تبیان، دستیار زندگی
این روزها که به خاطر تعطیلات اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، بازار سفرهای تابستانی از همیشه داغ تر شده است، ممکن است حجم زیاد سفرها باعث کم شدن کیفیت خدمات دهی تورها یا هتل ها شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسافران این روزها بخوانند


این روزها که به خاطر تعطیلات اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، بازار سفرهای تابستانی از همیشه داغ تر شده است، ممکن است حجم زیاد سفرها باعث کم شدن کیفیت خدمات دهی تورها یا هتل ها شود.

سفر

اگر در گذشته صدای شکایت تان به هیچ جا نمی رسید، باید این مژده را بدهیم که به تازگی سامانه ای برای رسیدگی به شکایات گردشگران راه اندازی شده است و شما با یک تماس می توانید مشکلاتتان را اعلام کنید.

کافیست با شماره‏ تلفن‌های 66582034 و 66582234 تماس بگیرید و مشکلات تور، آژانس مسافرتی، هتل و ترانسفر و... را به مسئولان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهید.

علاوه بر این ها، در صورت مشاهده تخلفاتی مثل رعایت نشدن موارد اخلاقی و اسلامی در تورهای گردشگری می توانید موارد را به شماره 2000440 پیامک کرده و یا با شماره تلفن گویای 09669 تماس بگیرید و گزارش دهید.

منوچهر جهانیان، معاون معاون گردشگری کشور قول داده است که در صورت بروز تخلف از سوی یک آژانس یا تور گردشگری، مجازاتی مانند تذکر کتبی، تعلیق و ابطال مجوز در انتظار آنها باشد. البته در صورت مشاهده برگزاری تورهایی با شائبه غیر اخلاقی پروانه فعالیت این گونه دفا‌تر بلافاصله و بدون تعارف ابطال می‌شود.

مجموعه سعدآباد با وسعت بیش از 110 هکتار و 18 کاخ ،موزه و نمایشگاه دائمی،یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی تاریخی کشور محسوب می شود که هر ساله میزبان شمار زیادی از میهمانان رسمی کشور از جمله حضور سران کشورهای حوزه تمدنی نوروز در برگزاری جشن جهانی نوروز و نشست های بین المللی و... بوده است

پشت در بسته نمانید

اگر ترجیح می دهید این 5روز تعطیلی را در تهران سپری کنید و به گشت و گذار درون شهری بپردازید، باید بگوییم که قبل از بیرون آمدن از خانه، حتما از باز بودن تفرجگاه مورد نظرتان مطمئن شوید. مجموعه کاخ سعدآباد یکی از همین تفرجگاه هاست که در این ایام، خدمات دهی نخواهد کرد و درهای آن فقط به روی سران اجلاس باز است.

روابط عمومی مجموعه سعدآباد خبر داده که به دلیل میزبانی از این سران، این مجموعه از روز چهارم تا  دوازدهم شهریور ماه تعطیل است.

مجموعه سعدآباد با وسعت بیش از 110 هکتار و 18 کاخ ،موزه و نمایشگاه دائمی،یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی تاریخی کشور محسوب می شود که هر ساله میزبان شمار زیادی از میهمانان رسمی کشور از جمله حضور سران کشورهای حوزه تمدنی نوروز در برگزاری جشن جهانی نوروز و نشست های بین المللی و... بوده است.

اگر هنوز مایلید سری به این مجموعه تاریخی، تفریحی بزنید، باید برنامه تان را برای روزهای دوشنبه 13 شهریور ماه به بعد هماهنگ کنید. بازدید از این مجموعه از ساعت 9 تا 18 امکان پذیر است. نشانی را هم که حتما می دانید: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه سابق)، خیابان شهید طاهری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و یا از ورودی میدان دربند.

رستم زاد

بخش گردشگری تبیان