تبیان، دستیار زندگی
روز سوم بازی‌های پارالمپیك لندن برای كاروان دلوار ایران خوش یمن بود و سه مدال طلا به ارمغان داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز طلایی ایران در پارالمپیك لندن


روز سوم بازی‌های پارالمپیك لندن برای كاروان دلوار ایران خوش یمن بود و سه مدال طلا به ارمغان داشت.


پارالمپیک

سومین روز از بازی‌های پارالمپیك برای كاروان ورزشی ایران پر مدال بود. ورزشكاران ایرانی در سومین روز از بازی‌های پارالمپیك لندن سه مدال طلا به نام ایران ثبت كردند كه باعث شد كاروان ورزشی ایران تا رده سیزدهم جدول رده‌بندی صعود كند.

محسن كائیدی در پرتاب نیزه، نادر مرادی در وزنه برداری و جلیل باقری در پرتاب وزنه سه طلایی ایران در روز سوم بودند كه جمع مدال‌های ایران را به عدد چهار رساندند.

ساره جوانمردی در رشته تیر اندازی نخستین ورزشكار ایران بود كه با كسب مدال برنز ایران را وارد جدول توزیع مدال‌ها كرد.

جلیل باقری قهرمان نام آور پرتاب وزنه جانباز ایرانی در بازی های پارلمپیک لندن با پرتاب 11 متر و 63 سانتی متری توانست نخستین طلای کاروان ایران را کسب کند. پس از باقری در این رشته ، ورزشکارانی از کشورهای لهستان و انگلستان در پله های دوم و سوم ایستادند. باقری بعد از این موفقیت مدالش را به رضایی سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادرفنی تیم ملی اهداء کرد و گفت:« این مدال حاصل زحمات بی وقفه مربیانم در یکسال اخیر است.»

نادر مرادی با مهار وزنه 196 كیلوگرم در رقابت‌های پارالمپیك لندن دومین طلایی ایران لقب گرفت. مرادی در حركت اول و دوم وزنه‌های 192 و 196 را بالای سر برد، اما در حركت سوم دیگر نتوانست وزنه 203 كیلوگرم را بالای سر ببرد. مدال طلای مرادی سبب شد تا حاضرین در سالن ایستاده برای دقایقی طولانی دلاور ایرانی را تشویق کنند.

كائیدی سومین ورزشکاری بود که در رقابت‌های پرتاب نیزه به پرتابی به طول 38 متر و 30 سانتی متر ضمن شكستن ركورد جهان به نشان طلا دست یافت.

این می تواند شروعی درخشان برای کاروان پارالمپیک ایران باشد. سه مدال طلای روز شنبه ، سبب شده تا دلاوران ایرانی در پله 13 بازی های پارا باشند و این درحالی است که هنوز قهرمانان صاحب شانس ایران چون سیامند رحمان ، حسینی ، جوکار ، تیم ملی والیبال ، تیم ملی فوتبال 5 و 7 نفره و گلبال ایران ، رقابت های شان در پیش است.

كائیدی كه در 4 پرتاب اول خود عملكرد خوبی نداشت و دو ركورد متوسط و دو خطا را به ثبت رسانید، در پرتاب پنجم فوق العاده ظاهر شد و نیزه را به میزان 38 متر و 30 سانتی متر پرتاب كرد. پرتاب پنجم نیز 38 متر و 8 سانتی متر بود تا همان پرتاب پنجم به عنوان بهترین ركورد او ثبت شود. پس از او پرتابگران چین و الجزایر دوم و سوم شدند.

50 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه كائیدی را پس از قهرمانی او تشویق كردند. پرتابگر طلایی ایران نیز با پرچم سه رنگ كشورمان دور افتخار زد.

این می تواند شروعی درخشان برای کاروان پارالمپیک ایران باشد. سه مدال طلای روز شنبه ، سبب شده تا دلاوران ایرانی در پله 13 بازی های پارا باشند و این درحالی است که هنوز قهرمانان صاحب شانس ایران چون سیامند رحمان ، حسینی ، جوکار ، تیم ملی والیبال ، تیم ملی فوتبال 5 و 7 نفره  و گلبال ایران ، رقابت های شان در پیش است.

ورزشكاران ایرانی در سومین روز از بازی‌های پارالمپیك لندن سه مدال طلا به نام ایران ثبت كردند كه باعث شد كاروان ورزشی ایران تا رده سیزدهم جدول رده‌بندی صعود كند.

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا/ خبر آنلاین