تبیان، دستیار زندگی
برای هکرها مهم نیست شما در سفر هستید یا در خانه یا در محل کار. آنها کار خود را می ‌کنند و هدفشان نیز دستیابی به اطلاعات است و برای رسیدن به آن از روشهای مختلفی بهره می ‌برند. پس چه بهتر که حداقل پیش از رفتن به سفر علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی کمی ه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه هک نشویم؟
cloud flare روشی جدید برای جلوگیری از هک شدن


برای هکرها مهم نیست شما در سفر هستید یا در خانه یا در محل کار. آنها کار خود را می ‌کنند و هدف شان نیز دستیابی به اطلاعات است و برای رسیدن به آن از روش های مختلفی بهره می ‌برند. پس چه بهتر که حداقل پیش از رفتن به سفر علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی کمی هم نکات امنیتی را رعایت کنیم.

با گروه فناوری اطلاعات گفتگویی داشته باشید

پیش از سفر، نشستی با کارشناسان فناوری اطلاعات داشته باشید و از آنها راهکارهای در امان ماندن از دست هکرها و از دست دادن داده‌های ارزشمندی را که همراه تان است جویا شوید. گروه فناوری اطلاعات، کارهایی که باید پیش از سفر یا در هنگام سفر انجام دهید را به شما یاد خواهند داد یا ممکن است حتی دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ یا گوشی همراه را که داده های ارزشمندی در آنها نیست، در اختیار شما بگذارند.

گوشی همراه خود را خانه جا بگذارید

اگر می‌ توانید، گوشی هوشمند خود را به همراه نبرید و آن را در خانه بگذارید. یک گوشی ساده ارزان که داده‌ای در آن نگهداری نمی ‌شود جایگزین بسیار مناسبی برای گوشی‌ گران شماست که داده‌های ارزشمند فراوانی را در خود نگه می ‌دارد.

همیشه نگران ایمیل ها، عکس ها و از این قبیل داده‌ها باشید. آمار نشان داده است در اروپا و آمریکا نیمی از گوشی‌های هوشمند یافته ‌شده هرگز به صاحبان آنها برگردانده نمی‌ شوند.

سیم‌ کارت اصلی را دربیاورید

به جای آنکه سیم‌ کارت خود را همراه ببرید، پیش از رسیدن آن را با یک سیم ‌کارت اعتباری ارزان جا به ‌جا کنید. دیگر این روزها یافتن یک سیم ‌کارت اعتباری از خریدن کفش آسان تر است، پس کوتاهی نکنید!

با این کار بسیاری از داده های‌ گرانبها مانند شماره تلفن مشتری‌ها و پیامک های کاری و اداری و دیگر داده های از این دست خود را محفوظ می‌ دارید و به دزدی که گوشی شما را می ‌دزد کمترین اطلاعات ممکن را لو خواهید داد.

از وای‌ فای دوری کنید

بسیاری از کارشناسان امنیت پیشنهاد می ‌کنند مدیران برای دسترسی به اینترنت از به‌ کار بردن شبکه‌های بی‌ سیم وای ‌فای هتل ها و فرودگاه ها خودداری کنند. از آنجا که این دسته از شبکه ‌ها در دسترس کاربرانی گوناگون و بی ‌نام و نشانی هستند و نیز احتمال بروز حملاتی مانند Man in the Middle یا Redirection در آنها بسیار بیشتر است،

راهکار کارآمد این است که از گروه فناوری اطلاعات سازمان تان بخواهید که با فراهم کردن وی‌پی‌ان، برای دسترسی به اینترنت از شبکه خود سازمان بهره ببرید.

به سیگنال گوشی خود نگاه کنید

نرم‌ افزارهای جاسوسی و شنود گفتگوهای موبایل با شتاب فراوان گسترش یافته‌ اند. در این میان، تلفن هایی که سامانه 2G را به جای سامانه 3G به‌کار می‌ برند بسیار شنودپذیرتر هستند. جالب است بدانید هنگامی که هکرها می‌ خواهند یک سیستم تلفن همراه را شنود کنند، در بیشتر مواقع آن را وادار می‌ کنند به جای شبکه 3G، شبکه 2G را به‌ کار می برند. ریشه این کار بازمی ‌گردد به این حقیقت که الگوریتم رمزنگاری A5/1 که در سامانه 2G به‌ کار می‌ رود به سادگی شکسته می ‌شود و شنود بلادرنگ صدا (Real time streaming) است.

روی هم رفته اگر جایی که به آن سفر می‌ کنید از سامانه 3G پشتیبانی می‌کند، چنانچه در هنگام سفر ناگهان ارتباط 3G گوشی شما با 2G جابه‌جا شد کمی نگران شوید!

امنیت فیزیکی را فراموش نکنید

امنیت فیزیکی را از یاد نبرید. هستند بسیاری از مدیران و کارشناسان که پس از بازگشت به هتل با دزدیده شدن گوشی همراه یا لپ ‌تاپ خود روبه ‌رو شده‌اند. آگاه باشید هنگامی که سارق به دستگاه‌های شما دسترسی فیزیکی دارد، محافظت از داده ها و اطلاعات آنها بسیار بسیار دشوار خواهد بود.

ساده گفتگو نکنید

یک راه خیلی ساده برای اینکه از شنود گفتگوهای خود فرار کنید، این است که همه چیز را همان‌ گونه که هست به زبان نیاورید! گاهی کمی رمزنگاری هم بد نیست.

مثلا به جای آنکه نام مشتری را کامل به زبان بیاورید، نشانه‌هایی از او بگویید. یا اگر با شنونده درباره یک نامه مشترک صحبت می‌کنید، به‌جای خواندن همه متن، از شماره خط یا شماره پاراگراف استفاده کنید.

تنها یادتان باشد که بیش از آنچه شما نگرانید، هکرها مشتاق دست یافتن به اطلاعات شما هستند.


باشگاه كاربران تبیان – ارسالی از: zakeezare