تبیان، دستیار زندگی
یکم شهریور ماه سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی و جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است. باشگاه کاربران تبیان این روز خجسته را به تمام پزشکان و فرزانگان جامعه پزشکی تبریک می‌گوید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مرضیه آزادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز پزشک مبارک باد

دست هایی که درمان می کند مقدس‌ همچون لب هایی که دعا می‌خوانند

پزشک

یکم شهریور ماه سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته ی نامدار ایران و جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است. باشگاه کاربران تبیان این روز خجسته را به کلیه پزشکان و فرزانگان جامعه پزشکی تبریک می‌گوید.


در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت های یك پزشک تا بدان اندازه ارزشمند است که طبیب از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار است. بیماران و دردمندان نه فقط برای تسکین و درمان دردهای جسمانی خویش، بلکه در مقام مشاوره و هدایت جویی در همه ابعاد زندگی به حکیم و طبیب متوسل می‌شوند.

نماد برجسته و الگوی بارز پزشکان عالم و فرزانه در کشور ما طبیب نامور و نابغه ای است که سال های سال نام و آوازه‌ی ایشان در ایران و کل جهان، به عنوان نامی ماندگار موجب عظمت، ایران و ایرانیان شده است.

شیخ الرئیس ابوعلی سینا به دلیل داشتن دانش بالا و تلاش فراوانی که در زمینه‌ی علم پزشکی انجام داه است، نام و آوازه ای ماندگار در این زمینه دارند.

جامعه ی سربلند ایران، در زادر وز طبیب و فیلسوف نامدار ایرانی (شیخ الرئیس ابوعلی سینا) که پیشینه ی ارزشمند و افتخارات بی شماری را برای ایران و ایرانیان به ارمغان آورده است، این روز را، روز پزشک نامگذاری کرده است.

روز پزشک فرصت مغتنمی است تا سیاستگذاران و مدیرانی که در زمینه‌ی آموزش و درمان کشور فعالیت می‌کنند، گام‌های بزرگ‌تری در این راه بر دارند و موجب پیش روی و بالا رفتن سطح علمی کشور شوند.

هر کدام از ما به دردی دچار و یا شاهد درد کشیدن خانواده، نزدیکان یا دوستان مان هستیم. ما از مسئولین کشور خواستاریم با برنامه ریزی بهتر و بهره مندی از توانمندی‌های دانشمندان و جوانان پر آوازه‌ی ایرانی در عرصه حل و رفع مشکلات و بیماری‌های مردم صبور کشور با تلاش بیشتری گام بردارند.

شاید بارز شدن رابطه مالی پزشکان و بیماران یک آفت بزرگی برای حرفه پزشکی باشد، که مسوولان باید رابطه پولی بین بیماران و پزشکان را کاهش دهند تا این آثار بسیار کمتر اثرگذار شود و تعرفه‌های خارج از عرف حتما باید اصلاح شود.

در کل به نظرم برخی از قسمت‌ها در حال حاضر از تعادل خارج شده‌اند و این وظیفه‌ی مدیران نظام سلامت است که به گونه ای این بخش‌ها را هدایت کنند که تعادل از دست رفته را به سیستم پزشکی کشور بازگردانند.

روز پزشک بر تو ای پیام آوران سلامت مبارک باد، امروز روز توست

به نظر شما نامگذاری روزهای بزرگ و این چنینی می‌تواند تاثیری در روحیه و بالا بردن سطح فکری جامعه داشته باشد؟

روزهای زیادی در تقویم کشور ما ثبت شده‌اند، روز خبرنگار، روز کارمندان، روز داروساز و ... كه هر كدام از این روزهای خجسته برای قشرهای متفاوتی دارای اهمیت فراوانی است.

نامگذاری روزهای شادی آور و مبارک فرصت مناسبی را برای گروهی که آن روز به نام آن‌ها نامگذاری شده است، فراهم می‌آورد. در این روز، پزشکان باید به تجزیه و تحلیل عملکرد خود بپردازند و یا برنامه ریزی برای سال آینده داشته باشند، برنامه‌هایی که صد البته قابل اجرا و عملی شدن باشد.

پزشک

به خوبی می‌دانیم پزشکان فعال کشور روزی را بی غم سپری نمی‌کنند، غم بیماران و درد افرادی که بیماری‌های لاعلاج دارند گاهی در زندگی شخصی آن‌ها نیز نفوذ می كند و شاید آن‌ها را دچار بحران‌هایی می‌ سازد که ممکن است شما کاربران با چنین مشکلاتی دست به گریبان باشید.

اگر تلاش بی وقفه و مداوم  پزشکان دلسوز و زحمتکش نبود، این دردها و بیماری‌های سخت و طاقت فرسا تا سال های سال در بدن مان باقی می‌ماند و درمان آن نه تنها سال ها به طول می‌انجامید بلکه موجب خستگی و کسالت و البته پیری زودرس ما می‌شد.

مردم ایران همیشه به دنبال آینده ای بهتر و روزگاری پرنشاط و شاداب هستند، شاید در آینده زمانی برسد که با کمک دستان شفابخش شما پزشکان، وضعیت بهتری برای بیماران رقم بخورد و روند بهبودی بیماران سریع‌تر انجام شود. 

اصول پزشکی:

یکی از مسائلی که اکثر پزشکان آن را رعایت می‌کنند جنبه فرهنگی طبابت است که شامل احترام به بیمار و اخلاق پزشکی می‌شود.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که دچار بیماری سختی شده باشید و تمام انرژی و امید خود را از دست داده و تنها با مراجعه به یک طبیب کارآمد و حاذق امید از دست رفته خود را باز یابید و در جهت بهبودی و سلامتی خود گام‌های استواری بردارید و با قوت قلب سلامتی از دست رفته ی خود را باز یابید، آیا این گونه نیست؟ آیا چنین رخدادی برای شما تاكنون اتفاق نیافتاده است؟

می‌دانم که شما، طبیبان، سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اید که به این جایگاه رسیده‌اید که بتوانید دست بیماری را بگیرید و فردی را با قدرت فکر خود شفا دهید.

باشگاه کاربران تبیان از شما کاربران که در زمینه‌ی پزشکی فعالیت دارید و در کل از تمام پزشکان ایران زمین سپاسگذاری می كند و این روز را به شما تبریک می‌گوید. باید توجه داشته باشیم كه سلامتی بخشیدن به بیماران، ثروتی است که در اختیار هر فردی قرار نمی گیرد و همه این توانانی و قدرت را ندارند که به دیگران سلامتی و شادابی هدیه دهند، از این بابت باید شکر گذار خداوند باشید.


باشگاه كاربران تبیان