدت كشفیات در مرزها در برخی موضوعات كاهش یافته است گفت:‌ این نشان می‌دهد كه انسداد معابر مرزی به خوبی صورت گرفته است.

رادان با بیان اینكه بالغ بر 33 هزار گشت در مدت زمان برگزاری اجلاس در مرزها صورت گرفته گفت: این در حالی است كه 17 هزار كمین به پشتیبانی انسداد مرزها وارد صحنه شده بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه شیب كنترلی مرزها 30-50-70 و 100 درصد بود گفت: در طول زمان برگزاری اجلاس و دو روز قبل از ن مرزبانان در ماده‌باش صد در صد بودند و با وجود اتمام زمان اجلاس همچنان مرزبانان در ماده‌باش هستند.

وی با بیان اینكه كمیته ایست‌های بازرسی و گلوگاه‌ها و همچنین هماهنگی فرودگاه به بهترین نحو انجام شد گفت: دقت پرسنل در تورهای ایست و بازرسی به گونه‌ای بود كه به عنوان مثال كشفیات در این چند روز به نوبه خود بی‌نظیر بود و به عنوان مثال 113 سلاح جنگی كشف شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه در مرزهای شمال‌غرب نیز عده‌ای قصد ورود به داخل كشور را داشتند گفت:‌ خوشبختانه مرزبانان اقدام به تعقیب نان كرده و توانستند تعدادی از نان را دستگیر كنند.

رادان در پایان ضمن تقدیر و تشكر از مسئولان كمیته‌های اجرایی اجلاس گفت: تامین امنیت و برقراری ترافیك این اجلاس یكی از بزرگترین عملیات‌های دنیا بود.

بخش سیاست تبیان


منبع: ایسنا