تبیان، دستیار زندگی
قسمت دوم از آثار دنباله‌دار «بی‌مصرف‌ها» در نخستین هفته اكران جهانی خود با فروشی برابر با 28.8 میلیون دلار در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریكا و كانادا قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینمای بی مصرف یا فیلم بی  مصرف


قسمت دوم از آثار دنباله‌دار «بی‌مصرف‌ها» در نخستین هفته اكران جهانی خود با فروشی برابر با 28.8 میلیون دلار در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریكا و كانادا قرار گرفت.


سینمای بی مصرف یا فیلم بی  مصرف

این فیلم كه نخستین هفته اكران خود را تجربه می‌كند، توانست فروشی برابر با 28.8 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تكیه بر این مبلغ، در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای دو كشور آمریكا و كانادا قرار بگیرد.

سیلوستر استالونه و ریچارد ونك ـ به طور مشترك ـ فیلمنامه قسمت دوم بی‌مصرف‌ها را نوشته‌اند و جت لی، دولف لاندگرن، چاك نوریس، ژان‌كلود ون‌دام، بروس ویلیس، آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه نیز ازجمله بازیگران معروف و محبوب فیلم‌های اكشن هستند كه در این فیلم سینمایی ایفای نقش كرده‌اند.

قسمت نخست فیلم سینمایی بی‌مصرف‌ها ـ كه كارگردانی آن را سیلوستر استالونه به‌عهده داشت ـ در تابستان سال 2010 میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان رفت و توانست در آن زمان فروشی برابر با 274 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر، چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اكشن «بورن» به نام «میراث بورن» نیز توانست در دومین هفته اكران خود با فروشی برابر با 17 میلیون دلار عنوان دومین فیلم پرفروش این هفته سینماهای دو كشور آمریكا و كانادا را به خود اختصاص دهد.

تونی گیلوری، علاوه بر كارگردانی به همراه دن گیلوری، فیلمنامه این اثر را نیز نوشته است و جرمی رنر، راشل ویتز و ادوارد نورتون ازجمله بازیگران سرشناسی هستند كه در این پروژه ایفای نقش كرده‌اند.

انیمیشن سینمایی «پارانورمن» به كارگردانی كریس باتلر و سم فل نیز در نخستین هفته اكران خود با فروشی برابر با 14 میلیون دلار توانست در رتبه سوم جدول پرفروش‌‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریكای شمالی قرار بگیرد.

قسمت نخست فیلم سینمایی بی‌مصرف‌ها ـ كه كارگردانی آن را سیلوستر استالونه به‌عهده داشت ـ در تابستان سال 2010 میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان رفت و توانست در آن زمان فروشی برابر با 274 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

فیلم كمدی «كمپین» به كارگردانی جی روچ كه دومین هفته اكران خود را تجربه می‌كند نیز با فروشی برابر با 4/13 میلیون دلار توانست در رتبه چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریكای شمالی قرار بگیرد.

كریس هنچی به همراه شاون هارول، فیلمنامه كمپین را نوشته‌اند و این فیلم سینمایی رقابت دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریكا را به تصویر می‌كشد. فیلم درام «اسپاركل» به كارگردانی سلیم عقیل نیز در نخستین هفته اكران خود با فروشی برابر با 12 میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته دو كشور آمریكا و كانادا جای گرفته است.

مارا براك آكیل بر اساس داستانی از هاوارد روزنمن، فیلمنامه اسپاركل را نوشته است و این فیلم سینمایی ـ كه داستان آن در دهه 1960 میلادی رخ می‌دهد ـ ماجرای سه خواهر را به تصویر می‌كشد كه تشكیل یك گروه موسیقی می‌دهند و بسرعت به شهرت می‌رسند، اما شهرت موجب تیره‌شدن روابط آنها با یكدیگر می‌شود. ویتنی هیوستون، خواننده پرآوازه بین‌المللی كه در ماه فوریه از دنیا رفته است نیز در فیلم سینمایی اسپاركل ایفای نقش كرده است.

