تبیان، دستیار زندگی
البراک مفتی مشهور سعودی، استفاده از شکلک‌ها در اینترنت و تلفن‌های همراه را حرام دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از"شکلک‌ها"در اینترنت حرام است!


 "البراک" مفتی مشهور سعودی، استفاده از "شکلک‌ها" در اینترنت و تلفن‌های همراه را حرام دانست.

شکلک های اینترنتی

"شیخ عبدالرحمن البراک" در صفحه‎ی توئیتر خود، در پاسخ به سوالی در خصوص حکم "شکلک‌ها" گفت: از آنجایی که شکلک های رایچ در دستگاه های هوشمند مانند تصاویر دارای روح هستند استفاده از آنها جایز نیست.

البراک گفت: از نمادهای چهره در دستگاه‌ها نباید استفاده کرد، زیرا در آنها شائبه‎ی "بُت سازی" وجود دارد.

به گزارش العالم، البراک قبلا در فتوایی، قتل کسانی را که مشکلی با اختلاط زن و مرد در محل کار و آموزش ندارند، مجاز دانسته بود.

هشدار طالبان درباره‎ی آپلود موسیقی و عکس روی تلفن همراه!

رسانه‎ها گزارش دادند که طالبان پاکستان با پخش اعلامیه‌ای در مناطق قبیله‌ای این کشور درباره‎ی دانلود موسیقی و فیلم و عکس بر روی تلفن‌‌های همراه هشدار داد.

این اعلامیه به طور گسترده در مغازه‌های موبایل‌‌فروشی در منطقه‎ی "خیبر ایجنسی" توزیع شده است.

"شیخ عبدالرحمن البراک" در صفحه‎ی توئیتر خود، در پاسخ به سوالی در خصوص حکم "شکلک‌ها" گفت: از آنجایی که شکلک های رایچ در دستگاه های هوشمند مانند تصاویر دارای روح هستند استفاده از آنها جایز نیست

در این اعلامیه به صاحبان این مغازه‌ها هشدار داده شده است که به خاطر آپلود فیلم و موسیقی روی تلفن‌های همراه مرتکب عمل غیراسلامی شده‌اند و باید با ترک شغل خود به کار دیگری روی آورند.

در این بیانیه به مغازه‌داران هشدار داده شده است که در صورت عدم اجرای دستورالعمل‌های این اعلامیه، عواقب ناگواری در انتظار آنان خواهد بود و این افراد هدف حمله طالبان قرار می‌گیرند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : سیتنا