تبیان، دستیار زندگی
همه آرزوی ازدواجی موفق را دارند اما شاید کمتر کسی باشد که بداند برای داشتن یک ازدواج موفق، باید قبل از ازدواج قدم برداشت، نه بعد از آن! موفقیت در ازدواج تا حد زیادی به شناخت شما از ازدواج، شناخت از همسر و دیدگاه بالغانه تان نسبت به یک زندگی مشترک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوالاتی که زوج‌های موفق پرسیده‌اند


همه آرزوی ازدواجی موفق را دارند اما شاید کمتر کسی باشد که بداند برای داشتن یک ازدواج موفق، باید قبل از ازدواج قدم برداشت، نه بعد از آن! موفقیت در ازدواج تا حد زیادی به شناخت شما از ازدواج، شناخت از همسر و دیدگاه بالغانه تان نسبت به یک زندگی مشترک برمی گردد. بنابراین اگر خواهان آینده ای روشن هستید، این پرسش ها را از خود بپرسید و سعی کنید نگاه خود را با پاسخ های صحیح داده شده، مطابقت دهید.

سوالاتی که زوج‌های موفق پرسیده‌اند

به نظر شما معنای ازدواج چیست؟

ازدواج اتحاد فیزیکی، ذهنی و روحی یک مرد و زن است. زوج برای تمامی عمرشان در همه‌چیز با هم شریک هستند و با هم زندگی می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا مشکلاتشان را با هم حل کنند و شریک همه شادی‌ها و غم‌های همدیگر در زندگی شوند. آنها با هم برای داشتن یک آینده بهتر تلاش می‌کنند.

ازدواج یک رابطه صمیمانه قانونی است و به گسترش خانواده کمک می‌کند.

رابطه هماهنگ ناشی از ازدواج به زوج حس رضایت و موفقیت می‌دهد. در حقیقت، ازدواج‌های سالم یک محیط نیرومند و پایدار برای پرورش بچه ایجاد می‌کنند.

نکته: برای داشتن یک ازدواج موفق، هم زن و هم مرد نیاز دارند که از لحاظ روانی بالغ باشند و قبل از ازدواج درک خوبی از همدیگر داشته باشند. در حقیقت، آنها از لحاظ مالی باید در وضعیت نسبتاً باثباتی قرار داشته باشند و برنامه طولانی‌مدتی را برای اداره خانواده طراحی کنند.

چقدر همدیگر را درک می‌کنید؟

پیش از ازدواج، برای زن و مرد مهم است که درک خوبی از همدیگر داشته باشند. علاوه بر کسب اطلاعات درباره توانمندی‌ها و نقاط قوت همسر آینده‌تان، این نیز مهم است که یاد بگیرید نقاط ضعفش را بپذیرید. این به اجتناب از ناامیدی و تعارض در آینده کمک می‌کند.

نکته: مهم است که همسران یاد بگیرند  با همدیگر به‌درستی ارتباط برقرار کنند.  آنها باید یاد بگیرند در بحث کردن و حل مسائل  خونسرد و باهدف باشند.

آیا شما می‌توانید ارتباط خوبی با خانواده و دوستان همسر آینده‌تان داشته باشید؟

علاوه بر آموختن اینکه چگونه ارتباط خوبی با همسرتان داشته باشید، اینکه بتوانید یک رابطه خوب با خانواده و دوستان همسرتان ایجاد کنید نیز به همان اندازه مهم است.

نکته: برای شما مهم است که خانواده و دوستان همسرتان را بپذیرید و به جمع‌شان بپیوندید. این می‌تواند هم زندگی زناشویی‌تان را غنی کند و هم حلقه‌های ارتباطات اجتماعی‌‌تان را گسترش دهد.

چگونه می‌توانید بعد از ازدواج، یک زن یا شوهر خوب باشید؟

امروزه هم مرد و هم زن معمولاً در زندگی تعدادی نقش و مسئولیت دارند. بنابراین، غیرمعمول نیست که افراد بعد از ازدواج در مورد نقش همسرشان انتظارات متفاوتی داشته باشند. از این‌رو، مهم است که پیش از ازدواج در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های همدیگر در خانواده بحث کنید. بسته به زمان، توانایی و علاقه زن یا مرد مهم است که تلاش در خانواده را تقسیم کنید. برنامه‌ریزی و بحث با دقت در این مورد می‌تواند جلوی تعارضات غیرضروری را در آینده  بگیرد.

نکته: این برای همسران مهم است که حجم کار و مسئولیت‌هایشان را در خانواده تقسیم کنند.

بعد از ازدواج، دوستان‌ صمیمی‌تان را به همسرتان معرفی کنیـــد و ارتباطات اجتماعی‌تان را با آنها حفظ کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تعارضات احتمالی ‌مربوط به مدیریت زمان اختصاص‌داده شده به دوستان‌تان را کاهش دهید

چگونه مخارج اداره خانواده را مدیریت می‌کنید؟

یک برنامه مالی قابل‌ قبول و انعطاف‌پذیر برای هر خانواده‌ای ضروری است. پیش از ازدواج مهم است که در مورد هزینه‌های اداره خانواده با همسر آینده‌تان بحث کنید. یک برنامه مالی طراحی کنید که هردوی شما با آن موافق باشید. این هزینه‌ها باید مقرون به‌صرفه باشد.

نکته: بحث پیش از ازدواج با همسر آینده‌تان در مورد برنامه مالی زندگی مشترک، می‌تواند به شما کمک کند تا از تعارضات مربوط به مسائل مالی در آینده اجتناب کنید. علاوه بر این، می‌تواند کمک کند تا متوجه نگرش‌ها و ارزش‌های همدیگر در مورد مسائل مالی شوید.

آیا بعد از ازدواج، زندگی اجتماعی خودتان را خواهید داشت؟

  ما از بدو تولد در کنار افراد دیگر بزرگ شده‌ایم. زندگی اجتماعی یک بخش حیاتی از زندگی روزمره‌مان است. بنابراین، مهم است که بعد از ازدواجتان زندگی اجتماعی‌تان را حفظ کنید.

نکته: بعد از ازدواج، دوستان‌ صمیمی‌تان را به همسرتان معرفی کنید و ارتباطات اجتماعی‌تان را با آنها حفظ کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تعارضات احتمالی ‌مربوط به مدیریت زمان اختصاص‌داده شده به دوستان‌تان را کاهش دهید.

همسر

آیا ضروری است که پیش از ازدواج مسائل مربوط به سلامت‌تان را بررسی کنید؟

برای سلامت هر دوی شما و فرزندتان مهم است که سلامت‌تان را پیش از ازدواج بررسی کنید. اگر بیماری در مرحله فقدان علامت آن شناسایی شود، درمان اولیه و مداخله ممکن خواهد بود.

نکته: اگر در خانواده‌تان سابقه ناهنجاری‌های ژنتیکی وجود دارد، مهم است که پیش از ازدواج، از مشاوره یک پزشک متخصص بهره‌مند شوید.

آیا چیزی در مورد رابطه جنسی می‌دانید؟

رابطه جنسی یک نیاز اساسی برای هر فرد سالمی است. علاوه بر این، این یکی از مهم‌ترین شیوه‌هایی است که می‌توانید عشقتان را به همسرتان ابراز کنید. یک رابطه جنسی هماهنگ به این معنی است که زن و شوهر می‌توانند نیازهای جنسی همدیگر را برآورده سازند. این به آموزش پیش از ازدواج بستگی دارد.

نکته: در مورد تفاوت‌های جنسی مرد و زن اطلاعات کسب کنید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: سپیده دانایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.