تبیان، دستیار زندگی
مراسم تجلیل از قهرمانان المپیكی به میزبانی ریاست جمهوری با صحنه‌های جدید و زیبایی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک


مراسم تجلیل از قهرمانان المپیكی به میزبانی ریاست جمهوری با صحنه‌های جدید و زیبایی برگزار شد.


 مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک

سالن بزرگ وزارت كشور میزبان قهرمانان المپیكی ایران بود. مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیك لندن با حضور مسئولان و بسیاری از اعضای كاروان ورزشی ایران در وزارت كشور برگزار شد و ریاست جمهوری از قهرمانان مدال‌آور و كادر فنی آن‌ها تجلیل كرد. در این مراسم محمود احمدی نژاد، محمد عباسی، محمد علی‌آبادی، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، رسولی نژاد، ساكی‌زاده، علی سعیدلو، حمید سجادی، مهدی چمران و جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور داشتند.

مراسم تجلیل از قهرمانان المپیك با حضور پرشور مردم نیز همراه بود. در حالی كه مراسم آغاز شده بود بسیاری از ورزش‌دوستان هنوز وارد سالن نشده بودند و تجمع زیادی در خیابان‌های اطراف محل برگزاری ایجاد شده بود. حاضرین در سالن با شعار "خلیج فارس ایران، ایرانی قهرمان" ملی‌پوشان را حمایت می‌كردند تا اینكه این مراسم تجلیل با سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از كلام‌الله مجید شكل رسمی به خود گرفت.

در ادامه كلیپ‌های تصویری از پشت صحنه مدال‌آوری قهرمانان در المپیك لندن پخش شد و صحنه‌های تازه و جذابی را به تماشاگران نشان داد. برنامه كه به صورت زنده از شبكه ورزش نیز پخش می‌شد، صحنه‌های تازه‌ای داشت و آن وضعیت پیش و پس مدال‌آوران در المپیك لندن بود.

 مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک

پس از این، دو مرشد با ضرب نوازی شرایطی را فراهم كردند تا سه نوجوان به انجام حركات ورزش پهلوانی بپردازند و شور و جذابیت منحصر به فردی به مراسم بدهند.

حسین رضازاده به عنوان دارنده مدال طلای المپیك‌های سیدنی و آتن نخستین كسی بود كه پشت تریبون رفت. رییس فدراسیون وزنه‌برداری بیان كرد: "ورزشكاران ایران در المپیك لندن فعل خواستن را صرف كردند. ما در حالی جایگاه 17 را به دست آوردیم كه بسیاری از كشورهای اروپایی پشت سر ما بودند. با تلاشی كه وزارت ورزش، كمیته ملی المپیك، ورزشكاران و مربیان انجام دادند و حمایت‌هایی كه رییس جمهور از ورزشكاران كرد، انگیزه قهرمانان بیشتر شد و امیدوارم این نتایج ادامه پیدا كند. "

نخستین تیمی كه هدایای خود را از دست رییس جمهور گرفتند وزنه‌برداران بودند. حسین رضازاده، كورش باقری، كیانوش رستمی، نواب نصیر شلال، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی از خانواده وزنه‌برداری بودند كه از آن‌ها تجلیل شد. نكته جالب توجه به نقل از مجری برنامه این است كه برای نخستین بار كادر فنی قهرمانان المپیكی نیز مورد تجلیل ریاست جمهوری قرار گرفته بودند

پس از سخنرانی حسین رضازاده موسیقی و آهنگ علی علی گویان به همراه تصاویر كاروان ورزشی ایران با تشویق پرشور حاضرین در سالن همراه بود. مردمی كه در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیك شركت كرده بودند، به محض نمایش تصاویر كشتی، وزنه‌برداری و پرتاب وزنه با فریادهای بلند قهرمانان خود را تشویق می‌كردند.

دومین سخنران این برنامه محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان بود. او از عملكرد كاروان ایران در لندن گفت و به آینده درخشان ورزشكاران اشاره كرد.

 مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک

پس از صحبت‌های وزیر ورزش مراسم تجلیل از قهرمانان آغاز شد.

نخستین تیمی كه هدایای خود را از دست رییس جمهور گرفتند وزنه‌برداران بودند. حسین رضازاده، كورش باقری، كیانوش رستمی، نواب نصیر شلال، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی از خانواده وزنه‌برداری بودند كه از آن‌ها تجلیل شد. نكته جالب توجه به نقل از مجری برنامه این است كه برای نخستین بار كادر فنی قهرمانان المپیكی نیز مورد تجلیل ریاست جمهوری قرار گرفته بودند.

دومین تیم كه با حمایت پرشور حاضرین در سالن به صحنه آمدند تیم قهرمان المپیك، یعنی كشتی فرنگی بود. حجت‌الله خطیب، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، محمد بنا و سایر اعضای كادر فنی از خانواده كشتی فرنگی به روی صحنه آمدند. رسول خادم نیز به این دلیل كه گفته شد همراه تیم ملی نوجوانان به آذربایجان رفته، در مراسم حضور نداشت. نكته جالب توجه كه با تشویق پرشور هواداران همراه بود، حضور مادر محمد بنا در سالن بود كه به روی صحنه آمد و هدیه محمد بنا را با دستان خودش به او اهدا كرد. سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی ایران با بوسیدن دست مادرش او را پشت تریبون برد و چند كلمه‌ای با مردم صحبت كردند.

مادر محمد بنا بیان كرد: " از همه مردم و مسئولان تشكر می‌كنم. محمد هر كاری كه كرده از دعای ملت ایران است. از حمایت‌های مسئولان است. امیدوارم لطف خدا همیشه شامل حالش باشد و بتواند افتخارآفرینی كند."

در حالی كه حاضرین در سالن حمید سوریان، امید نوروزی،‌قاسم رضایی و محمد بنا را تشویق می‌كردند طرف دیگر سالن به تشویق سعید عبدولی پرداختند و با فریادهای "سعید عبدولی، سعید عبدولی" از او حمایت كردند

در ادامه محمد بنا نیز گفت: " از همه تشكر می‌‌كنم. مردم و مسئولان حمایت خوبی از ورزشكاران كردند. هر كاری كه در كشتی فرنگی انجام شد به كمك مربیان، همكاران و مدیران ورزش بود. محمد بنا به تنهایی این كارها نكرده است. من از همه همكارانم و مردم ایران تشكر می‌كنم.

 مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک

در حالی كه حاضرین در سالن حمید سوریان، امید نوروزی،‌قاسم رضایی و محمد بنا را تشویق می‌كردند طرف دیگر سالن به تشویق سعید عبدولی پرداختند و با فریادهای "سعید عبدولی، سعید عبدولی" از او حمایت كردند.

آزادكاران ایران در المپیك لندن، قهرمانان بعدی بودند كه از آن‌ها تجلیل شد. صادق گودرزی، احسان لشگری و كمیل قاسمی كشتی‌گیران تیم ملی آزاد ایران بودند كه به روی صحنه آمدند و هدایای خود را از رییس جمهور دریافت كردند.

پس از كشتی فرنگی و آزاد، از خانواده تكواندو و دوومیدانی نیز تجلیل شدند.

در ادامه مراسم كه همه در انتظار هدایای چند ورزشكار بخصوص سعید عبدولی بودند مجری برنامه،‌جواد محجوب، سعید عبدولی، الهه احمدی و علی مظاهری را به روی صحنه فراخواند و رییس جمهور از آن‌ها نیز تجلیل كرد.

مراسم تجلیل از قهرمانان المپیك با صحبت‌های رییس جمهور به پایان رسید و پس از آن مردم دور ورزشكاران و رییس جمهور حلقه زدند و در حالی كه رئیس جمهور از نزدیك با آن‌ها خوش و بش می‌كرد نامه‌های آن‌ها را نیز دریافت كرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا