تبیان، دستیار زندگی
بارالها! كار ظهور بنده شایسته و خلیفه ی راستینت [امام مهدی علیه السلام] را سامان ده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراق محبوب


امام هشتم علیه السلام عالی ترین و بلندترین زمزمه های محبت را چگونه با سوز و از سر شوق در این مناجات كوتاه بر زبان جاری می سازد! هم محبوب خود را معرفی می نماید و هم آرزوی سلامتی و ظهور او را دارد و از خدا می خواهد كه بیعت هیچ ستمگری بر گردن آن حضرت نباشد.


امام علی بن موسی الرضا علیه السلام- كه روز جمعه را روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام می داند-، در یكی از بهترین لحظات نیایش خود یعنی قنوت نماز جمعه سرود بیقراری و انتظار سر می دهد و برای فرج و ظهور آن بزرگوار دعا می كند:

«اللهم أصلح عبدك و خلیفتك بما أصلحت به أنبیاءك و رسلك و حفه بملائكتك و أیده بروح القدس من عندك و أسلكه من بین یدیه و من خلفه رصدا یحفظونه من كل سوء و أبدله من بعد خوفه أمنا یعبدك لا یشرك بك شیئا و لا تجعل لأحد من خلقك علی ولیك سلطانا و أذن له فی جهاد عدوك و عدوه و اجعلنی من أنصاره، انك علی كل شی ء قدیر».
فراق محبوب

بارالها! كار ظهور بنده شایسته و خلیفه ی راستینت [امام مهدی علیه السلام] را سامان ده - همان گونه كه كار پیامبران و فرستادگانت را اصلاح كردی - و از فرشتگانت، نگاهبانانی بر او بگمار و از سوی خویش با روح القدس او را یاری و پشتیبانی فرما و دیده بانانی كه از هر گزندی نگاهش دارند از پیش رو و پشت سر همراه وی گردان و ترس و هراس او را به امن و امان دگرگون ساز كه او تو را می پرستد و هیچ چیز را همتا و مانند تو قرار نمی دهد، و برای هیچ یك از آفریدگانت برتری و چیرگی نسبت به ولی خود قرار مده و او را در جهاد با دشمنت و دشمنش اجازت فرما و مرا از یاوران او قرار ده، كه همانا تو بر هر كاری توانایی.

با عنایت به مضامین زیبای فوق، روشن می گردد كه امام هشتم علیه السلام عالی ترین و بلندترین زمزمه های محبت را چگونه با سوز و از سر شوق در این مناجات كوتاه بر زبان جاری می سازد! هم محبوب خود را معرفی می نماید و هم آرزوی سلامتی و ظهور او را دارد و از خدا می خواهد كه بیعت هیچ ستمگری بر گردن آن حضرت نباشد. آن گاه برای جهاد در ركاب او اعلام آمادگی نموده بدین وسیله ارتباط معنوی و عاطفی خود را با آن بزرگوار ابراز می فرماید.


منبع: پایگاه امام رضا(ع)

بخش حریم رضوی