تبیان، دستیار زندگی
پس از چند ماه اختلاف بین شورای صنفی نمایش، حوزه هنری و شهرداری تهران برای اكران فیلم‌های سینمایی و كشمكش‌ این نهادها كه در اكران عید سعید فطر به اوج خود رسیده بود، در جلسه ویژه‌ای كه چهارشنبه شب برگزار شد بالاخره با آشتی آنها و كنار گذاشتن اختلاف ها، روزه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاه قرمزی بانی آشتی


پس از چند ماه اختلاف بین شورای صنفی نمایش، حوزه هنری و شهرداری تهران برای اكران فیلم‌های سینمایی و كشمكش‌ این نهادها كه در اكران عید سعید فطر به اوج خود رسیده بود، در جلسه ویژه‌ای كه چهارشنبه شب برگزار شد بالاخره با آشتی آنها و كنار گذاشتن اختلاف ها، روزهای آفتابی اكران هم از راه رسید.

کلاه قرمزی بانی آشتی

ماجرای اختلاف شورای صنفی نمایش، حوزه هنری و موسسه تصویر شهر (متعلق به شهرداری تهران) از اكران‌های نوروزی و اكران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» در آن برهه آغاز شد، اما با تعامل این نهادها در اواخر هفته گذشته امیدها برای روز‌های پررونق سینما دوباره جان گرفت.

به نظر می رسد فروش كم‌سابقه كلاه قرمزی و بچه‌ننه فواید آن برای خروج سینما از ركود چند ماهه دلیل توافق طرفین اختلاف در ماه‌های گذشته باشد.

دیدار خصوصی وزیر و رییس سازمان تبلیغات

در كنار این موضوع دیدار خصوصی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اواخر هفته گذشته گره‌گشای این اختلاف بوده است.

حبیب كاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگویی ، درباره جلسه‌ ویژه چهارشنبه شب گفت: سعه‌صدر و گشاده‌رویی همه طرفین از جمله وزارت ارشاد، حوزه هنری، شهرداری و شورای صنفی نمایش باعث شد در جلسه‌ این شورا، طرفین به تعامل خوبی برسند.

وی افزود: باید بگویم طی این جلسه مساله‌مان با شهرداری به خوبی و خوشی و به صورت كامل حل شد و باید برای این تعامل از دو طرف به دلیل سیاست‌شان تشكر كنیم. اكنون ما هیچ مشكلی برای اكران فیلم‌ها در سینماهای شهرداری تهران نداریم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره وضع تعامل با حوزه هنری هم گفت: درباره حوزه هنری هم باید بگویم فعلا با سعه‌‌صدر و سلامت گفت‌وگو‌ها انجام شده است و با این سعه‌صدری كه در دوطرف وجود داشته است بزودی مشكلات به طور كامل حل خواهد شد.

سرگروهی مجدد سینما آزادی

نخستین حاصل مهم این جلسه و نشانه رفع اختلاف‌ها را می‌توان در سرگروهی مجدد پردیس سینمایی آزادی مشاهده كرد كه در این رابطه كاوش گفت: سینماهای استقلال و آزادی هر دو سرگروه سینمایی است، اما فعلا با همین سه فیلمی كه روی پرده رفته‌، اكران ادامه دارد.

ماجرای اختلاف شورای صنفی نمایش، حوزه هنری و موسسه تصویر شهر (متعلق به شهرداری تهران) از اكران‌های نوروزی و اكران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» در آن برهه آغاز شد، اما با تعامل این نهادها در اواخر هفته گذشته امیدها برای روز‌های پررونق سینما دوباره جان گرفت.

سیدهادی منبتی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر نیز در گفت‌وگو با فارس درباره صدور حواله نمایش فیلم‌های عید فطر برای سینماهای شهرداری گفت: در جلسه روز چهارشنبه شورای صنفی نمایش مجددا موضوع پردیس‌ها مطرح شد، نتیجه جلسه هم این بود كه فیلم‌های اكران عید فطر در پردیس آزادی و پردیس‌های دیگر شهرداری (ملت، راگا و تماشا) و زیر‌مجموعه‌هایشان از روز پنجشنبه آغاز شد؛ به این ترتیب فیلم‌های «كلاه‌قرمزی و بچه‌ننه»،‌ «ضدگلوله» و «بی‌خداحافظی» سرانجام در سینما آزادی و همه‌ سینماها و پردیس‌های شهرداری تهران و حوزه‌ هنری در سراسر كشور اكران خود را آغاز كرد.

رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی هم در این رابطه گفت: خوشبختانه مشكل اكران فیلم‌های عید فطر حل شد و سه فیلم اكران شده به مناسبت عید فطر در گروه سینما آزادی نیز نمایش خود را آغاز كرد. به نظر می‌رسد با توجه به گسترده شدن اكران فیلم‌ها باید منتظر ثبت ركوردی تازه بخصوص برای فیلم كلاه قرمزی باشیم.

کلاه قرمزی بانی آشتی

فروش 650 میلیونی در هفت روز

با وجود این اختلافات كه سرانجام ختم به خیر شد، مردم به اكران‌های عید فطر روی خوش نشان دادند و فیلم «كلاه قرمزی و بچه ننه» با وجود اكران محدودش موفق شده مخاطبان را از اقشار مختلف به سینماها بكشاند؛ به طوری كه سالن‌های سینمایی كه روزانه 150 تا 200 هزار تومان فروش داشت، با نمایش این فیلم فروش روزانه خود را به دو تا چهار میلیون تومان رسانده‌اند.

ابراهیم آزادی، مدیر سینما آستارا درباره فروش فیلم «كلاه قرمزی و بچه‌ننه» در سالن سینمایش به فارس، گفت: ما با اكران چند روزه این فیلم‌ توانستیم حقوق عقب‌افتاده پرسنل و بدهی‌های سینما را بپردازیم.

در همین حال علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر «فیلمیران» جدید‌ترین آمار فروش و وضع نمایش فیلم‌های «كلاه‌قرمزی و بچه ننه»، «بی‌خداحافظی» و «ضد گلوله» را اعلام كرد.

وی گفت: «كلاه قرمزی و بچه‌ننه» تنها در تهران توانست در هفت روز 650 میلیون تومان بفروشد البته این آمار فروش مربوط به یك هفته‌ای است كه فیلم‌ها پردیس‌های شهرداری و سینماهای حوزه هنری را در اختیار نداشتند.

وی درباره آمار فروش «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» هم گفت: پنجشنبه شب «ضد‌گلوله» 12 میلیون و 500 هزار تومان و «بی‌خداحافظی» 15 میلیون تومان در تهران فروش كرد، با این حساب جمع فروش «بی‌خداحافظی» در تهران به 80میلیون تومان و «ضدگلوله» به 60 میلیون تومان رسیده است.

سرتیپی با استقبال از ‌اضافه ‌شدن سینماهای حوزه‌ هنری و شهرداری تهران به جمع سینماهای اكران‌كننده فیلم‌ها اظهارداشت: تمام سینماهای حوزه هنری و شهرداری تهران از جمعه به صورت كامل در اختیار سه فیلم «كلاه ‌قرمزی و بچه‌ننه»، «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» قرار گرفته ‌است كه قطعا تاثیر بسیار مثبتی در اكران و فروش فیلم‌های عید فطر داشته و دارد بخصوص در شهرستان‌ها كه از جمعه حوزه هنری سینماهایش را در اختیار اكران قرار داده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:جام جم