تبیان، دستیار زندگی
سخنان چند تن از مسئولین جهت حفظ و نشر معارف جنگ و ارزشهای دفاع مقدس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های ویژه برای هفته دفاع مقدس


کم کم به سالروز حماسه دفاع مقدس نزدیک می شویم. مسولان برای برپایی باشکوه این هفته و گرامیداشت آن، در تدارک برنامه های ویژه ای هستند.

معارف جنگ باید منتشر شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان پیام دفاع‌مقدس را بیداری و هوشیاری در برابر دشمنان دانست.

رسول جلائی که در نشست گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس سخن می‌گفت، افزود:انقلاب اسلامی از روز شکل‌گیری تا به امروز حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته است و هیچ حادثه‌ای چون دفاع مقدس برکات و ثمرات مثبتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشته است.

وی اظهار كرد: استفاده از ظرفیت فرهنگ دفاع مقدس مختص جوانان ایران زمین نیست چون الگویی برای مسلمانان بیداری است که بنا دارند از حقانیت و مظلومیت خود دفاع کنند.

وی بهره‌مندی از فرهنگ شهیدان را از اصلی‌ترین نیازهای جامعه دانست و گفت: باید با تمام توان از ظرفیت خدادادی و یادگار به جای مانده شیهدان و رزمندگان استفاده کنیم.

جلائی با تاکید بر اطلاع‌رسانی درست از دستاوردهای دفاع‌مقدس گفت: انتشار ناگفته‌های رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و نیز چاپ معارف جنگ به صورت کامل و جامع از کارهای عقب‌مانده در این حوزه است که تاکنون به آن پرداخته نشده است لذا باید در هفته دفاع مقدس امسال با جدیت دنبال شود.

وی پیام دفاع مقدس را بیداری و هوشیاری در برابر دشمنان بیان کرد و گفت: جهت غنی‌سازی برنامه‌های دفاع‌مقدس باید از ظرفیت تشکل‌ها و نهادها استفاده کنیم.

معارف جنگ باید منتشر شود

دفاع‌مقدس دوره لبیك گفتن به امام خمینی (ره) بود

استاندار كرمانشاه گفت: دوران دفاع‌مقدس نقطه‌ای عطف در تاریخ باشكوه انقلاب اسلامی ایران قلمداد می‌شود.

مهندس سید دادوش هاشمی در اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دوران دفاع مقدس دوران رشادت‌های دلیرمردان ایران اسلامی برای لبیك گفتن به رهبری حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) بود.

وی ادامه داد: تاریخ درخشان انقلاب اسلامی مرهون ایثارگری‌های خون شهیدان این مملكت است، لذا وظیفه داریم كه عزت و افتخار امروز كشورمان را حفظ كنیم زیرا ادامه راه و مسیر شهدا استحكام نظام اسلامی را در پی دارد.

هاشمی با اشاره به تهدیدات فراروی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امروز كشورمان گفت:خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به پاسداشت خون شهدا توانسته است نه تنها از ورود تجاوزات منطقه‌ای ممانعت به عمل آورد بلكه توانایی دفاع از میهن خود را دارد و هرگونه تجاوز احتمالی به خاك خود را به شدت دفاع می‌كند.

جلائی : انتشار ناگفته‌های رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و نیز چاپ معارف جنگ به صورت کامل و جامع از کارهای عقب‌مانده در این حوزه است که تاکنون به آن پرداخته نشده است لذا باید در هفته دفاع مقدس امسال با جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: تاریخ، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردان غیور و سلحشور ایران اسلامی را كه به خاطر دفاع از نوامیس و ارزشها جنگیدند ثبت كرده است.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، اضافه كرد: مراسم هفته دفاع مقدس امسال با تمهیداتی كه از سوی سپاه نبی اكرم (ص) استان اندیشیده شده به بهترین شكل ممكن برگزار خواهد شد.

هاشمی همچنین از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری خواست كه در برپایی هرچه باشكوه‌تر مراسم هفته دفاع مقدس امسال كاملا سهیم باشند.

معارف جنگ باید منتشر شود

 بهترین ظرفیت برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

هشتمین همایش کمیته‌های اجرایی راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا طی سخنانی در این همایش راهیان نور را بهترین ظرفیت برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت راهیان نور به درستی استفاده کنیم، خواهیم توانست پیام مقدس شهدا را که همان ولایتمداری و بصیرت است به نسل بعدی انتقال دهیم تا بتوانند با اتکا به این پشتوانه معنوی در مقابله با جنگ نرم رسانه‌های استکبار جهانی پیروزی باشند.

وی در ادامه ضمن تسلیت زلزله‌ اخیر گفت: بسیج به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار از گستره بیشتری برخوردار است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان با آمادگی کامل حضور یابد و با اهتمامی ویژه درصدد رفع مشکلات برآید که زلزله اخیر كارآیی بیشتر بسیج را نشان داد و حضور در اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله‌زده و نجات مصدومین با این سرعت عمل کاری بی‌نظیر بود.

وی یادآور شد: ابراز رضایت آسیب دیدگان از حضور بسیجیان در ساعات اولیه حادثه مایه دلگرمی است و سپاه عاشورا همراه با دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان ورزقان، با اعزام تمامی آمبولانس‌های سپاه و بسیج به منطقه زلزله‌زده جهت انتقال مجروحین توانست از تلفات انسانی زیاد جلوگیری کند و همچنین با استفاده از ماشین‌آلات سنگین سپاه و بسیج در حمل و نقل مصالح ساختمانی به منطقه توانست بار زیادی را از دوش دولت بردارد.

فرآوری عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: نوید شاهد و ایسنا