تبیان، دستیار زندگی
حبوبات سرشار از مواد مغذی بوده و برای سلامتی فوق‌العاده‌اند. در این مطلب کوتاه 6 دلیل خوب برای مصرف عدس و لوبیا مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 دلیل خوب برای مصرف عدس و لوبیا


حبوبات سرشار از مواد مغذی بوده و برای سلامتی فوق‌العاده‌اند. در این مطلب کوتاه 6 دلیل خوب برای مصرف عدس و لوبیا مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

عدس و لوبیا

لوبیا؛ همیار لاغری

بر اساس نتایج پژوهش جدید که در  Journal of the American College of Nutrition به چاپ رسیده است افرادی که لوبیای بیشتری مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که خود را از این ماده‌ی غذایی محروم کرده‌اند به میزان 27 درصد کمتر در معرض چاقی مفرط قرار می‌گیرند و لاغرتر هستند. لوبیاها سرشار از فیبرهای محلول در آب هستند برای همین احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال یک فنجان لوبیای سیاه 60 درصد از نیازهای روزانه‌ی ما به این فیبرها را تأمین می‌کنند.

عدس؛ تأمین کننده‌ی آهن

حبوبات و به ویژه عدس سرشار از آهن هستند. یک فنجان عدس 37 درصد نیازهای روزانه‌ی ما به آهن را تأمین می‌کند. توصیه می‌کنیم در کنار عدس یک ماده‌ی غذایی یا آب میوه‌ی سرشار از ویتامین C مصرف کنید. به خاطر این که ویتامین C باعث می‌شود آهن بیشتر جذب بدن شود.

عدس و لوبیا از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند

محققان Harvard School of Public Health بعد از بررسی اطلاعات غذایی 90630 زن بین 26 تا 46 سال به این نتیجه رسیده‌اند زن‌هایی که در هفته حداقل دو مرتبه لوبیا و عدس مصرف کرده‌اند در مقایسه با افرادی که در هفته فقط یک مرتبه از این مواد غذایی مصرف می‌کنند 25 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند.

حبوبات و به ویژه عدس سرشار از آهن هستند. یک فنجان عدس 37 درصد نیازهای روزانه‌ی ما به آهن را تأمین می‌کند

لوبیا باعث تولید آنزیم‌ها می‌شود

یک فنجان لوبیا به خصوص لوبیا قرمز تأمین کننده‌ی 34 درصد نیاز روزانه‌ی ما به مس است. مس برای تولید آنزیم‌های مورد نیاز بدن لازم است و نقش مهمی در تولید رنگدانه‌های پوست و بافت‌های رابط بدن دارد.

حبوبات باعث تنظیم فشار خون بالا می‌شود

نتایج پژوهشی که در استرالیا انجام شده است نشان می‌دهد که پروتئین و فیبرهای حلال به پیشگیری از فشار خون بالا کمک کرده و فشار خون را تنظیم می‌کند.

عدس از ابتلا به نقص مادرزادی جنین پیشگیری می‌کند

خانم‌هایی که به فکر مادر شدن هستند باید به میزان کافی فولات دریافت کنند. این ویتامین به پیشگیری از نقص لوله‌ی عصبی کمک می‌کند. یک فنجان عدس 90 درصد نیاز روزانه به فولات را تأمین می‌کند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:plaisirssante

مطالب مرتبط:

نفخ کمتر با لوبیا چشم بلبلی!

نگاهی به دنیای سخاوتمند حبوبات

مقایسه 5 لوبیای پر مصرف

مقایسه‌ای بین انواع حبوبات

تأثیر حبوبات در کاهش وزن

حبوبات را فراموش نکنید

ارزش حبوبات در رژیم سالم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.