تبیان، دستیار زندگی
تأثیر مثبت ازدواج در سطح شادمانی و نشاط افراد در دراز مدت و با گذر سال‌ها از ازدواج دو نفر خود را بیشتر نشان می‌دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج کنید تا خوشبخت شوید
ازدواج

تأثیر مثبت ازدواج در سطح شادمانی و نشاط افراد در دراز مدت و با گذر سال‌ها از ازدواج دو نفر خود را بیشتر نشان می‌دهد


اگرچه همه ازدواج‌ها عاقبت به خیر نمی‌شوند و همه متأهل‌ها احساس خوشبختی نمی‌کنند اما تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ازدواج باعث خوشبختی بیشتر می‌شود و سطح شادمانی و سعادت در انسان را در حد مطلوب نگه می‌دارد. در واقع انسان‌های متأهل که با همسرشان مشکلی ندارند، به مراتب شادتر از مجردهایی هستند که فکر می‌کنند مجردی خیلی خوش می‌گذرد!

محققان دانشگاه ایالت میشیگان آمریکا در تحقیقات جدید خود دریافتند: ازدواج افراد را در مقایسه با افراد مجرد خوشبخت‌تر و شادمان‌تر می‌کند و تأثیر مثبت ازدواج در سطح شادمانی و نشاط افراد در دراز مدت و با گذر سال‌ها از ازدواج دو نفر خود را بیشتر نشان می‌دهد.

ازدواج یك خرسندی درونی را به همراه می آورد كه با شادی و نشاط دوران مجردی قابل مقایسه نیست. در واقع این یک خرسندی درونی و عمیق است که با شادی‌های دوران تجرد قابل مقایسه نیست و شباهتی به خوشی‌های گذرای زندگی ندارد.

بر اساس این تحقیقات، ازدواج از افراد در مقابل کاهش و پایین آمدن سطح شادمانی و خوشبختی در زندگی در درازمدت محافظت می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها از ثبات سطح شادمانی و خوشبختی خود محافظت کنند.

محققان از طریق تجزیه و تحلیل پرسش نامه‌ها از هزاران فرد متأهل به این نتایج رسیدند و این تحقیقات نشان داد: افرادی که در جوانی ازدواج نکرده‌اند، کاهش تدریجی و واضح احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی در طول سال‌ها برای آن‌ها اتفاق افتاده است در حالی که افراد متأهل سطح این احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی را حفظ کرده و گذر زمان بر آن تأثیر نگذاشته است.


باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از: zakeezare