سینمای بی مصرف یا فیلم بی  مصرف

سومین قسمت از سه‌گانه بتمن به نام «شوالیه تاریكی برمی‌خیزد» نیز در پنجمین هفته اكران خود توانست با فروشی برابر با 1/11 میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای آمریكای شمالی را از آن خود كند.

شوالیه تاریكی برمی‌خیزد به كارگردانی كریستوفر نولان، داستان بتمن را به تصویر می‌كشد كه پس از گذشت هشت سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.

تام هاردی، كریستین بل، لیام نیسن، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون كوتیار ازجمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای هستند كه در فیلم سینمایی شوالیه تاریكی برمی‌خیزد ایفای نقش كرده‌اند.‌

قسمت‌های اول و دوم فیلم‌های سینمایی بتمن به نام «شروع بتمن» و «شوالیه تاریكی» كه در سال‌های 2005 و 2008 میلادی اكران شده‌اند، هركدام به ترتیب فروشی برابر با 372 میلیون و یك میلیارد دلار را رقم زد‌ه‌اند.

فیلم سینمایی «زندگی عجیب تیموتی گرین» به نویسندگی و كارگردانی پیتر هجز كه نخستین هفته اكران خود را تحربه می‌كند نیز با فروشی برابر با 10.9 میلیون دلار توانست عنوان هفتمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای آمریكای شمالی را از آن خود كند.

فیلم كمدی ـ فانتزی زندگی عجیب تیموتی گرین، داستان یك زوج جوان را به تصویر می‌كشد كه نمی‌توانند صاحب فرزند بشوند، اما پس از این كه آرزوهای خود برای بچه‌دارشدن را روی كاغذ می‌نویسند، درون جعبه‌ای می‌گذارند و آن را در حیاط خلوت خانه خود دفن می‌كنند ناگهان بچه‌ای وارد زندگی آنها می‌شود، بچه‌ای عجیب به نام تیموتی كه برای آنها گرفتاری ایجاد می‌كند.

سینمای بی مصرف یا فیلم بی  مصرف

فیلم كمدی ـ رمانتیك «سرچشمه‌های امید» به كارگردانی دیوید فرانكل نیز در دومین هفته اكران خود با فروشی برابر با 9.1 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای دو كشور آمریكا و كانادا جای گرفته است.

ونسا تایلر، فیلمنامه سرچشمه‌های امید را نوشته است و مریل استریپ، تامی‌لی جونز و استیو كارل نیز ازجمله بازیگرانی هستند كه در این فیلم كمدی ـ رمانتیك بازی كرده‌اند. فیلم سینمایی سرچشمه‌های امید، داستان روابط بین یك زوج سالخورده پس از گذشت 30 سال از ازدواج آنها را به تصویر می‌كشد.

فیلم كمدی ـ خانوادگی «خاطرات یك بچه؛ روزهای كسل‌كننده» به كارگردانی دیوید بورز كه سومین هفته اكران خود را تجربه می‌كند نیز با فروشی برابر با 3.8 میلیون دلار در رتبه نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته دو كشور آمریكا و كانادا قرار گرفت.

گیب ساشز به همراه مایا فوربز، فیلمنامه خاطرات یك بچه؛ روزهای كسل‌كننده را نوشته‌اند و این فیلم كمدی، ماجرای چند پسر نوجوان را روایت می‌كند كه پس از اتمام سال تحصیلی و شروع فصل گرما نمی‌دانند چگونه اوقات فراغت خود را در تابستان سپری كنند.

فیلم اكشن «یادآوری مطلق» به كارگردانی لن وایزمن نیز در سومین هفته اكران خود با فروشی برابر با 3.5 میلیون دلار در رتبه دهم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای دو كشور آمریكا و كانادا قرار گرفته است.

كالین فارل، بوكیم وودباین و برایان كرانستون ازجمله بازیگران فیلم سینمایی یادآوری مطلق هستند و این فیلم سینمایی، نسخه بازسازی‌شده یك فیلم سینمایی با همین نام است كه در سال 1990 میلادی و با حضور آرنولد شوارتزنگر ساخته شده بود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:جام جم