تبیان، دستیار زندگی
: حضور تیم ملی كشتی آمریكا در جام تختی، مشروط به مجوزشورای برون مرزی است. برگزاری هر مسابقه بین المللی در داخل كشور و حضور تیم های خارجی دراین مسابقات، مشروط به تصویب شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی است كه پس از طرح موضوع ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی:

حضور تیم ملی كشتی آمریكا در جام تختی، مشروط به مجوزشورای برون مرزی است.

برگزاری هر مسابقه بین المللی در داخل كشور و حضور تیم های خارجی دراین مسابقات، مشروط به تصویب شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی است كه پس از طرح موضوع توسط رئیس یا دبیر فدراسیون مربوطه، شورای برون مرزی نسبت به صدور یا عدم صدور مجوز مربوطه تصمیم گیری خواهد كرد.

بهزاد كتیرایی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، افزود: در این راستا، دعوت از تیم ملی كشتی آمریكا به منظور حضور در جام تختی، بدون هماهنگی با شورای برون مرزی سازمان و كمی عجولانه انجام شده است، زیرا با در نظر گرفتن شرایط منطقه، دعوت از تیم ملی كشتی این كشور منوط به انجام استعلام های لازم توسط وزارت امور خارجه و سایر مراجع ذیصلاح دیگراست.

مدیركل حراست سازمان تربیت بدنی ادامه داد: درحقیقت، حمله ی آمریكا به عراق به عنوان كشوری مسلمان و تصرف این كشور، به شكلی كه اعتراض جهانیان را برانگیخت، به منزله بازگشت به قرون وسطی است ، كه خود به خود باعث ایجاد تغییراتی در سیاست منطقه شده است، لذا با درنظر گرفتن شرایط جدید حاكم بر منطقه، استعلام سیاست وزارت امور خارجه و نظرشورای برون مرزی قبل از انجام هر گونه اقدامی ضروری است، بنابراین هر گونه برقراری ارتباط از سوی فدراسیون كشتی و شخص طالقانی با فدراسیون كشتی آمریكا، قبل از تصویب شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی وجاهت قانونی ندارد.

كتیرایی، دوربودن مقطعی طالقانی از فدراسیون كشتی و ناآشنا بودن وی به قوانین موجود در بحث دعوت از تیم های خارجی را دلیل اصلی ناهماهنگی موجود دانست و تصریح كرد: حتی اخذ تایید شفاهی دعوت از آمریكا، توسط شورای برون مرزی و سایر مراجع ذیصلاح نیز می توانست قبل از انجام هر گونه اقدامی در دستور كار فدراسیون كشتی قرار گیرد كه تا كنون این كار نیز صورت نگرفته است گر چه حضور تیم های ورزشی آمریكا در ایران از ابعاد دیگری از جمله: خطرشیوع بیماری سارس كه در این كشور نیز موارد متعددی مشاهده شده است قابل بررسی است.

مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی در ادامه این گفت و گو، حضور احتمالی تیم كشتی ایران در مسابقات آمریكا را مشروط به اخذ مجوز كتبی عدم انجام انگشت نگاری از اعضای تیم ملی ایران دانست و خاطر نشان كرد: در تمامی سفرهای گذشته نیز، موافقت كتبی مقامات آمریكایی دریافت شده است و در مورد مسابقات آتی نیز به همین شكل عمل خواهد شد و تنها به گفته های شفاهی آنان اكتفا نخواهیم كرد.

وی در پایان ضمن تأكید بر تبعیت سازمان تربیت بدنی ازسیاست های كلان كشور اظهار داشت: بالا بودن سطح كیفی مسابقات كشتی جام تختی موضوعی قابل توجه است ولی مهمتر از این بحث، پیروی از قوانین و مقررات كشور است كه سازمان تربیت بدنی نیز خود را تافته ی جدا بافته از سایر ارگان های كشور نمی داند و از این موضوع پیروی خواهد كرد.