تبیان، دستیار زندگی
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان با اشاره به اینکه آمریکا از کشورهای معینی در منطقه برای افزایش نفوذ خود استفاده می کند تاکید کرد: زمانی که آمریکاییها خود را تغییر دهند ما هم خود را تغییر می دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر رفتار آمریکا شرط تغییر رفتار ایران است

دکتر محسن رضایی

"محسن رضایی" کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" اظهار داشت : من راه پیشرفت ملی را برای ابران در نظر گرفته ام . در این راستا من تصمیماتی برای  آینده گرفته ام؛ دیدگاهها ونقطه نظراتی برای یک ایران سال 2025.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : من می خواهم سه معزل را از بین ببرم. مدیریت بد در داخل، یک سیاست اقتصادی اسفناک و روشهای نادرست در روابط بین المللی.

محسن رضایی در بخش دیگری از این گفتگو درباره حماس در فلسطین اظهار داشت : حماس از فلسطین دفاع می کند و یک چنین دفاعی از دید ما قانونی است. همه احزاب فلسطینی،یهودی ،مسیحی و مسلمان باید بر سر یک میز نشسته و سرنوشت خود را بر مبنای انسانیت و دموکراسی تعیین کنند. ما آرزوی حقوق برابر برای همه ساکنان فلسطین اشغالی را داریم.

که آمریکاییها خود را تغییر دهند ما هم خود را تغییر خواهیم داد

رضایی در ادامه راهکار دو دولتی در سرزمینهای اشغالی را رد کرده و آن را شکست خورده خواند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا شما اسرائیل را به عنوان دولت صهیونیستی می پذیرید" اظهار داشت : این را باید خود فلسطینیها تصمیم گیری کنند. سازمان ملل باید یک همه پرسی بین ساکنان حقیقی فلسطین برگزار کند .نتیجه را ایران نیز می پذیرد.

دکتر محسن رضایی

وی درباره مسئله هسته ای ایران نیز اظهار داشت : من یک غنی سازی مشترک در خاک ایران را با حضور آمریکا ، ایران ، اروپا و روسیه پیشنهاد می دهم. در چهارچوب این هماهنگی ما سیاست هسته ای صلح آمیز خود را پیش خواهیم برد.

رضایی درباره تغییر روند حکومت جدید در آمریکا در قبال ایران خاطر نشان کرد : از نظر من این تغییر در سیاست خارجی آمریکا قابل اعتماد است. آمریکا دیگر علاقه ای به رهبری در همه مبارزات و لشکر کشی های دنیا ندارد. این جو سالمی برای گفتگو است.موضع ما این است : زمانی که آمریکاییها خود را تغییر دهند ما هم خود را تغییر خواهیم داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد : من یک پیشنهاد را در این باره ارائه خواهم داد که کدام قدمها را ما برداریم و کدام را آمریکا. وی به عنوان مثال اظهار داشت که ما می توانیم در راه حل بحران مالی همکاری کنیم. ما خواهان مبارزه با تجارت مواد مخدر هستیم. ما صلح و امنیت در خاورمیانه و خلق یک سیستم امنیت منطقه ای را خواهانیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه آمریکا از کشورهای معینی در منطقه برای افزایش نفوذ خود استفاده می کند اظهار داشت : این موضع آمریکا تشنجات در منطقه را تقویت کرده و شکاف بین برخی کشورهای عربی و ایران را افزایش داده است.

وی همچنین افزود : ما باید در منطقه مانند اروپا همکاری کنیم. ایران ، ترکیه، عربستان و پاکستان باید بازیگران اصلی در منطقه باشند همانطور که آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا هستند. یک گروه صلح اسلامی همچنین می تواند در افغانستان و عراق فعال شود.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

تنظیم برای تبیان: سید پیمان صابری