تبیان، دستیار زندگی
مصرف زیاد منیزیم خطر ابتلا به سرطان کلون را کاهش می‌دهد. این گفته نتیجه مطالعات محققان دانشگاه Wageningen هلند است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منیزیم؛ ضد سرطان طبیعی


مصرف زیاد منیزیم خطر ابتلا به سرطان کلون را کاهش می‌دهد. این گفته نتیجه مطالعات محققان دانشگاه  Wageningen هلند است.


منیزیم

این محققان نتایج ده‌ها پژوهشی که پیش از این بین رابطه مصرف منیزیم و خطر ابتلا به سرطان کولون انجام شده بود را دوباره مورد بررسی قرار دادند. متأسفانه سرطان کولون از نظر مرگ و میر در رتبه‌ی دوم قرار دارد و سالانه جان خیلی‌ها را می‌گیرد.

آن‌ها پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند دریافت هر 100 میلی گرم منیزیم بیشتر، خطر ابتلا به سرطان کولون را به میزان 12 درصد کاهش می‌دهد.

علاوه بر این نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان داده است که این میزان در بین افراد بالای 55 سال که دچار اضافه وزن یا چاقی مفرط بوده است به 19 درصد رسیده است. یعنی مصرف بیشتر منیزیم خطر ابتلا به سرطان کولون در بین افراد بالای 55 سال که در عین حال دچار اضافه وزن نیز هستند را به میزان 19 درصد کاهش داده است.

به عقیده‌ی محققان منیزیم اثرات چندگانه‌ای در بدن دارد. این ماده‌ی معدنی روی متابولیسم انسولین تأثیر می‌گذارد. انسولین هورمونی است که وظیفه‌ی کنترل

قند خون را بر عهده دارد

به عقیده‌ی محققان منیزیم اثرات چندگانه‌ای در بدن دارد. این ماده‌ی معدنی روی متابولیسم انسولین تأثیر می‌گذارد. انسولین هورمونی است که وظیفه‌ی کنترل قند خون را بر عهده دارد. حرف محققان بسیار ساده است. آن‌ها معتقدند که مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم می‌تواند از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری کند.

از مهم‌ترین مواد غذایی سرشار از منیزیم می‌توان به دانه‌ها و مغزها، سبزیجات برگ سبز مثل کلم، اسفناج، حبوبات، غلات سبوس دار و غیره اشاره کرد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

سلامت جسم و روان با منیزیم

منیزیم از سکته‌ی مغزی پیشگیری می‌کند

منیزیم و نقش آن در بدن

املاح چه هستند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.